5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCu(RAT) murdar în mijloacele de transport în comun

Cu(RAT) murdar în mijloacele de transport în comun

Craiovenii care călătoresc cu autobuzele RAT pe anumite trasee se plâng că în mijloacele de transport condițiile sunt mizerabile. Reprezentanții regiei spun că din cele 160 de mașini (cât numără parcul auto al RAT), 40 sunt spălate zilnic la exterior și șase sunt spălate și igienizate în interior, dar că vechimea și modul în care înțeleg unii dintre călători să folosească mijloacele de transport în comun își spun cuvântul.

Scaune rupte, ruginite sau acoperite cu un strat de mizerie, bare de susținere lipicioase, geamuri prăfuite, podele roase prin care se vede strada, așa arată unele dintre autobuzele cu care craiovenii sunt nevoiți să circule zilnic. Vechi de peste două decenii, unele dintre aceste mijloace de transport în comun sunt adevărate focare de infecție, spre disperarea craiovenilor care sunt nevoiți să le folosească zilnic pe trasee precum 2, 4, 23 și 17. Pasagerii se plâng că sunt nevoiți să suporte zilnic mirosul greu din autobuz, să pună mâna pe mânerele murdare de la ușile autobuzelor sau pe barele de susținere sau să se așeze pe scaunele pe care este un strat gros de mizerie.
„Eu circul zilnic pe traseul 2 Breasta – Piața Centrală. Este un miros greu de suportat în acest autobuz. Într-o zi, un autobuz avea pus pe jos, în loc de podea, o paletă din lemn. Scaunele sunt rupte. Nu mă așez niciodată pe ele. Geamurile sunt mizerabile. După o astfel de călătorie, pe care o faci de nevoie, miroși a gaze și a motorină. Îți cumperi bilet și ajungi să nu ai unde să-l compostezi pentru că nu funcționează acele compostoare. Într-adevăr, sunt vechi, dar nici întreținute nu sunt. În plus, de vină sunt și unii dintre călători. Urcă de la piață cu tot felul de sacoșe și le așază direct pe scaune, ca să nu mai vorbesc de cei care cară cartoane și tot felul de obiecte“, a spus craioveanca Mirela Vulpe despre autobuzele care circulă pe traseul 2.
Craiovenii care folosesc mijloacele de transport în comun afirmă că este o mare diferență între autobuzele noi care și-au făcut în ultimii ani apariția pe străzile orașului și cele vechi. „Autobuzele vechi sunt infecte. Nu am ce să zic de cele noi, dar sunt introduse doar pe anumite trasee. Eu am senzația că poți oricând să cazi din autobuzele vechi, au podeaua găurită. Hainele miros… Nu mai vorbesc de geamurile care sunt murdare și blocate. Pe jos sunt coji de semințe și peste tot este praf pe care îl ștergem noi cu hainele. Este deopotrivă și vina celor de la RAT, dar și a oamenilor care nu înțeleg să folosească într-un mod civilizat aceste autobuze. Sunt un dezastru! Nici nu vreau să mă gândesc ce microbi sunt în ele“, a afirmat craioveanca Anca Popa.

Autobuzele RAT, spălate și igienizate

Reprezentanții RAT spun că igie­nizarea autobuze­lor care circulă în Craio­va se face frecvent, iar curățenie – zilnic. Totuși, unele dintre mij­loa­cele de transport în comun arată deplorabil, în mare parte și prin contribuția călătorilor. Mulți dintre ei încă nu au învățat că autobuzul nu este un coș de gunoi și nici un mijloc de transport destinat cartoanelor, sacilor încărcați cu te miri ce.
La retragerea din traseu, autobuzele sunt alimentate cu cota de carburant care este alocată, după care sunt măturate și trec prin stația de spălare pentru curățarea la exterior, după care își urmează cursul tehnologic. Adică fie sunt dirijate în traseu, fie sunt duse pe platforma de parcare și așteaptă tura de intrare în traseu.
„Spălarea la exterior se face cu perii, ca la orice spălătorie, ajutate de personal de deservire. Spălarea la interior se face manual de către angajații noștri. În acest serviciu sunt angrenați 25 de oameni, dar pentru igienizare și curățenie sunt șase oameni. Igienizarea se face pe bază de comandă care este emisă de revizorul de serviciu. Se șterg barele de susținere, scaunele, geamurile, apoi se face curățenie pe podea. Se folosesc detergent, soluții de geamuri, iar pentru distrugerea impurităților, a bacteriilor care rămân de la călători, lunar, pe bază de grafic, autobuzele sunt dezinfectate cu soluții care au în componență cloramină și alte substanțe care sunt recomandate pentru distrugerea bacteriilor. Avem 160 de autobuze care se spală în două etape. Media zilnică este de 40 de autobuze spălate pe exterior și cinci, șase spălate și igienizate la interior, după cum vin de murdare din traseu. Pentru starea în care se găsesc aceste autobuze o vină au și călătorii. Cele mai multe probleme le avem cu cele vechi. Cele noi sunt pe niște trasee mai «igienice». Publicul călător ne face greutăți în sensul că scrie cu markerul pe capitonaj, aruncă semințe, ambalaje diverse pe jos…. Unii pun picioarele pe scaune sau introduc diverse obiecte în compostoare. Nu putem să facem poliție cu toți cetățenii care folosesc mijloacele de transport în comun. Când este nevoie și șoferii înlătură mizeria făcută de călători, dau cu mătura în autobuz, atunci când le rămâne timp, la capăt de linie“, a explicat David Barbu, șef serviciu din cadrul RAT.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS