6.4 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCriblura turnată pe drumul din Crușeț, pericol pentru parbrize

Criblura turnată pe drumul din Crușeț, pericol pentru parbrize

Șoferii care circulă pe DN 6B Craiova – Hurezani riscă să se trezească oricând cu parbrizul spart pe raza comunei gorjene Crușeț, unde se derulează lucrări de întreținere a drumului. Peste asfalt se toarnă de câteva zile un strat de criblură, iar conducătorii auto se plâng de faptul că pietrele sar de pe drum și lovesc geamurile mașinii. Unii localnici s-au și ales cu mașinile avariate și nu înțeleg de ce se aruncă atâta piatră pe asfalt, fără să fie bine fixată. De partea cealaltă, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, responsabilă de lucrare, susține că acesta este procedeul tehnic de întreținere a drumului și că criblura care nu se va prinde în câteva zile va fi măturată de pe carosabil. Până atunci, șoferii trebuie să circule cu prudență.

Un cititor GdS ne-a sesizat în legătură cu condițiile grele în care se circulă pe Drumul Național 6B Craiova – Hurezani, din momentul în care intri în județul Gorj, în comuna Crușeț. Chiar din satul Slămnești, primul de la hotarul cu Doljul, încep lucrări de întreținere a drumului, care se întind pe o distanță de 20 km, prin satul Mierea și până la pădurea de la Urda de Jos. Problema ridicată de cititor viza starea proastă a drumului și faptul că criblura turnată în exces reprezintă un real pericol pentru participanții la trafic, care se pot trezi în orice moment cu parbrizul spart sau cu mașina avariată din cauza pietrelor care sar de pe drum.
„Vreau să vă aduc în atenție situația de pe DN 6B Craiova – Hurezani. Sunt nevoit să parcurg acest traseu aproape zilnic și nu sunt mulțumit deloc de ceea ce văd. Drumul a fost mulți ani foarte prost, apoi a mai fost peticit și de câțiva ani se prezintă în condiții mai bune, cu excepția unor porțiuni. Văd că acum CNADNR (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – n.r.) strică acest drum cu bună știință, așa cum a mai făcut și acum doi ani cu o porțiune de 10 km pe raza comunei Goiești. Această porțiune fusese renovată, dar și-au bătut joc de ea prin lucrările de cribluire. A fost aruncată foarte multă criblură aiurea pe drum, cu o cantitate foarte mică de smoală, nu a fost tasată deloc criblura și ne-am distrus mașinile. Din cauza pietrelor mi-a fost spart parbrizul, am fost nevoit să îl schimb, am fost nevoit să vopsesc capota și o aripă. A verificat cineva din partea companiei lucrările care s-au făcut? De ce să plătim noi pentru incompetență? Cât să se mai facă risipă din bani publici?“, este mesajul primit de GdS de la cititor.
Acesta susține că situația descrisă mai sus se repetă în prezent în comuna Crușeț, unde s-a ales iar cu parbrizul avariat tot din cauza unor lucrări de cribluire, pe care le consideră haotice și fără noimă. „Văd acum că această greșeală se repetă și este grav. CNADNR își bate din nou joc de acest drum. Miercuri, 31 august, s-a început aruncarea pietrelor pe raza comunei Crușeţ. Este vorba despre o aruncare de pietre, pur și simplu. Aceasta nu este lucrare! Mi-a fost fisurat parbrizul din nou. Se aruncă pietre haotic, fără nici o noimă, fără sau cu foarte puțină smoală, nu sunt tasate deloc și, ceea ce este și mai grav, drumul nu este semnalizat deloc să ne avertizeze. Singura preocupare a celor de la CNADNR este să strice micile porțiuni de drum care sunt mai bune și să ne distrugă mașinile“, a adăugat respectivul cititor.

„Când trec mașinile cu viteză, pietrele sar până în poartă“

Problema prezentată de acesta era una reală și de ea s-au plâns vineri și localnicii din Crușeț. Drumul presărat cu criblură începe de la intrarea în comună, iar pe o porțiune de câțiva kilometri, până în satul Mierea, piatra era presărată vineri la prânz doar pe un sens de mers, cel către Hurezani. Numai că la intrarea în comună există un panou rutier care te avertizează că drumul este în lucru și că există pericolul de spargere a parbrizelor. Șoferii erau îndemnați să reducă viteza, să nu depășească și să păstreze o distanță de 40 de metri față de mașina din față. În satul Mierea se aflau chiar și utilajele care urma să toarne criblura și pe sensul de drum rămas neacoperit. Și chiar se începuse lucrul în momentul în care echipa GdS a ajuns în zonă.
Pietrele de pe marginea carosabilului, care nu se fixaseră în asfalt, le dădeau însă frisoane șoferilor. Nu era mașină care să nu arunce în urma ei pietre, spre disperarea celorlalți participanți la trafic. Nici localnicii nu aveau o părere mai bună despre drum. „Nu se face așa ceva. Pietrele astea sunt puse aiurea, nu sunt prinse cum trebuie și sunt un pericol pentru parbrizele mașinilor. Trec mașini mari și sar pietrele în urma lor de trebuie să te ferești dacă ești pe marginea drumului. O să vedeți că la prima ploaie se spală drumul și vor rămâne pietre doar din loc în loc. Și atunci să vezi gropi pe drum! O să fie mai rău decât era înainte!“, a spus un localnic. „Se circulă foarte greu. Este pusă anapoda această criblură, nu cred că era acum timpul. Poate că ar fi trebuit să fie foarte cald ca pietrele astea să intre bine în asfalt. Acum pietrele sar de pe drum și chiar am pățit-o, am parbrizul spart la mașină. Dar nu avem unde să mergem să spunem lucrurile astea. Când trec mașinile cu viteză, pietrele sar până în poartă“, a afirmat și Nicușor Militaru, din satul Mierea.

Criblura se va fixa în două-trei zile

Drumul din Crușeț era vineri în lucru. Un muncitor dirija traficul, în timp ce utilajele își vedeau de lucru. O mașină mergea înainte și mătura pietrele de pe porțiunea de drum pe care nu se turnase criblura, iar în spate veneau restul de utilaje. „Așa se procedează. Se toarnă criblura, se pune emulsia și în spate se vine cu tasarea. Nu se desprind pietrele, dar dacă circuli cu viteză… Cine te pune?! Sunt panouri care te avertizează că sar pietre, că trebuie să reduci viteza, dar dacă nu se respectă…“, a precizat unul dintre muncitori. „Da, se poate pune criblură și în perioada asta. Nu e nici o problemă. Am mai pus și pe drumuri din Dolj, și în Mehedinți. Înainte, pe timpul lui Ceaușescu, începeam cu drumurile prin mai și terminam în octombrie“, a adăugat un alt muncitor.
Lucrarea este a Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, iar directorul regional Adrian Lumezeanu a ținut să-și ceară scuze șoferilor pentru disconfortul creat.
„Este vorba de un tratament bituminos, de o lucrare de întreținere periodică și trebuie făcută cu restricții de circulație până la finalizare și până la fixarea criblurii, pentru a nu se produce accidente. După lucrare, mai rămâne criblură pe drum, noi îi spunem «criblură alergătoare», și ea trebuie măturată. La astfel de lucrări se dă piatră în exces și cea care nu se prinde se mătură ulterior. Ne cerem scuze participanților la trafic pentru disconfortul creat, dar este vorba de lucrări necesare pentru întreținerea drumului. De aceea îi și rugăm pe șoferi să circule prudent pe acest sector de drum și să respecte semnalizatoarele rutiere, pentru a evita orice fel de incident“, a precizat Adrian Lumezeanu, director regional al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. Acesta a mai menționat că criblura se poate turna oricând, dacă temperatura depășește 20 de grade, și că ea se fixează în carosabil în funcție de trafic, în maximum două-trei zile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS