21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjControl al CNADNR la spaniolii de pe şantierul DN 66

Control al CNADNR la spaniolii de pe şantierul DN 66

DN 66 face legătura între Oltenia şi Ardeal (Foto: Eugen Măruţă)
DN 66 face legătura între Oltenia şi Ardeal (Foto: Eugen Măruţă)

O comisie din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a efectuat ieri un control pe şantierul DN 66 Rovinari- Petroşani (DE 79). În judeţul Gorj au sosit reprezentanţii Direcţiei de Implementare Proiecte din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, care au dorit să verifice stadiul lucrărilor şi dacă spaniolii care execută contractele respectă graficele. În mod normal, lucrările pe cele două tronsoane trebuie terminate până la finalul acestui an.
„Miercuri dimineaţă (ieri – n.r.), directorul Direcţiei de Implementare Proiecte pe Drumurile Naţionale din cadrul CNADNR împreună cu şefa Unităţii de implementare a proiectului de reabilitare a DN 66 au efectuat o vizită, neanunţată, pe tronsonul din DN 66 aflat în reabilitare. Aceştia au stabilit împreună cu constructorii măsurile care trebuie luate pentru accelerarea lucrărilor. În cursul săptămânii viitoare, directorul Direcţiei de Implementare Proiecte se va afla la Târgu Jiu pentru a discuta măsurile care trebuie luate pentru încadrarea în termen a lucrărilor Variantei de Ocolire a Municipiului Târgu Jiu“, a declarat Ion Tudor, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgu Jiu.

Se lucrează de ani de zile

Lucrările de reabilitare a DN 66 au început de mai mulţi ani şi se execută pe două tronsoane. Este vorba de tronsonul Rovinari – Bumbeşti-Jiu şi tronsonul Bumbeşti-Jiu – Petroşani. Pe primul tronson a fost deschis un şantier încă de acum opt ani, câştigătoare a licitaţiei fiind o firmă din Ungaria, care nu a executat nici 4% din contract. În prezent, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti-Jiu efectuează lucrările de modernizare firma COMSA SAU, iar pe tronsonul din Defileul Jiului (Bumbeşti-Jiu – Petroşani) firma spaniolă SC COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA, lider de asociaţie. Potrivit CNADNR, modernizarea se derulează între kilometrii 48 şi 126 din DN 66. „Valoarea totală a proiectului este de 396.813.528 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 288.017.708 lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 244.815.052 lei (85% din valoarea totală eligibilă a proiectului), diferenţa de 151.998.476 lei (15% din valoarea eligibilă a Proiectului + valoarea neeligibilă) fiind asigurată prin bugetul de stat. Obiectivele principale ale prezentului proiect sunt: Reabilitarea a 68,748 kilometri de drum, a 25 de poduri şi pasaje, a 20 de spaţii de parcare, precum şi construirea a două poduri şi a două parcări noi; Realizarea unei căi de comunicaţie moderne între Rovinari şi Petroşani pe traseul drumului European E79; Reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 9%; Reducerea costurilor de exploatare a utilizatorilor cu aproximativ 9%; Reducerea numărului de accidente cu aproximativ 10%“, potrivit unei informări a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS