7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAlveolele din staţii, ignorate de mulţi şoferi RAT

Alveolele din staţii, ignorate de mulţi şoferi RAT

La Piaţa Centrală, alveola era liberă, dar şoferul autobuzului 2b a preferat să staţioneze în stradă (Foto: Bogdan Grosu)
La Piaţa Centrală, alveola era liberă, dar şoferul autobuzului 2b a preferat să staţioneze în stradă (Foto: Bogdan Grosu)

Un cititor al Gazetei de Sud ne-a sesizat faptul că mulţi dintre şoferii SC RAT Craiova SRL nu ţin cont deloc de existenţa alveolelor din staţii şi preferă să staţioneze în stradă. Am mers pe teren, iar acest obicei al multor şoferi de autobuz s-a confirmat. Numeroase autobuze opresc pe una dintre benzile străzii, ca şi când alveolele nu ar exista.

Călătorii ar urca mai uşor direct de pe peron, dar şoferii staţionează foarte departe de el (Foto: Bogdan Grosu)
Călătorii ar urca mai uşor direct de pe peron, dar şoferii staţionează foarte departe de el (Foto: Bogdan Grosu)

Acest lucru este surprins cu uşurinţă de oricine circulă măcar o dată cu autobuzul. De exemplu, în zona Pieţei Centrale, circulaţia este îngreunată de faptul că mulţi dintre şoferii SC RAT Craiova consideră inutile alveolele. În aceste condiţii, oamenii nu pot urca direct de pe peron în autobuz. „Ar trebui să oprească mai aproape de peron. Am putea să urcăm mult mai uşor în autobuz direct de pe peron, mai ales atunci când avem multe bagaje. Sincer, nu îmi mai explic rolul alveolelor! Mai bine nu le-ar mai face dacă nu sunt folosite. Singurul lucru bun este că ele ne mai protejează de maşini“, a spus o doamnă care aştepta autobuzul în staţia de la Piaţa Centrală. „Ar fi mai simplu dacă ne-am urca direct de pe peron, dar nu avem ce să le facem dacă ei parcheză cum nu trebuie. Nu e prima dată când se întâmplă ca şoferii să nu intre în alveole“, a mai adăugat Iuliana David.

Şoferul autobuzului de pe traseul 9 a oprit tot în stradă (Foto: Bogdan Grosu)
Şoferul autobuzului de pe traseul 9 a oprit tot în stradă (Foto: Bogdan Grosu)

Unul dintre şoferii care au parcat în afara alveolei recunoaşte că prin gestul lui încurcă circulaţia. „Nu am putut să parchez în alveolă pentru că era cineva parcat aici neregulamentar. Sunt convins că aşa se îngreunează circulaţia, dar nu am avut ce să fac“, a spus şoferul unui autobuz 2b staţionat la Piaţa Centrală. Scuza acestuia, însă, nu era valabilă, pentru că în acel moment alveola era liberă, nu era nici o maşină parcată neregulamentar acolo.

Nici 5b-ul nu a oprit lângă peron (Foto: Bogdan Grosu)
Nici 5b-ul nu a oprit lângă peron (Foto: Bogdan Grosu)

Acelaşi lucru se întâmplă şi în multe staţii din cartierul Craioviţa Nouă. Pe bulevardul Oltenia, în staţiile de autobuz sunt amenajate alveole foarte mari, însă nici acest lucru nu îi determină pe şoferii autobuzelor să le folosească. Şi aici oamenii se plâng că este o distanţă foarte mare de la peron la autobuz şi că de multe ori traficul se aglomerează din cauza autobuzelor care ocupă o bandă a străzii. „Mult mai bine ar fi să oprească lângă peron pentru că sunt oameni bătrâni, neputincioşi, aşa cum sunt eu, care urcă şi coboară foarte greu. Cu o distanţă aşa mare, mă pot împiedica şi pot să cad sub roţile autobuzului. Dacă ar ţine cont de aceste alveole, ar fi mai simplu şi pentru noi, şi pentru şoferi. Practic, alveolele au fost create ca să ne urcăm direct de pe peron“, a spus domnul Ştefanovici.
Nici alveolele de pe strada George Enescu nu prea sunt folosite de şoferi, care staţionează în afara lor, ocupând una dintre benzile de circulaţie. În centrul Craiovei, aceeaşi situaţie. Alveola din staţia de pe strada Arieş este ocolită de şoferii SC RAT, chiar dacă pe această stradă se formează în fiecare zi aglomeraţie foarte mare. O mare problemă este şi la capătul de linie al autobuzelor RAT, în Craioviţa Nouă. În momentul în care mai multe autobuze ajung aici, unele dintre ele sunt parcate chiar pe stradă, blocând o bandă de circulaţie.
Singurul şofer pe care l-am văzut utilizând alveola conducea un autobuz pe traseul 3b, iar pe strada Amaradia a intrat în alveolă, permiţând celorlalţi şoferi să circule normal.

Pe strada Arieş, autobuzul 3 a oprit în plină stradă, şoferul ignorând complet alveola (Foto: Bogdan Grosu)
Pe strada Arieş, autobuzul 3 a oprit în plină stradă, şoferul ignorând complet alveola (Foto: Bogdan Grosu)

Sancţiuni pentru şoferii care nu folosesc alveolele

Reprezentanţii SC RAT Craiova SRL spun că regulamentul intern prevede sancţiuni pentru şoferii care nu staţionează în alveolele din staţii. „Sancţiunile care se pot aplica salariaţilor ce săvârşesc abateri disciplinare sunt: avertismentul scris; retrogradarea din funcţie pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile; reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, a indemnizaţiei de conducere pe o durată de 1-3 luni cu 5-10% sau desfacerea disciplinară a contactului de muncă“.
De asemenea, aceştia au precizat că motivul pentru care autobuzele care întorc la Piaţa Centrală se opresc înaintea staţiei din acea zonă este acela că acolo este capătul de linie. „Staţia de la Piaţa Centrală reprezintă staţie de îmbarcare călători pentru traseele care au punct de plecare din acea staţie, precum şi staţie de îmbarcare/debarcare călători pentru traseele care tranzitează această staţie. Pentru a nu crea confuzie în rândul călătorilor, trebuie făcută o diferenţă între staţia capăt de linie şi prima staţie de îmbarcare pentru traseele care au capăt de linie în această locaţie. Conform hotărârii Comisiei de Sistematizare a circulaţiei, staţia capăt de linie de la Piaţa Centrală „este amplasată înainte de staţia de îmbarcare/debarcare special amenajată“, au spus reprezentanţii SC RAT Craiova.

Şofer RAT, amendat pentru parcare neregulamentară

Potrivit reprezentanţilor Biroului Rutier Craiova, miercuri, un şofer al SC RAT Craiova a fost sancţionat cu 500 de lei pentru parcare neregulamentară. Acesta a lăsat autobuzul parcat cu câteva zeci de metri înaintea staţiei de autobuz de la Piaţa Centrală. Oamenii legii nu l-au găsit pe şofer în autobuz, dar acest lucru nu l-a scăpat de amendă.
Călătorii se plâng de faptul că unele autobuze care vin dispre Universitate şi care întorc la Piaţa Centrală îi lasă departe de staţia special amenajată. „De multe ori, autobuzele care întorc aici, la piaţă, ne lasă departe de staţie, se opresc chiar la trecerea de pietoni. E greu să prindem următorul autobuz“, a declarat Iuliana David.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS