16.4 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDelta ACM remediază Calea București cu somația deasupra capului

Delta ACM remediază Calea București cu somația deasupra capului

Firma care a lucrat pe Calea București la reabilitarea tronsonului cuprins între intersecția cu Carol I și pasajul Electroputere mai mult s-a făcut că muncește decât să remedieze deficiențele constatate la semnarea procesului-verbal de recepție. Cum reparațiile impuse până pe 20 mai s-au făcut în bătaie de joc, primăria a somat Delta ACM și i-a mai dat termen până pe 30 mai să-și facă treaba așa cum trebuie, altfel va umbla la garanția de bună execuție. După ce va termina cu Calea București, Delta ACM va trece și la modificarea peroanelor de tramvai construite greșit. 

Remedierile în bătaie de joc făcute de Delta ACM pe strada Calea București din Craiova, prezentate și de Gazeta de Sud în ediția de luni, 23 mai, au obligat primăria să ia măsuri împotriva constructorului. Firma care a câștigat anul trecut proiectul de reabilitare a acestei importante artere de circulație din Bănie, contra sumei de 23,5 milioane de lei (fără TVA), a primit o somație din partea municipalității și mai are la dispoziție câteva zile să remedieze toate deficiențele constatate de comisia de recepție, în caz contrar va fi executată și i se va opri din garanția depusă la momentul licitației. Delta ACM ar fi trebuit să finalizeze lucrările de pe Calea București pe 17 martie, potrivit contractului, însă recepția s-a făcut pe 27 aprilie. Pe perioada derulării lucrărilor au existat o serie de deficiențe, pentru unele societatea fiind și amendată de Poliția Rutieră de trei ori (18.900 de lei suma totală), iar recepția s-a făcut cu obiecțiuni, care ar fi trebuit remediate până pe 20 mai.
Numai că Delta ACM mai mult s-a făcut că remediază strada în această perioadă, iar acolo unde s-a intervenit reparațiile au fost de mântuială. La această concluzie au ajuns luni și cei din comisia de recepție, veniți la fața locului pentru a verifica modul în care s-au făcut remedierile impuse constructorului în momentul semnării procesului-verbal de recepție. „Comisia a constatat că pe Calea București nu au corespuns remedierile făcute de constructor. Tot comisia va stabili ce urmează de făcut în această situație“, preciza în urmă cu o săptămână, pentru GdS, viceprimarul Mihail Genoiu. Iar decizia a fost extremă, potrivit unui reprezentant al primăriei: ori Delta ACM reface în termen de șapte zile, începând cu 23 mai, toate deficiențele constatate, ori va fi executată și i se va opri din garanție. „Nu cred că se aștepta nici primăria și nici Delta să se ajungă la somație și executare, după ce se stabilise ce remedieri trebuie făcute. Dar așa ar trebui să se procedeze de fiecare dată cu constructorii care se dovedesc neserioși“, a afirmat o sursă din primărie.
Până pe 20 mai, Delta ACM ar fi trebuit să refacă, printre altele, marcajele șterse, stratul de beton din parcările nou-construite şi din unele staţii de autobuz, să intervină la intersecţia cu strada Horia (zona Rotonda), pe sensul de mers către Pasajul Electroputere, pentru refacerea stratului de uzură a carosabilului și să umble la unele geigere pentru preluarea apelor pluviale, care nu erau montate corespunzător.

Se vor lărgi și peroanele de tramvai

Proiectul de reabilitare a străzii Calea București a prevăzut și repoziționarea a nouă peroane de tramvai, în sensul amplasării acestora după intersecții, în sensul de mers, și reconfigurarea intersecțiilor respective pentru realizarea benzii suplimentare de stocaj. Problema este că toate aceste peroane nou-construite îi pun în dificultate pe cei care folosesc tramvaiul, în special pe copii și bătrâni, pentru că distanța dintre peron și scara tramvaiului este neobișnuit de mare. Gazeta de Sud a prezentat în mai multe rânduri acest aspect, arătând, pe lângă pericolul pe care îl reprezintă noile peroane pentru unii călători tocmai din cauza acestei distanțe, și faptul că recepția s-a făcut superficial (nu a existat nici o obiecție, deși normativele în vigoare prevedeau cu totul alte dimensiuni în ceea ce privește peroanele și distanța dintre axul șinei și marginea peronului, care este cu 20 de centimetri mai mare). Toți cei implicați în procesul de recepție au spus însă că nu puteau formula obiecții, deoarece peroanele au fost construite conform proiectului întocmit de SC Irimat Cons SRL Ploiești.
Deși vina a fost aruncată în ograda proiectantului, Primăria Craiova, beneficiarul proiectului, tot va trebui să remedieze peroanele construite greșit, după ce a fost somată de Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Oltenia, responsabilă cu cheltuirea fondurilor europene din această zonă a țării. „Având în vedere aspectele sesizate de dumneavoastră, vă informăm că am solicitat pe 10.05.2016 Primăriei Craiova să clarifice responsabilitățile și circumstanțele care au permis ca această eroare de proiectare să facă parte din documentația tehnică avizată și autorizată spre execuție. De asemenea, s-a solicitat să fie întreprinse demersurile legale pentru a remedia în cel mai scurt timp neconformitățile și abaterile de la normativele tehnice“, a fost răspunsul ADR Sud-Vest Oltenia la semnalul de alarmă tras de GdS.
După ce Delta ACM va prezenta, în sfârșit, varianta finală a reabilitării străzii Calea București, firma va trece și la modificarea lățimii peroanelor de tramvai. „Am discutat cu constructorul și, după ce se va termina cu remedierea deficiențelor de pe Calea București, se va umbla și la peroane. Avem acordul ADR Oltenia, pentru că nu puteam altfel interveni. Fiind vorba de un proiect european, așteptăm să primim și soluția de la proiectant, iar apoi să se elibereze autorizația de construcție. Cert este că peroanele vor fi lățite“, a precizat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu. Și soluția s-a găsit. Directorul firmei care s-a ocupat de proiect, Florin Goroneanu, a afirmat vineri, pentru GdS, că s-a făcut o corecție la proiectul inițial și că aceasta va fi trimisă în câteva zile Primăriei Craiova, care, la rândul ei, să o înainteze constructorului Delta ACM. „Pentru lărgirea peroanelor vor fi folosite niște prefabricate, care să poată fi demontate ușor în cazul în care primăria va achiziționa, pe viitor, tramvaie moderne cu o lățime mai mare decât cea pe care o au tramvaiele actuale (2,2 metri – n.r.)“, a explicat Florin Goroneanu, directorul Irimat Cons SRL Ploiești.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS