8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPuterea şi Opoziţia, staţionare liniştită în parcarea subterană

Puterea şi Opoziţia, staţionare liniştită în parcarea subterană

Consilierii PNL și PSD au „baletat“ pe lângă subiectele arzătoare din Craiova (Foto: Valentin Tudor)
Consilierii PNL și PSD au „baletat“ pe lângă subiectele arzătoare din Craiova (Foto: Valentin Tudor)

Principalii doi candidați la Primăria Craiova, Olguța Vasilescu și Pavel Badea, au îngropat securea războiului în ședința de consiliu de ieri în care s-au votat bugetele mai multor societăți din subordinea municipalității. Din critic fervent al proiectelor primăriei în ultimele trei luni, Badea a intervenit, ieri, sporadic în discuții pentru a puncta anumite aspecte și chiar a felicitat primăria pentru că a alocat o sumă importantă pentru organizarea Festivalului „Shakespeare“ și a „Premiului Europa pentru Teatru“. Printre altele, consilierii au luat în discuție tarifele și orarul de la parcarea subterană, despre care au aflat că s-ar putea modifica pe viitor, și atribuirea numelor unor străzi din Craiova.

Desfășurată sub semnul păcii, ședința de consiliu local de ieri a avut pe ordinea de zi subiecte importante: bugetele mai multor instituții din subordinea primăriei și aprobarea tarifelor și regulamentul de funcționare a parcării subterane din Craiova. Datele financiare din bugetele pe anul 2016 i-au interesat prea puțin pe consilieri. De exemplu, despre SC RAT Craiova SRL, discuțiile pe scurt s-au purtat în jurul numărului de autobuze noi care nu au mai fost cumpărate de primărie și, tangențial, a fost abordat și bugetul de venituri al societății. „Tramvaiul nu a circulat. Fosta regie a realizat venituri de aproximativ 37 de milioane de lei. Observăm că actuala societate și-a propus o creștere de aproximativ 4%, cu tot cu tramvaiul care va intra în funcțiune. Eu știu că tramvaiul are o pondere de aproximativ 30% în veniturile regiei“, a declarat consilierul PNL Marinel Florescu. „În 2012 se consumau zece tone de motorină pe zi, acum se consumă șapte litri în condițiile în care tramvaiul nu merge. Îi amintesc domnului consilier, am suplinit lipsa tramvaiului cu autobuzele, deci veniturile nu pot să crească cu 30%“, i-a răspuns managerul RAT, Sorin Manda. În discuție a intrat și consilierul Pavel Badea. „Bugetul RAT nu permitea achiziționarea restului de 26 de autobuze. Am avut promisiune că vom achiziționa 50 și am achiziționat doar 24. Îmi doresc ca în 2016 să se ducă la îndeplinire promisiunea, aceea de a achiziționa tramvaie și autobuze cu bani de la UE“, a spus el. „Nu are nici o legătură bugetul societății cu cele 50 de autobuze. Ele sunt cumpărate de consiliul local pe acord-cadru în funcție de ce rămâne surplus de bani la sfârșitul anului“, a declarat primarul Olguța Vasilescu, care a precizat că banii europeni sunt destinați societăților de transport. „Vom accesa bani suplimentar față de ceea ce avem noi prevedere în buget“, a declarat ea, evitând să repete ceea ce spunea mai demult, anume că anul acesta se vor cumpăra tramvaie și autobuze noi din fonduri UE. Explicația este simplă. Primăria nici măcar nu a depus proiectul pentru atragerea lor. În plus, trebuie organizată licitație pentru achiziționarea autobuzelor și tramvaielor. Despre bugete a amintit vag și consilierul independent Ionel Pană, care a precizat că a fost surprins negativ să afle din presă (Gazeta de Sud – n.r.) că SC Piețe și Târguri SRL nu a avut regulament de funcționare pentru Târgul Municipal. Pană i-a dojenit pe „mai tinerii directori să fie foarte atenți la intrarea în legalitate“. Și cam acestea au fost dezbaterile și aici.

Nume de eroi la străzi

Consilierii s-au pierdut în discuții interminabile pe subiectul atribuirii numelor de eroi unor străzi din Craiova, subiect ridicat de consilierul Marinel Florescu. „Am propus ca patru străzi să poarte numele a patru eroi căzuți la datorie, în Kosovo, Angola și Afganistan. Propunerea mea nu a trecut în Comisia Juridică. În loc de Ana Aslan propun ca numele să fie Erou Valentin Leoveanu, în loc de Egretelor să fie Erou Emanuil Ciobanu, în loc de Nicolae Filimon să fie Erou Cătălin Marinescu, în loc de Mihail Sadoveanu să fie Erou Claudiu Vulpoiu. Și-au dat viața ca noi să trăim în pace. Merită să facem acest minim efort și numele lor să fie scrise pe patru străzi din Craiova, oraș care a fost și al lor“, a spus el în plen.
Lui Florescu i s-a răspuns că pentru acest lucru este necesar un aviz al Comisiei Județene de Atribuire a numelor de străzi și că pe viitor se va lua în calcul acest lucru. Consilierul a insistat, iar discuțiile au continuat zeci de minute. În cele din urmă, primarul a precizat că numele eroilor trebuie date unor străzi importante din Craiova, nu unor drumuri de exploatare agricolă, iar acest lucru trebuie făcut unitar, într-o zonă unde să fie trecute inclusiv numele eroilor martiri căzuți în Craiova la evenimentele din decembrie 1989.

Tarifele și orarul de la parcarea subterană s-ar putea modifica în viitor

O parte din consilieri, PSD și PNL, au propus executivului să modifice orarul pentru care se plătește abonament la parcarea subterană. Aceștia au propus ca în loc de ora 6 dimineața, considerată prea matinală, să fie trecută ora 7. Viceprimarul Mihail Genoiu a explicat că au fost observate anumite ciudățenii legate de tarife și de orar, dar că ele nu pot fi modificate prea curând. „Și noi am constatat lucruri puțin ciudate, dar am constatat că aceste coordonate, tarife și orare sunt prinse în cererea de finanțare, în baza unor studii. Parcarea este un obiectiv de utilitate publică și nu comercială. Un consilier ne-a și atras atenția că abonamentul întreg este mai scump decât dacă se cumpără pe bucăți. Se va face o analiză și, în funcție de cum va ieși situația, balanța economică, indicatorii pot fi schimbați. Dacă se creează un profit prea mare, tarifele vor fi reduse și vom umbla inclusiv la ora de dimineață“, a răspuns Genoiu.
Tarifele și orarul au adus din nou în discuție aspectul neplăcut al parcării. Consilierul Pavel Badea a întrebat cum va fi rezolvată problema spațiului verde de deasupra parcării, iar Ionel Pană a cerut soluții de la arhitecți pentru integrarea în peisaj a construcției. „Diferența de spațiu verde dintre cum era și proiect este de câțiva metri. Spațiul verde nu este vizibil acum din cauza vremii. Într-adevăr, stratul de pământ prevăzut în proiect este de aproximativ 45 cm și nu va permite vegetație mare, dar sunt zone care permit un strat mai consistent și acolo se va merge pe vegetație mai mare. Dacă gazonul nu a apărut încă, el este în garanție și trebuie asigurat de firma executantă“, a spus Genoiu. Legat de reamplasarea statuilor care au format Aleea Personalităților, viceprimarul a explicat că ele nu pot fi amplasate pe plafonul parcării, deoarece acesta are hidroizolație și orice metodă de fixare este riscantă, deoarce îl poate sparge. De aceea, statuile vor fi mutate la Biblioteca Județeană, în locul gardului care va fi dat jos. Consilierul PNL, arhitectul Emilian Ștefârță, a precizat că multe lucruri nu se mai pot face pentru parcare.
„Noi am fost păcăliți. La Ordinul Arhitecților s-a susținut, la data proiectării, ca ea să fie complet ascunsă sub malul de pământ care să păstreze aceeași pantă cu cea prevăzută de arhitectul care a construit singurul monument racordat timpului său, Teatrul Național «Marin Sorescu». Nouă ni s-a spus că se va face legătura și cu cele două subsoluri de sub teatru, care stau nefolosite. Acum e prea târziu. Nu mai putem face mare lucru“, a spus el.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS