16.4 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljȘcoala din Goicea, a doua șansă pentru elevi

Școala din Goicea, a doua șansă pentru elevi

În mediul rural, nu toți copiii au posibilitatea să termine școala. Școala din Goicea la oferă elevilor o șansă de reintegrare, iar pentru cei care frecventează normal cursurile organizează activități speciale, astfel încât să prevină abandonul.  

Unul din cinci adolescenţi români abandonează, an de an, şcoala. Analizele UNICEF arată că România are peste 150.000 de analfabeţi. Fără acces la educaţie, copiii fără şcoală sunt condamnaţi la sărăcie. Problema cea mare este în mediul rural, acolo unde trăiesc 60% din copiii României. O soluție pe care unele școli au îmbrățișat-o ar fi programul „Elevi mai buni într-o școală mai bună“. Șoala Gimnazială „Tudor Segărceanu“ Goicea este una dintre unitățile de învățământ care prin acest program încurajează elevii școlii să facă performanță și, în același timp, oferă a doua șansă pentru cei care au abandonat cursurile. 53 de elevi sunt prinși în activități și, implicit, părinții lor, care tot în cadrul școlii beneficiază de consiliere în ceea ce privește educația și dezvoltarea copiilor.

Susținerea elevilor în timpul școlii poate preveni abandonul

Proiectul „Elevi mai buni într-o școală mai bună“ are mai multe activități. O primă activitate a fost școala de vară, când în august 53 de elevi au fost în tabără la Olănești, timp de o săptămână. Aceștia participă și la cursuri după terminarea orelor. Cei 53 de elevi sunt adunați în trei grupe și continuă activitățile pentru a-şi îmbunătăți rezultatele. Elevii claselor a III-a și a IV-a fac două ore de pregătire după program, iar clasele a V-a și a VIII-a, fac ore de limba și literatura română, matematică, engleză și totodată își fac și temele în acest interval. Elevii înscriși în proiect beneficiază de o subvenție lunară de 125 de lei, iar părinții lor participă la altă activitate, care se numește Școala Părinților.
„La început, unii părinți au fost reticenți. Le era teamă de ceea ce vor presupune aceste întâlniri, dar după ce au înțeles despre ce este vorba s-au deschis. Acum participă toți. Au început cursurile pe 1 septembrie și le termină pe 15 decembrie 2015. Părinții vin de două ori pe săptămână la două ședințe, fiind consiliați de doi psihologi. Se discută nu numai despre latura legată de învățătură, ci și de integrarea copiilor în viața cotidiană și despre relația dintre părinte-copil“, a explicat Petre Dumitru, directorul Școlii din Goicea.

„Învățăm și altceva decât ceea ce avem în manual“

Elena Ionescu, elevă în clasa a VIII-a, este una dintre cei care participă la activitățile derulate în cadrul școlii. A mers în tabără și acum rămâne după terminarea orelor la activitățile extracurriculare. În cele două ore îşi face temele, citește și altceva decât ceea ce găsește în manualele de la clasă și poate să pună orice fel de întrebare profesorilor. Și Robert participă la activități. Dacă până acum doar sora sa îl mai ajuta din când în când la teme, de când a început programul este ajutat de profesori. „Ni se explică mai bine ce nu am înțeles, facem tot felul de exerciții, fișe din care învățăm și altceva decât ceea ce avem în manual“, a spus Robert. Și mamele celor doi elevi primesc consiliere în cadrul proiectului. Copiii spun că acest lucru îi apropie mai mult de școală, de profesori, dar și de părinți.

„Mulți au făcut pentru prima dată cunoștință cu pixul“

În satele românești încă mai există copii care nu știu să citească sau să scotească. Prin proiectul derulat în Școala din Goicea se acordă a doua șasă celor devaforizați. În total, 30 de copii din Goicea, Bârca și Bistreț au fost reintegrați în sistemul de învățământ. Elevii merg la cursuri și sunt și consiliați, astfel încât să fie reintregrați. Sunt împărțiți în două grupe, una de ciclu primar și una de ciclu gimnazial. În prima grupă sunt 14 elevi, în a doua sunt 16. „Sunt mulți care nu au frecventat niciodată școala. Acum au făcut pentru prima dată cunoștință cu pixul, cu caietul, cu cărțile. În mediul rural sunt foarte mulți copii care au renunțat la școală din cauza situației financiare, mulți nu au mai avut bani să continue studiile, alții au părinții plecați în străinătate și au rămas singuri. Avem elevi care au depășit cu patru ani vârsta clasei lor. Acești elevi sunt, în mare parte, de etnie romă și în aceste cazuri fetele la o vârstă precoce se căsătoresc și renunță la școală. În program avem trei fete care sunt căsătorite, două dintre ele au și copii, dar acum vin și la școală. Au înțeles că fără o diplomă nu pot avea prea mari șanse“, a spus Petre Dumitru, directorul Școlii din Goicea.
Programul se încheie pe 15 decembrie 2015, dar conducerea școlii își dorește să-l continue pentru că rezultatele sunt bune și elevii au cerut acest lucru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS