10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljZone rezidențiale cu drumuri de mocirlă

Zone rezidențiale cu drumuri de mocirlă

Așa arată străzile  din cartierele cu ștaif  învecinate orașului Craiova (Foto: Lucian Anghel)
Așa arată străzile din cartierele cu ștaif învecinate orașului Craiova (Foto: Lucian Anghel)

Viața într-un cartier rezidențial de la marginea Craiovei este un adevărat coșmar atunci când plouă, iar drumurile devin impracticabile. Luxul se termină la poartă, iar locuitorii ajung să înoate la propriu prin nămoale.

Locuitorii din zonele rezidenţiale construite în comunele din apropierea Craiovei înoată la propriu în nămol. Multe dintre străzile și aleile aflate la câteva sute de metri de Craiova sunt, din cauza ploilor căzute în ultimele zile, pline de bălți și nămol. Vorbim atât de străzile din cartierele ridicate în Malu Mare, cât și de cele din comuna Cârcea. Aici nu se poate circula decât în cizme de cauciuc și destul de dificil cu autovehiculele. Până și mașinile se afundă în mocirlă, iar în anumite zone bălțile ajung până la pragul de la uși. Unele dintre căile de acces sunt simple drumuri agricole pe care nu s-a aruncat nici măcar o lopată de pietriș. Este un contrast izbitor între clădirile luxoase și drumurile pline de nămol. Cam acesta este tabloul celor mai multe artere de acces, cum ar fi strada Pinului și Aleile Pinului, dar și strada Teilor cu aleile adiacente, precum și strada Mihai Viteazul. „Drumurile sunt rele. Ne descurcăm «bine». Cei de la primărie își cam bat joc de noi. Înotăm prin nămoale, prin bălți. Nu se vede? Vin aici pe la alegeri, în rest… Au asfaltat acolo, pe la Damila, iar pe aici au zis că este stradă principală și se vor face case și probabil o să asfalteze la anul“, a spus Elena Botea, o localnică din Malu Mare. Femeia și-a continuat drumul ocolind o baltă care ocupa drumul dintr-o parte în cealaltă, ținându-se de gardul care împrejmuiește hipermarketul Selgros, ca să nu alunece în apă.
„Drumurile sunt foarte proaste. Am făcut sesizare scrisă la primărie și ne-au spus că ei abia s-au instalat în funcție. Cei care merg pe jos, vai de ei. Noi cu mașina abia am putut trece“, a spus Mircea Sandu, din Malu Mare.

Așa arată străzile din cartierele cu ștaif învecinate orașului Craiova (Foto: Lucian Anghel)
Așa arată străzile din cartierele cu ștaif învecinate orașului Craiova (Foto: Lucian Anghel)

Oamenii au făcut sesizări către autoritățile locale, dar fără nici un folos. La rândul lor, autoritățile promit, spunând totodată că banii pentru investiții sunt puțini. „La nivelul comunei Malu Mare avem o firmă care se ocupă de repararea drumurilor. În aceste zile, firma a lucrat la Preajba, dar în următorul interval de timp se va muta la Malu Mare. Noi am alocat 40.000 de lei pentru zona Selgros. Aici vom îndrepta drumurile, vom pune piatră și beton concasat, acolo unde este nevoie. La anul încep lucrările de canalizare și nu putem să începem asfaltarea înaintea utilităților. În acest moment avem două străzi asfaltate, cea de lângă Damila și cea care duce la sediul secundar al primăriei. Trebuie să avem fonduri și pentru deszăpezire. Se va face, dar progresiv, o dată cu utilitățile și extinderea zonei“, a explicat Ilie Dodocioiu, primarul localității doljene Malu Mare.

Așa arată o stradă din comuna Cârcea (Foto: Lucian Anghel)
Așa arată o stradă din comuna Cârcea (Foto: Lucian Anghel)

Nici în cealaltă comună, Cârcea, străzile nu sunt pe măsura clădirilor ridicate aici. Luxul ține până la poartă, când te trezești fie într-o groapă sau într-un șanț pline cu nămol sau direct în mocirlă. Drumuri rurale în toată regula, deși ștaiful zonei concurează din plin cu mediul urban. Reprezentanții administrației locale spun însă că au fonduri alocate și vor începe chiar din această toamnă pietruirea unora dintre străzile din zona Ford. „Se rezolvă. Chiar din acest an vom începe pietruirea unora dintre străzile de la Ford. Pe unele încă se mai lucrează la utilități, după care vom intra cu pietruirea“, a precizat Valerică Pupăză, primarul localității Cârcea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS