Gurile de canal astupate, inamicul public al craiovenilor

În Craiova continuă să se asfalteze anapoda, multe dintre străzile renovate recent confruntându-se cu aceeași problemă: guri de canal care se astupă sau se înfundă în urma lucrărilor și care devin ulterior un pericol pentru localnici la fiecare ploaie, din cauza riscului crescut de inundații. La asta se adaugă și faptul că la gurile de canal nu se intervine pentru aducerea la nivel imediat după ce strada a fost asfaltată, de cele mai multe ori trecând luni bune până când constructorii revin pentru a umbla la geigere, pentru a le desfunda și a le aduce la aceeași cotă cu drumul. În Bănie, această practică tinde să devină un obicei al „asfaltatorilor“.

Gazeta de Sud prezenta în articolul „Craiovenii, puși să aleagă: gropi sau asfalt la pachet cu inundații?“, apărut în ediția din 23 iunie, situația a două străzi din Craiova, Făgăraș și Ștefan cel Mare, ambele asfaltate, arătând că nu doar canalizarea pare să fie de vină pentru faptul că drumurile din oraș se inundă la fiecare ploaie, ci și indolența constructorilor care se ocupă de asfaltare. Strada Făgăraș fusese renovată anul trecut, dar la gurile de canal s-a intervenit abia în această lună, timp în care localnicii au avut mari probleme cu apa de ploaie, care a intrat în subsolul blocurilor și a inundat casele din împrejurimi. În schimb, pe strada Ștefan cel Mare, asfaltată recent, gurile de canal nu fuseseră încă ridicate la nivel, iar unele se înfundaseră.

Situația nu este singulară în Bănie și tinde parcă să devină un obicei al celor care se ocupă de asfaltarea sau reabilitarea străzilor din oraș. Iar exemplele sunt ușor de găsit, pentru că fiecare stradă, fie că este renovată recent sau asfaltată cu luni în urmă, are aceeași problemă: guri de canal care se astupă sau se înfundă în urma lucrărilor făcute anapoda și care devin ulterior un pericol pentru localnici la fiecare ploaie, din cauza riscului crescut de inundații.

Strada Împăratul Traian, în lucru, geigerele – înfundate

Aflată încă în proces de reabilitare, pe strada Împăratul Traian se lucrează de vreo două luni, dar constructorii au lăsat deja în spate guri de canal astupate total sau parțial. „Multe guri de canal sunt astupate și aici, și mai în față, iar la cele de pe mijloc nu au umblat încă. Când a plouat odată, anul trecut, s-a ridicat capacul în sus de la presiunea apei. Acum ce să se mai ridice dacă el este astupat? Cred că va intra apa în curți. Strada este asfaltată de curând și încă se lucrează la ea. Când au asfaltat au pus niște cartoane peste gurile de canal, dar tot s-a mai pus asfalt pe ele. Eu, la canalul din fața casei mele, am luat o daltă și am spart asfaltul de jur-împrejur, ca să aibă unde să se scurgă apa de ploaie. Nu știu dacă mai e vreun canal desfăcut așa ca acesta, până la capătul străzii. Să vedem ce vom face când plouă“, a spus Popa Marin, un craiovean care locuiește pe strada Împăratul Traian.

Nici pe strada General Magheru, vecină cu Împăratul Traian, și ea asfaltată în această perioadă, lucrurile nu stau mai bine. Aici modernizarea s-a terminat, dar geigerele nu au fost aduse la nivel. În aceeași situație se află și strada Elena Teodorini. În schimb, pe strada Bucovăț, recent reabilitată, geigerele sunt deja la nivel, asta pentru că ele au fost ridicate odată cu turnarea stratului de asfalt. „Majoritatea constructorilor ridică gurile de canal după ce termină lucrarea, pentru că sunt mai ușor de adus la cotă, decât dacă le ridici odată cu turnarea stratului de asfalt. Pe șoferi să nu-i deranjeze, asta e important. Și varianta asta e bună, numai să nu uite de ele și să-și aducă aminte cine știe când. Atunci este o problemă. Și să nu le astupe când asfaltează, pentru că și asta e o mare problemă“, a explicat, pentru GdS, un specialist în construcții.

În cât timp trebuie ridicate geigerele la nivel după finalizarea lucrărilor?

Spusele specialistului sunt confirmate de realitatea de pe străzile Craiovei. Pentru că autoritățile locale nu au putut fi contactate pentru a explica de ce există această problemă cu geigerele de pe străzile renovate ale orașului și cum poate fi ea rezolvată, nimeni nu a putut oferi un răspuns nici în ceea ce privește perioada de timp în care constructorul poate reveni pe stradă pentru a ridica gurile de canal la nivel. Spre exemplu, pe strada Dr. Constantin Severeanu, din cartierul 1 Mai, asfaltată la sfârșitul lunii martie, abia în aceste zile s-a revenit la gurile de canal. Muncitorii au terminat ieri cu decopertarea în jurul acestora și spuneau că urmează și strada Dr. Ion Cantacuzino (perpendiculară pe Constantin Severeanu), unde se umblase deja la două guri de canal. Strada Dr. Ion Cantacuzino a fost asfaltată în toamna anului trecut (!).

„Noi am decopertat. Nu știu când se vine cu asfaltarea gurilor de canal, când ne spun cei de sus. La fel și cu strada Ion Cantacuzino. Ea este asfaltată din toamnă, dar acum ne-au trimis pentru gurile de canal“, au explicat muncitorii. „Ar fi normal ca după ce s-a terminat cu asfaltarea să se refacă și gurile de canal, să fie ridicate la nivel. Din păcate, nu prea se întâmplă acest lucru pe la noi, iar gurile de canal rămân așa o lungă perioadă de timp“, a precizat specialistul în construcții.

Gropile apărute după ce a cedat asfaltul au fost astupate

Ploaia din urmă cu două săptămâni a dat mult de lucru constructorilor care se ocupă de străzile Craiovei. Din cauza infiltrațiilor sau a canalizării care s-a înfundat pe străzile orașului s-a surpat asfaltul, lăsând în loc cratere. O groapă apărută pe strada Tecuci a fost astupată în scurt timp, însă în cazul craterului ivit pe strada Calea București, în zona pasajului suprateran, a fost nevoie de circa două săptămâni până la refacerea carosabilului, timp în care circulația a fost restricționată pe acest sector. O avarie a apărut joia trecută și în asfaltul de pe strada Brestei, la intersecția cu strada Gheorghe Bibescu, însă ea a fost reparată în aceeași zi. Compania de Apă a intervenit ieri și a rezolvat și problema asfaltului lăsat din intersecția străzilor Matei Basarab și Madona Dudu, situație care trena de circa două săptămâni. Doar asfaltul de pe Gheorghe Bibescu, tronsonul cuprins între intersecțiile cu Bucovăț și Câmpia Islaz, care a avut de suferit de pe urma ploilor, a rămas decopertat de două săptămâni, fără să se intervină pentru refacerea lui. 


Autori

Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de marţi, 28 iunie 2016

Actualitate

» Nicola Sturgeon, premierul Scoţiei, se va întâlni cu liderii UE pentru a discuta despre posibilitatea ca Scoţia să rămână în UE, separat de Marea Britanie
» Unde pleaca oltenii in vacanta?
» Locurile la scolile profesionale, ocupate pe jumatate
» Cu gunoiul la nas
» Exerciţiu antitero la Craiova
» Alocația de susținere a familiei nu va mai fi condiționată de plata taxelor și impozitelor locale
» CCR: Valeriu Zgonea a fost schimbat legal de la şefia Camerei Deputaţilor
» Deputații europeni cer un Brexit rapid, pentru a pune capăt incertitudinii și o reformă profundă a UE
» Guvernul Statelor Unite ale Americii va dona Jandarmeriei Române patru câini specializați în detectarea explozibililor
» Parlamentul European cere activarea “imediată” a procedurii de ieșire a Marii Britanii din UE
» Lira şi euro cresc, dolarul scade în a treia sesiune după Brexit
» RAR va elibera clienților actualul model al Cărții de Identitate a Vehiculului
» După Brexit, britanicii au depus de 5 ori mai multe cereri de obținere a cetățeniei în Suedia
» Angajații MAI vin în sprijinul persoanelor afectate de itemperii
» 17 morți după prăbușirea unui elicopter militar în Columbia
» Fostul vicepremier Gabriel Oprea, în fața magistraților de la ICCJ
» Primul summit european după decizia Marii Britanii de a părăsi UE începe astăzi la Bruxelles

Publireportaj

» CJ Dolj va distribui alocaţiile pentru elevi şi preşcolari cu cerinţe educaţionale speciale

Dolj

» “Reţeaua Şcolilor Sigure”, proiect derulat de Asociatia Vasiliada
» Examen de licenţă la Facultatea de Teologie din Craiova
» Craiova: Urmărire ca-n filme a unui şofer care nu avea permis de conducere
» Olteancă de 17 ani cercetată pentru furt
» “I play maths” (Mă joc la matematică) la Şcoala “Decebal” din Craiova
» Craiova: Exerciţiu “Pelendava 16” la Sala Polivalentă
» Craioveancă cercetată pentru contrabandă cu țigări
» Craiova: Începe distribuirea alimentelor pentru persoanele defavorizate
» Reguli noi pentru ridicarea mașinilor parcate aiurea
» Se caută programatori și alți specialiști IT în Craiova

Gorj

» Mitropolitul Olteniei, la slujba de resfinţire a Bisericii “Adormirea Maicii Domnului” din Filia Buduhala
» Gala Premiilor Universităţii „Constantin Brâncuşi” din Târgu Jiu
» Dolj: Acțiunile polițiștilor rutieri continuă
» Gorj: Demolare cu scandal în cartierul de rromi Meteor
» Gorj: Tânăr reţinut pentru că a lovit un poliţist
» Gorjul exportă 80 de tone de fructe de pădure în Germania şi Olanda

Olt

» Olt: Se continuă lucrările de efectuarea a marcajelor rutiere pe străzile recent asfaltate
» Olt: Salvată de pompieri după ce a căzut în fântână

Mehedinţi

» Razie pe şoselele din Mehedinţi
» Mehedinţi: Măsuri pentru protejarea mediului
» Poliţiştii mehedințeni caută un bărbat de 83 de ani dispărut de acasă
» Furtuna a făcut prăpăd în Drobeta Turnu Severin

Vâlcea

» Vâlcea: Percheziţii la administratori bănuiţi de evaziune fiscală

Sport

» Fotbal / Emil Săndoi a preluat echipa Concordia Chiajna
» Steluţa Luca, noul vicepreşedinte al Federaţiei Române de Handbal
» Fotbal / Șoavă a strigat catalogul
» Fotbal / Vladimir Screciu: Dulapul meu este plin cu pozele lui Oblemenco, decupate din ziare
» Tenis (f): Simona Halep anunță după turneul de la Wimbledon dacă va merge la Jocurile Olimpice
» Fotbalul doljean are alt statut (galerie foto)

Magazin

» Brazilian arestat pentru că a încercat să stingă flacăra olimpică
» Actorul italian Bud Spencer s-a stins din viaţă
» Horoscop

Top