27.3 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDacă Termo nu dă apă caldă, punem boiler

Dacă Termo nu dă apă caldă, punem boiler

Apa caldă care ajunge rece la robinetul craiovenilor este poveste veche în Craiova. Sătui să aștepte uneori chiar și o oră ca să facă baie, mulți proprietari renunță la sistemul centralizat și își montează boilere sau instant electric pentru apă caldă.

Mulți craioveni re­nun­ță încet-încet la apa caldă primită din sistemul centralizat de încălzire și își montează boilere electrice. S-a ajuns în această situație din cauză că locatarii așteaptă timp îndelungat, uneori și peste o oră, ca să vină apă caldă la robinet. Explicația furnizorului de căldură și apă caldă, SC Termo Craiova SRL, este mereu aceeași: cele mai multe blocuri nu mai au sistem de recirculare a apei. Apa rămâne pe conducte și se răcește, iar când proprietarii dau drumul la robinet, trebuie să aștepte timp îndelungat ca apa caldă care s-a răcit să se consume. Pe lângă aceasta, sunt blocuri în care proprietarii și-au montat centrale de apartament, iar cei rămași pe sistemul centralizat au și mai mult timp de așteptat, dar și de consumat o cantitate mai mare de apă caldă care, de fapt, curge rece la robinet. Cu o astfel de situație se confruntă o parte a proprietarilor din asociațiile 7 Rovine și 8 din cartierul 1 Mai.
Proprietarii din Asociația 17 Rovine nu se află toți în aceeași situație: cei care locuiesc în blocurile cu patru etaje au nevoie doar de câteva minute pentru ca apa caldă să le vină la robinet, dar proprietarii din blocurile turn așteaptă mult până să ajungă apa caldă la ei. Președintele asociației explică de ce s-a ajuns în această situație și care este rezolvarea. „La blocurile cu patru etaje nu prea sunt probleme. Avem turnurile astea, unde proprietarii au veșnic necazuri cu apa caldă. Mulți și-au pus centrale, iar ceilalți stau ore întregi ca să vină apă caldă la robinet. La Termo mi-au spus că nu rentează să investească în recirculantă pentru aceste blocuri, pentru că mai sunt prea puțini consumatori. PT-ul care furnizează agent termic este tocmai peste bulevard, poate nu face nici față. Am vorbit și eu cu proprietarii și le-am recomandat să-și pună boilere, fiindcă la centrale este mai greu, că nu le dau aprobări de la Termo. De exemplu, tot blocul 13 are centrale și boilere, în blocul 14 avem apartamentele 15, 17, 19, 21 cu boilere. Oamenii vin, ne anunță, aduc o firmă și se debranșează. Noi verificăm dacă au blindat conducta și au rămas doar pe apă rece. Asta este singura rezolvare“, a spus Tudor Viziru, președintele Asociației 7 Rovine.

Locatarii trec pe boiler sau gheizer

Nici proprietarii din Asociația 8 din cartierul 1 Mai nu au o soartă mai bună. Locatarii se plâng că stau câte o oră, atât dimineața, cât și seara, ca să le vină apă caldă la robinet.
„Așteptăm peste o oră ca să putem să facem o baie. Și după o oră vine apă călduță, nu vorbim de apă caldă. Am vrut să-i facem baie celui mic și am încălzit că altfel așteptam până la miezul nopții. Dimineața se întâmplă la fel. Am mers la asociație, am întrebat și degeaba! Această stare de fapt se perpetuează de ani buni, nu este de ieri, de azi“, s-a plâns un proprietar din blocul I 26 din cartierul 1 Mai.
Reprezentanții proprietarilor spun că au cunoștință despre această situație, dar nu ține de ei. Furnizorul de căldură este singurul care are responsabilitatea să livreze apă caldă craiovenilor și tot el le-o facturează. „Într-adevăr, apa caldă nu ajunge așa de repede în apartamentele locatarilor. Știm cu toții că este o problemă în Craiova acest lucru. Avem blocuri întregi care s-au debranșat. Avem apartamente care au trecut pe boilere și gheizere pentru apă caldă. De exemplu, avem trei blocuri cu centrale, până trece apa pe conducte să ajungă la celelalte blocuri, și mai ales până ajunge la capăt de coloană, cu siguranță ajunge rece. Alt exemplu: la blocul I 48, din acest motiv că nu le vine apă caldă, că erau cap de coloană, locatarii și-au pus centrale și boilere. Oamenii angajează o firmă, se debranșează, își pun boiler sau gheizer. Ulterior îmi aduc la asociație un proces-verbal, se pune un sigiliu pe conductă și nu mai au probleme“, a explicat Daniela Fîlfan, administratorul Asociației 8 din cartierul 1 Mai.
Reprezentanții furnizorului de căldură, SC Termo Craiova SRL, spun că programul lor de repunere în funcțiune a sistemului de recirculare va continua și în acest an. „Avem un program după care ne continuăm modernizarea sistemului de recirculare. Acționăm după niște criterii, introducem aceste rețele acolo unde avem un număr mai mare de consumatori. Nu putem să lucrăm după cum vrea fiecare asociație“, a declarat Dan Magla, reprezentantul SC Termo.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS