16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljParcarea subterană a dat bătăi de cap unor șoferi

Parcarea subterană a dat bătăi de cap unor șoferi

Craiovenii nu au întâmpinat prea multe probleme în prima zi în care accesul în parcarea subterană de lângă Teatrul „Marin Sorescu“ s-a făcut cu plată. Unii șoferi mai trebuie însă instruiți în privința achitării taxei de parcare la automatele din incintă și mai au nevoie de ceva timp și pentru a se obișnui cu încadrarea autoturismului în așa fel încât să poată accesa cu ușurință automatul care validează tichetul de ieșire.

Parcarea subterană din centrul Craiovei s-a dovedit de mare ajutor pentru cei care în weekendul trecut au participat la manifestările derulate cu ocazia zilelor municipiului. Profitând poate și de faptul că accesul autovehiculelor a fost gratuit de vineri până duminică, șoferii au luat cu asalt colosul de beton construit lângă Teatrul „Marin Sorescu“, iar cele 600 de locuri de parcare au fost mai mereu ocupate, în special seara.
De ieri, însă, când parcarea subterană a început să funcționeze contra cost, au apărut și unele mici probleme, inerente, având în vedere că nu toți șoferii sunt obișnuiți cu acest mod de parcare. Unii au mai avut nevoie de dirijare în momentul intrării în parcare, alții de îndrumare atunci când a trebuit să folosească automatele pentru plată, iar alții au fost nevoiți să facă mai multe manevre pentru a se poziționa corect cu mașina și pentru a accesa automatul care ridică bariera de la ieșire. Lucruri anticipate, de altfel, și de autoritățile locale. „Parcarea va rezolva o mare parte din aglomerația din zona centrală, dar va fi nevoie de ceva timp până când șoferii se vor acomoda, pentru că, la început, e puțin mai dificil până intri, până ieși, trebuie să te încadrezi foarte corect pe benzile trasate, în așa fel încât și la intrare, și la ieșire să fii foarte aproape de automatul pe care trebuie să-l accesezi. E puțin mai complicat și cu automatele pentru plată, cu vizatul tichetului, cu datul restului, cu timpul pe care îl ai la dispoziție până să ieși din parcare, care este limitat la 15 minute după ce ai făcut plata“, afirma, vineri, viceprimarul Mihail Genoiu.
Într-adevăr, la ieșirea din parcare trebuie să iei curba mai din larg, pentru a te încadra în așa fel încât să ajungi ușor la automat direct din autoturism, aici apărând ieri și micile probleme. Unii șoferi s-au întins la maximum pentru a accesa automatul, alții chiar au coborât din mașină.

Lifturile nu au fost încă puse în funcțiune

Noroc că ieri, la prânz, parcarea nu mai era la fel de plină ca în weekendul trecut, fiind ocupate circa 200 de locuri. Altfel, s-ar fi creat ceva probleme la ieșire, mai ales că majoritatea șoferilor au ales să plătească ieri taxa de parcare la casă și nu la automate, ținându-i oarecum în loc pe cei care veneau din spate cu tichetul deja achitat pentru ieșire. „Ar trebui ca șoferii să se obișnuiască să plătească mai degrabă taxa la automate, iar la casă să apeleze doar la nevoie. În felul acesta s-ar evita și o eventuală aglomerație la ieșire, ținând cont că nu există decât o ieșire. Și la casă se plătește la fel ca la automat, pe baza tichetului obținut la intrare, e aceeași procedură. Oricum, și automatele dau rest“, a precizat unul dintre angajații de la parcare. Colosul de beton de lângă Teatrul „Marin Sorescu“ nu are decât o intrare, de pe Calea București, intersecția cu strada Romul, și o ieșire, tot în Calea București, aproape de Universitate.
Parcarea subterană din centrul Craiovei are două niveluri și 619 locuri, dintre care 52 sunt pentru motociclete, două locuri sunt cu prize cu încărcare rapidă a mașinilor electrice, iar 50 de locuri sunt prevăzute cu prize cu încărcare normală. Parcarea are și patru zone prevăzute cu scări, care permit accesul persoanelor la suprafață, dar există și lifturi destinate persoanelor cu dizabilități, însă acestea nu au fost încă puse în funcțiune. „Lifturile sunt funcționale, dar încă nu este definitivată procedura de întreținere a lor. Trebuie încheiat mai întâi un contract de service, procedură aflată în derulare, iar apoi se va da drumul și la lifturi“, a explicat viceprimarul Genoiu. Altă problemă întâlnită ieri, la prânz, era aceea că automatele unde trebuia să plătești taxa de parcare nu acceptau încă monede, funcționând doar cu bancnote. „A fost doar o problemă de setări, dar s-a rezolvat. Automatele merg acum și cu monede“, a mai precizat Mihail Genoiu.

Toalete devastate după două zile

Pe lângă îndrumările pe care trebuia să le dea șoferilor, angajații de la parcare au mai avut de rezolvat ieri o problemă: să repare toaletele. Avalanșa de persoane din weekend a avut și repercusiuni, iar toaletele amenajate în incinta parcării, destinate exclusiv persoanelor cu dizabilități, au fost distruse. „Nu vă imaginați ce am găsit aici luni dimineață (ieri – n.r.). Toalete înfundate, distruse și o mizerie de nedescris. Așa știm noi să păstrăm lucrurile noi. Nu s-a ținut cont de faptul că toaletele erau doar pentru persoanele cu dizabilități, cum se menționează și pe ușă, au intrat și au făcut dezastru. Nu se poate așa ceva“, spunea, ieri, unul dintre muncitorii care repara stricăciunile. Ieri, deși aveau la dispoziție locuri suficiente în parcarea subterană, au fost destui craioveni care și-au lăsat mașinile anapoda pe trotuarul de pe strada Romul sau pe trotuarele din jurul acesteia.

Ce trebuie să știe șoferii

În parcarea subterană nu au acces mașinile cu instalații GPL și nici vehiculele care au o înălțime mai mare de 2,1m. Pentru maximum două ore de parcare, taxa este de un leu, pe oră. Dacă depășești acest interval de timp, te încadrezi la parcarea de zi, care presupune o perioadă de două până la cinci ore și care este taxată cu șase lei. Există însă și o taxă suplimentară pentru depăşirea timpului de cinci ore, respectiv doi lei pentru fiecare oră de depăşire. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS