18.4 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljGunoi și moloz în loc de parcare la Water Park

Gunoi și moloz în loc de parcare la Water Park

Despre complexul de agrement acvatic din Parcul Tineretului se tot spunea că va fi gata până la sfârșitul acestei luni, însă, din câte se pare, ar mai fi ceva de lucru până ca obiectivul să devină, în sfârșit, funcțional. Și chiar dacă Water Park-ul se va da în folosință de la 1 iunie, problema căilor de acces auto și a parcării nu pare să se rezolve prea curând. Locul unde ar trebui să fie amenajată parcarea Water Park-ului este în continuare plin de gunoaie și moloz, în timp ce strada principală de acces către Water Park nu prea are șanse să fie gata în această vară. Sunt, totuși, șanse ca în această săptămână craiovenii să se poată folosi de parcarea subterană din centrul orașului, iar lucrările de pe strada Bariera Vâlcii să se încheie, după mai bine de doi ani de chin.  

Săptămâna aceasta este decisivă pentru autoritățile locale din Craiova în ceea ce privește finalizarea unor proiecte europene care vizează fie infrastructura rutieră, fie partea de agrement. Dacă pe șantierele de pe străzi s-a cam așternut liniștea (acolo unde se lucrează cu fonduri europene), la complexul de agrement acvatic din Parcul „Tineretului este mare agitație. „Water Park-ul ar urma să fie inaugurat în luna mai“, așa anunţa pe o reţea de socializare actualul primar și așa susțineau și constructorii care lucrează aici, la vizita făcută pe șantier de GdS, la începutul lunii trecute. „Cu lucrările executate suntem undeva la 98%. Tragem tare pentru ca la sfârșitul lunii (aprilie – n.r.) să fim aproape gata, adică să mai rămână doar niște probe de făcut, curățenie și alte mici retușuri. Eu zic că de luna viitoare (mai – n.r.), Water Park-ul din Craiova va deveni funcțional“, susținea, pe 6 aprilie, reprezentantul constructorului. Aceasta a fost și ultima declarație oferită de pe șantier, de atunci constructorii intrând în „silenzio stampa“. GdS a prezentat în articolul „Cine ține la secret lucrările de la Water Park?“ (6 mai) o serie de deficiențe în executarea lucrărilor de la parcul acvatic, însă nici așa constructorii nu au avut vreo replică, menținând tăcerea. „A fost mare agitație pe aici după acel articol. Și nu doar după acela și după cel legat de parcare („Poftiți la Water Park prin gropi, bălți și gunoaie!“, articol apărut pe 7 aprilie – n.r.). Și acum este ședință cu cei de la primărie. Vin cam în fiecare zi pe aici. A fost și primărița săptămâna trecută. Se lucrează, dar mai e mult de muncă. Nu știu dacă vor fi gata până la sfârșitul lunii, așa cum zic ei“, a afirmat o sursă de pe șantier.

Drumul de acces auto către Water Park va fi gata cel mai devreme în toamnă

Și chiar dacă Water Park-ul se va da în folosință de la 1 iunie, problema căii de acces auto și a parcării nu pare să se rezolve prea curând. Locul unde ar trebui să fie amenajată parcarea Water Park este în continuare plin de gunoaie și moloz, în timp ce strada Coșuna, drumul principal de acces al autovehiculelor către Water Park, nu are șanse să fie gata în această vară. Pe Coșuna se circulă foarte greu, din cauza gropilor, și nici aleile din parc, care fac legătura între stradă și Water Park, nu arată prea bine.
Reprezentantul constructorului susținea luna trecută că partea cu refacerea aleilor și amenajarea parcării cade în seama sa, dar reabilitarea străzii Coșuna ține de Primăria Craiova: „După ce terminăm cu șantierul, trebuie să aducem la starea inițială aleile care pleacă de la porțile parcului până la intrarea principală la Water Park. Calea de acces și parcarea țin de noi, dar de la poartă încolo, adică strada Coșuna este treaba primăriei“.
„Strada Coșuna o avem planificată. Imediat ce se va termina cu strada Bucovăț se va intra pe străzile Parângului, Coșuna și Crinului“, explica, luna trecută, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu. În ultima ședință a consiliului local s-a aprobat și o hotărâre referitoare la expertiza tehnică şi documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul de investiţie „Reabilitare strada Coşuna şi DE 523“, însă aici se vorbește de un termen de execuție de patru luni, ceea ce înseamnă că drumul de acces auto către Water Park va fi gata cel mai devreme în toamnă.
„Complexul de agrement acvatic“ din Parcul Tineretului este un proiect de 80 de milioane de lei, dintre care 41 de milioane de lei sunt din bugetul local (bani împrumutați de municipiul Craiova de la o bancă austriacă). Lucrările au fost atribuite de primărie în februarie 2013 unei asocieri de firme formată din Delta ACM (lider al asocierii), Polystart și UTI Grup, și au avut până acum, la nivel declarativ, mai multe termene de finalizare: vara anului 2014 (variantă lansată de primar în fața jurnaliștilor la o vizită pe șantier și acceptată vrând-nevrând de constructori), octombrie 2015 (data prevăzută în contract), decembrie 2015 (dată lansată iarăși de primărie) și mai 2016 (dată oferită GdS de constructori în aprilie, la ultima vizită pe șantier).

La parcarea subterană se așteaptă autorizarea pompierilor

Craiovenii mai trebuie să aibă puțină răbdare până vor beneficia de cele 619 locuri de parcare din centrul orașului, pe care le oferă parcarea subterană de lângă Teatrul „Marin Sorescu“. Viceprimarul Mihail Genoiu anunța săptămâna trecută că documentația a fost depusă joi la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dolj, urmând ca obiectivul să devină funcțional după primirea autorizării de la pompieri. „Nu garantează nimeni că avizul (autorizarea – n.r.) pompierilor se va obține vineri“, spunea Genoiu. Și nici nu s-a obținut, pentru că documentația depusă a fost incompletă, așa că recepția va mai întârzia un pic. „Parcarea nu s-a recepționat pentru că ISU a considerat incompletă documentația depusă vineri. Se va depune astăzi din nou“, a precizat ieri, pentru GdS, „vicele“ Mihail Genoiu. Procedura de recepție a acestui proiect de circa 50 de milioane de lei la care au lucrat Mitliv, Polystart Impex și Habau Construcții și care ar fi trebuit finalizat la 29 noiembrie 2015, a început în martie, dar anumite neconcordanțe au tot amânat darea în folosință a parcării. Tot ce mai trebuie acum este autorizația de securitate la incendiu, fără de care parcarea subterană nu poate fi dată în folosință.

În Bariera Vâlcii era liniște ieri, dar lucrările nu sunt finalizate

Alt proiect european care s-ar putea finaliza și recepționa în această săptămână este cel legat de reabilitarea și modernizarea a trei importante artere de circulație din Craiova: Caracal, amplasament cuprins între strada Alexandru Macedonschi și bulevardul Decebal, Bariera Vâlcii, tronsonul cuprins între strada Toamnei și centura de ocolire a orașului, și Râului, între strada Brestei și bulevardul Nicolae Romanescu. Strada Caracal a fost recepționată la sfârșitul anului 2014, iar acum urmează Râului și Bariera Vâlcii. Potrivit reprezentanților municipalității, „pe strada Râului se lucrează la ultimele remedieri, iar în Bariera Vâlcii sperăm să se termine lucrările în această săptămână“, după cum a spus viceprimarul Mihail Genoiu.
Ieri, în Bariera Vâlcii era liniște. Nici urmă de muncitori în jurul orei 11.00, în timp ce utilajele erau trase pe dreapta. „În Barieră ar mai fi de turnat stratul de uzură, pe o distanță de circa 300 de metri, și de lucrat la niște cămine“, afirma Genoiu joia trecută. Și acum ar mai fi de lucru la gurile de canal și la stratul de uzură. Chiar dacă lucrările se vor încheia, localnicii continuă să fie nemulțumiți de modul în care s-a muncit aici. „S-a lucrat de mântuială și în bătaie de joc, vă spun eu. Vedeți gurile de canal? Înăuntru e plin de pietre de pe la lucrări. Le-au aruncat acolo și au pus capacul. Să vedeți când o ploua cum se va înfunda canalizarea. Și uitați-vă ce trotuare înguste s-au făcut. Nu au loc două persoane, una lângă alta. Abia trece o mamă cu un cărucior. Și când ies copiii de la școală nu au loc pe trotuar, pentru că mai sunt și stâlpii de lumină în mijlocul lui. Nu știu cine a gândit proiectul ăsta, dar nu l-a făcut cum trebuie“, afirma ieri un craiovean de pe strada Bariera Vâlcii.

Surpriză: pe Calea București nu au corespuns remedierile

Așa cum anticipa și Gazeta de Sud în articolul de ieri, „Remediere sau bătaie de joc pe Calea Bucureşti?“, lucrările de refacere a unor deficiențe constatate în urma reabilitării acestei artere de circulație (recepționată pe 27 aprilie) nu au fost făcute corespunzător. GdS a prezentat faptul că până la termenul primit de constructor pentru remedierea obiecțiunilor din procesul-verbal de recepție, 20 mai, reparațiile făcute de acesta pe strada Calea Bucureşti au fost de mântuială. Aceeași concluzie au tras-o ieri și cei din comisia de recepție veniți la fața locului pentru a verifica modul în care s-au făcut remedierile impuse constructorului în momentul semnării recepției. „Comisia a constatat că pe Calea București nu au corespuns remedierile făcute de constructor. Prin urmare, până mâine (astăzi, n.r.), comisia va stabili ce urmează să se facă în această situație“, a precizat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Spre exemplu, marcajele de pe Calea București sunt tot șterse (cel mai bine se vede acest lucru în intersecții, la trecerile de pietoni), iar despre stratul de beton din parcările nou-construite şi din unele staţii de autobuz nu se poate spune că a fost refăcut (prezintă încă denivelări şi gropi). Mormanul de resturi de asfalt apărut vineri în parcarea de la Emma Est se afla și ieri în același loc, în timp ce la intersecţia cu strada Horia (zona Rotonda), pe sensul de mers către Pasajul Electroputere, nu părea să se fi intervenit pentru refacerea stratului de uzură a carosabilului. Proiectul de reabilitare a străzii Calea București a demarat în aprilie 2015, a costat circa 23,5 milioane de lei (fără TVA) și ar fi trebuit recepționat pe 17 martie, potrivit contractului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS