16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord oprește producția la Craiova încă trei săptămâni

Ford oprește producția la Craiova încă trei săptămâni

Cadența de producție a rămas de 280 de B-Max pe zi, dar cererea pe piața externă este și mai scăzută (Foto: arhiva GdS)
Cadența de producție a rămas de 280 de B-Max pe zi, dar cererea pe piața externă este și mai scăzută (Foto: arhiva GdS)

Angajații Secției de Vehicule din cadrul uzinei Ford din Craiova vor intra în șomaj tehnic în intervalul 13 iunie – 4 iulie, iar cei de la Motoare vor sta acasă în perioada 21 iunie – 4 iulie.

Ford va întrerupe din nou producția în uzina din Craiova timp de trei săptămâni, în Secția de Autovehicule și două săptămâni în Secția de Motoare. Este a doua perioadă din acest an în care fabrica oprește temporar producția pentru o perioadă așa de lungă. Prima dată, în luna aprilie, producția s-a oprit până după Paște, dar atunci perioada de șomaj tehnic a fost combinată cu zile din concediul de odihnă al angajaților și cu liberele legale date cu ocazia Sărbătorilor Pascale. După ce s-au întors la muncă pe 17 mai, după concediul prelungit la trei săptămâni, cu tot cu perioada de șomaj tehnic, muncitorii au fost informați zilele trecute că vor mai sta acasă încă trei săptămâni, până pe 4 iulie. Se ajunge la situația în care cei circa 1.200 de salariați de la Vehicule să stea acasă în luna iunie de două ori mai mult decât vin la fabrică. În iunie sunt doar opt zile în care se produc vehicule și alte 14 zile lucrătoare în care salariații sunt trimiși în șomaj tehnic (13 zile din luna iunie și una din iulie, pentru că ziua de 20 iunie este sărbătoare națională și, implicit, zi liberă).
Compania a confirmat pentru GdS că „întreruperea temporară a producției va fi după cum urmează: Operațiunile Vehicule din 13 iunie, până pe 4 iulie, iar la Operațiuni Motoare – din 21 iunie, până pe 4 iulie“. Reprezentanții Ford nu au putut preciza dacă vor fi opriri temporare de producție și în luna iulie.

Pierderi semnificative la salarii

Salariații angrenați în procesul de producție la Ford care vor sta acasă în șomaj tehnic pe perioada închiderii temporare de producție vor primi 80% din salariul de bază. Așa cum GdS a scris de nenumărate ori, pierderea la salariu a angajaților Ford de pe liniile de producție care stau în șomaj tehnic este mai mare de 20%, cât pare la primul calcul, ci potrivit datelor de la angajați, pierderea salarială este de circa 30-40% din venituri, pentru că aceia care lucrează pe liniile de producție mai primesc o serie de sporuri, atunci când sunt în activitate.
În prezent, se mai produc circa 280 de autovehicule B-Max pe zi, iar vehiculul a intrat în fabricație în 2012 la Craiova. În Bănie se mai fabrică și motorul de 1.0 Litri EcoBoost, care se mai face și la Köln, în Germania. Cel mai probabil s-a diminuat cererea externă, pentru că producția acestui propulsor se oprește la Craiova de pe 21 iunie până pe 4 iulie. Cadența actuală de producție la Craiova este de aproximativ 700 de motoare pe zi.
Unii angajați ai Ford susțin că situația cu opririle temporare din ce în ce mai dese sau pe perioade mai lungi de timp ar putea să dureze un an, până la intrarea în fabricație a unui alt model, anunțat recent de companie că se va produce la Craiova.

Se fac teste pentru EcoSport

Compania Ford a anunțat în urmă cu câteva luni că din toamna anului 2017 se va produce și la Craiova mini SUV-ul EcoSport, care acum se fabrică în India. Potrivit unor surse, în prezent, în uzina Ford se fac teste de producție, în sensul că se fac pregătiri pentru a se vedea ce se înlocuiește în fluxul de producție. Ford nu a anunțat până acum care va fi volumul de producție al noului model.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS