8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAvariile apar și trec, gropile rămân

Avariile apar și trec, gropile rămân

Străzile din Craiova au din ce în ce mai des de suferit de pe urma avariilor apărute la conductele de apă și canalizare ale orașului. Compania de Apă Oltenia (CAO) intervine pentru a remedia defecțiunile, dar strada nu mai arată ulterior la fel ca înainte, pentru că asfaltul începe să se lase, uneori iremediabil.

În Craiova apar din ce în ce mai des situații în care asfaltul trebuie spart pentru ca furnizorii de utilități să intervină la fel de fel de avarii. Cel mai des vizați în acest sens sunt angajații Companiei de Apă Oltenia (CAO), nevoiți să repare conductele de apă și canalizare ale orașului. Problema care apare după aceste intervenții este însă alta: cât va rezista asfaltul turnat după efectuarea reparației? Furnizorul de utilități este obligat să readucă strada la starea inițială, dar de foarte puține ori îi mai reușește acest lucru. GdS a prezentat în mai multe rânduri străzi pe care asfaltul s-a lăsat după remedierea unei avarii. Un exemplu ar fi strada Petre Ispirescu, unde CAO a intervenit de mai multe ori la o avarie, la o adâncime destul de mare, iar o bucată din drum (cea din dreptul căminelor studențești) s-a stricat iremediabil.
Și pe strada Matei Basarb încep să apară probleme. Aici s-a intervenit luna trecută pentru o avarie la conducta de distribuţie a apei potabile, fiind nevoie de înlocuirea unui tronson cu lungimea de 8 metri. Asfaltul care s-a turnat ulterior pe mijlocul străzii arată încă bine, dar cel dinspre trotuar a început să se lase. Alt exemplu, de data asta unde asfaltul a cedat definitiv, este strada dr. Mihail Cănciulescu, din cartierul 1 Mai. Aici Compania de Apă a intervenit, prin vară, la o avarie, și a refăcut ulterior partea carosabilă. Reparația drumului nu a durat însă prea mult, iar în prezent asfaltul s-a lăsat serios, o gaură apărând și în zona dintre bordură și trotuar. Strada dr. Mihail Cănciulescu a fost reabilitată complet anul trecut, dar acum a apărut o denivelare.
„Ar trebui făcută o compactare în straturi subțiri“

Pe strada Dr. Mihail Cănciulescu, asfaltul nu a rezistat prea mult, după ce s-a intervenit la o avarie  (Lucian Anghel)
Pe strada Dr. Mihail Cănciulescu, asfaltul nu a rezistat prea mult, după ce s-a intervenit la o avarie (Lucian Anghel)

GdS a încercat să găsească o explicație a acestui „fenomen“ întâlnit tot mai des pe arterele de circulație din Bănie și a contactat în acest sens un specialist în construcții și reabilitări de străzi. Acesta susține că este foarte dificil să aduci carosabilul la starea inițială după o avarie, însă crede că nici constructorii, în graba de care dau dovadă, nu-și fac treaba așa cum ar trebui. „Nu este suficient să decoperteze doar suprafața unde se produce avaria, ci trebuie spartă o suprafață mai mare pentru ca lucrarea să iasă bine la final. E adevărat că este destul de dificil să aduci carosabilul la starea inițială, pentru că e foarte greu să realizezi același grad de compactare. De aceea, astfel de lucrări trebuie monitorizate în timp și intervenit dacă asfaltul se lasă. Ar trebui făcută o compactare în straturi subțiri, mai ales dacă avaria este la o adâncime mare. La un metru adâncime, ar cam trebui să existe cinci straturi de 20 de centimetri, fiecare compactat, pentru ca asfaltul turnat ulterior să fie cât mai aproape de cum arăta inițial. Dar, de obicei, fiind vorba de manoperă, de timp, se cam aruncă în grabă tot materialul odată și se compactează la grămadă. Este foarte greu să iasă o lucrare bună în astfel de condiții. Cel mai bine ar fi să se toarne materialul în straturi subțiri și să se facă tasări succesive, iar apoi să se toarne stratul de uzură“, a precizat specialistul în construcții contactat de GdS.
În aceste condiții, de urmărit în timp ar fi și alte străzi unde asfaltul a fost spart recent, pentru a se interveni la remedierea unor avarii, și refăcut ulterior, cum ar fi strada Râului, Iancu Jianu sau Amaradia. Aici asfaltul încă rezistă, dar intervențiile s-au făcut la adâncime, cum s-a procedat și la avaria de pe Petre Ispirescu, unde strada a cedat până la urmă. La avaria produsă recent pe strada Amaradia, de exemplu, constructorul s-a chinuit serios să taseze straturile înainte de turnarea asfaltului și chiar a spart de două ori zona de lucru, în decurs de câteva zile, pentru a reface carosabilul.
În schimb, pe strada Râului, la intersecția cu strada Căprioarei, unde a fost o avarie la rețeaua publică de canalizare, asfaltul turnat ulterior dă semne de slăbiciune.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS