16.7 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCalea București - noi intervenții la o lună după ultimele reparații

Calea București – noi intervenții la o lună după ultimele reparații

Strada Calea Bucureşti din Craiova (tronsonul cuprins între intersecţia cu bulevardul Carol I şi Pasajul Electroputere, care a fost reabilitat cu fonduri europene) a avut și încă mai are nevoie de intervenții la o lună după ce au fost remediate și ultimele deficiențe constatate de comisia de recepție a lucrărilor. În intersecția de la Rotonda a trebuit spart asfaltul din cauza unei avarii, iar într-una din parcările nou amenajate trebuie anulate două locuri, pentru a face loc pietonilor (trecerea de pietoni dă exact în parcare). În plus, mai trebuie rezolvată și problema peroanelor de tramvai construite greșit, dar și a șanțurilor lăsate între carosabil și parcările vechi.

Calea București continuă să dea bătăi de cap autorităților locale din Bănie. Proiectul care a prevăzut reabilitarea tronsonului cuprins între intersecţia cu bulevardul Carol I şi Pasajul Electroputere și care a costat aproape 30 de milioane de lei (fonduri europene) a fost recepționat pe 27 aprilie, cu șase săptămâni mai târziu decât termenul din contract (17 martie), dar constructorul s-a întins cu remedierile până la 30 mai. Modernizarea acestei importante artere de circulație din Craiova a început în aprilie 2015, iar pe parcursul derulării lucrărilor au fost depistate fel de fel de deficiențe și nereguli, pentru unele constructorul fiind şi amendat de Poliţia Rutieră (18.900 de lei suma totală). În cele din urmă s-a semnat și procesul-verbal de recepție, însă cu obiecțiuni, firma constructoare, Delta ACM, fiind obligată să remedieze deficiențele constatate până pe 20 mai. Reparațiile s-au făcut însă mai mult în bătaie de joc, iar primăria a trecut la somații și a mai dat un termen constructorului pentru ultimele reparații – 30 mai.
A urmat o perioadă de acalmie pe Calea București, dar liniștea nu a durat mult. Exact la intersecţia cu strada Horia (zona Rotonda), zonă care fusese menționată și în procesul-verbal de recepție ca fiind cu probleme (Delta ACM trebuia să refacă stratul de uzură al carosabilului pe sensul de mers către Pasajul Electroputere), a trebuit spart asfaltul. Intervenția s-a produs zilele trecute, din cauza unei avarii. Ultima ploaie torențială a făcut să se lase asfaltul, o perioadă zona a fost semnalizată cu o baliză, iar ulterior a intervenit Compania de Apă. Asfaltul a fost decupat și lăsat așa câteva zile, pentru ca miercuri groapa să fie astupată. „A fost o intervenție la canalizare pe niște tuburi de pluvială, care s-au lăsat. S-a decupat, s-a tăiat betonul, groapa a fost lăsată așa până s-a retras apa, iar apoi s-a turnat stratul de asfalt“, a explicat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.

Trecere de pietoni prin parcare

Aceasta nu va rămâne însă singura intervenție de pe Calea București. În urmă cu câteva zile, un craiovean a sesizat la Alege TV, în emisiunea „Subiectele zilei“, faptul că ultima trecere de pietoni de pe tronsonul reabilitat al străzii, înainte de Pasajul Electroputere, nu se termină pe trotuar, așa cum ar fi normal, ci în parcarea amenajată în dreptul bisericii Eroii Neamului. „Nu am mai întâlnit până acum așa ceva. Dacă vrei să traversezi Calea București dinspre Sucpi spre Mall, trecerea de pietoni de la biserică începe de pe trotuar și se termină în parcare. Dacă ești singur te mai strecori printre mașini, dar ce face o mamă cu un căruț, de exemplu. Cum trece? Ocolește parcarea pe stradă? Mai greu, la cât este de circulată. Nu mi se pare normal“, a spus craioveanul. Un detaliu care a scăpat atât constructorilor, cât și primăriei, beneficiara proiectului.
Poliția Rutieră a dat însă dreptate craioveanului și a precizat că o soluție pentru rezolvarea acestui inconvenient ar fi anularea a două locuri din parcarea respectivă, exact cele din dreptul trecerii de pietoni. „Acea trecere de pietoni era acolo de dinainte de a începe modernizarea străzii, iar parcarea de la biserică s-a amenajat ulterior, în cadrul proiectului de reabilitare. Cred că a fost o scăpare din partea cuiva, proiectant, primărie, nu știu să vă spun. Cert este că am avut o discuție cu cei de la primărie legat de acest aspect și s-a găsit și o soluție. Am înțeles că se poate interveni la proiect pentru acest lucru și s-a decis să se aplice niște marcaje pentru interzicerea parcării pe cele două locuri care se suprapun cu trecerea de pietoni“, a precizat Sorin Gae, inspector în cadrul Poliției Rutiere Craiova.

Când se refac peroanele de tramvai?

Altă intervenție pe Calea București va fi legată de peroanele de tramvai care se regăsesc pe tronsonul dintre intersecţia cu bulevardul Carol I şi Pasajul Electroputere. Proiectul de reabilitare a străzii a prevăzut și repoziționarea a nouă peroane, adică amplasarea acestora după intersecții, în sensul de mers, și reconfigurarea intersecțiilor respective pentru realizarea benzii suplimentare de stocaj. Problema este că toate aceste peroane nou-construite au fost proiectate greșit și îi pun în dificultate pe cei care folosesc tramvaiul, în special pe copii și bătrâni, din cauza distanței dintre peron și scara tramvaiului, neobișnuit de mare.
Primăria a decis, până la urmă, ca peroanele în cauză să fie lățite, și s-a găsit și soluția: niște borduri care se vor atașa la cele existente, exact în spațiul dintre limita peronului și placa de beton pe care este fixată linia de tramvai, și care vor fi lipite cu o rășină specială și prinse în sol cu niște blinde, pentru a nu exista riscul de alunecare sau de rostogolire a lor. Decizia a fost luată în urmă cu o lună, după ce GdS relatase problema cu lățimea sub standarde a peroanelor nou construite, dar până acum nu s-a întâmplat nimic. S-a așteptat soluția de la proiectant, apoi acordul ADR, autorizațiile și timpul oportun „pentru a nu încurca circulația tramvaielor“. Ultimele două aspecte ar împiedica demararea lucrărilor, potrivit autorităților locale, care nu știu încă data la care va începe refacerea peroanelor de tramvai.
După ce va termina și cu peroanele (dacă se va apuca până la urmă de ele) Delta ACM va mai trebui să-și facă apariția pe Calea București și pentru a reface legătura dintre carosabil şi parcările vechi. Când a turnat asfaltul, constructorul nu a mai refăcut legătura şi cu parcările deja existente, iar acum acestea par „rupte“ de stradă, iar şoferii trebuie să fie atenţi pentru că şanţul este destul de mare pe unele porţiuni. Plus că prin unele locuri este distrus și trotuarul. Reprezentanţii municipalităţii au precizat la acea vreme că Delta a avut sarcina, potrivit proiectului, să facă legătura dintre carosabil şi locurile de parcare doar în cazul parcărilor nou construite, urmând ca șanțurile apărute în dreptul parcărilor inițiale să fie astupate ulterior, pe acordul-cadru, pentru că același constructor se ocupă și de repararea şi modernizarea străzilor din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS