17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDe unde luăm banii pentru reparațiile din bloc?

De unde luăm banii pentru reparațiile din bloc?

Toți craiovenii sunt obligați să plătească la asociațiile de proprietari fondul de reparații. Banii sunt folosiți doar pentru reparațiile pe părțile comune și sunt ținuți într-un cont la bancă.

Strângerea fondului de reparaţii la nivelul fiecărei asociaţii de proprietari este obligatorie. „Legea spune clar, asociaţiile de proprietari sunt obligate să constituie fondul de reparații. Fondul de reparaţii este al apartamentului, în sensul că acest fond rămâne la dispoziția asociației. Acesta se plăteşte pentru lucrările efectuate pe părţile comune. Este obligatoriu şi necesar în caz că apare o defecţiune, de exemplu dacă se sparge o conductă care transportă agent termic şi trebuie reparată urgent. Cuantumul şi modalitatea de cotizare se stabilesc în adunarea generală a asociaţiei de proprietari. Fondul de reparații se constituie pe fiecare scară de bloc și este destinat doar lucrărilor din asociaţie pe care proprietarii decid să le facă. Nu se plătesc facturi la întreţinere cu banii din acest fond, nu se trec bani la fondul de rulment. El poate fi alimentat din penalizări, dar şi din chirii pe antene, spaţii comune sau reclame“, a precizat Ion Pătrulescu, președintele Uniunii Asociațiilor de Proprietari Craiova, în cadrul emisiunii „Viața la Bloc“ difuzată la Alege TV.
Fondul de reparaţii este al apartamentului, în sensul că în cazul vinderii apartamentului banii rămân la dispoziția asociației.
La plata fondului de reparații, proprietarului i se taie chitanţă separată. Întârzierea sau refuzul de a achita fondul de reparaţii către asociaţia de proprietari constituie o restanţă ca oricare alta, care atrage după sine penalităţi şi chiar acţionarea în justiţie a rău-platnicului. Comparativ cu fondul de rulment, acest fond nu este individual, ci se constituie pe fiecare scară de bloc.

Ce spune legea

„Proprietarii membri ai asociației de proprietari au obligația să aprobe și un fond de reparații anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul executiv va pregăti și va prezenta adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimentează în avans, în tranșe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari. Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din fondul de reparații. Proprietarii membri ai asociației de proprietari pot aproba și alte fonduri cu caracter special. Asociația de proprietari poate deschide unul sau mai multe conturi la oricare unitate bancară, în condițiile legii“, art. 45 din Legea nr. 230/2007.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS