10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord a produs doar 22.000 de mașini anul acesta la Craiova

Ford a produs doar 22.000 de mașini anul acesta la Craiova

În 2012, la momentul demarării producției de masă a vehiculului B-max la Craiova, oficialii Ford spuneau că un tir plin cu mașini fabricate în Bănie va ieși pe poarta fabricii la fiecare cinci minute. În prezent, producția a scăzut la 270 de mașini pe zi. (Foto: Arhiva GdS)
În 2012, la momentul demarării producției de masă a vehiculului B-max la Craiova, oficialii Ford spuneau că un tir plin cu mașini fabricate în Bănie va ieși pe poarta fabricii la fiecare cinci minute. În prezent, producția a scăzut la 270 de mașini pe zi. (Foto: Arhiva GdS)

În condițiile în care și după disponibilizarea voluntară a aproape 500 de oameni continuă opririle temporare de producție în uzina craioveană, producția de anul acesta este mai mică decât cea realizată pe primele cinci luni din 2014. Ford a închis din nou producția de autovehicule până pe 2 iunie, dar la Secția de Motoare se lucrează din plin.

Producătorul auto din Bănie a oprit temporar fabricarea autovehiculelor B-Max de pe 20 mai și pe 2 iunie (când se întorc la serviciu), din cauza diminuării cererii pe piața externă pentru modelul produs la Craiova.
Compania considera că, după ce aproximativ 500 de persoane s-au trecut pe listele de plecări voluntare și au fost operate disponibilizările din decembrie și până în februarie, fabrica ar fi trebuit să devină mai eficientă, iar opririle temporare de producție ar fi încetat.
Ford a modificat chiar și linia de producție, astfel încât să se producă 250-270 de mașini pe zi, față de 370-375 înainte de acea dată, în speranța că, reducându-se numărul de mașini produse zilnic, s-ar încheia perioadele de opriri temporare. Dar nu a fost așa. Reprezentanții companiei au confirmat pentru GdS că în Secția de Vehicule este oprită temporar producția pentru opt zile lucrătoare în luna mai, până pe 2 iunie, când încep lucrul, dar că la Secția de Motoare se lucrează din plin.
Președintele unuia dintre sindicatele reprezentative de la Ford, Ovidiu Cioroianu, a precizat că angajații care se ocupă efectiv de asamblarea autovehicului B-Max se află acasă în șomaj tehnic, de pe 20 mai și până pe 2 iunie, primind 80% din salariu.
„Nu este o perioadă tocmai bună pentru noi. Așteptăm să vedem ce se întâmplă mai departe. Din câte am fost informați, vor fi și în luna iunie două zile de opriri temporare de producție“, a declarat Ovidiu Cioroianu.
În ciuda faptului că primesc 80% din salariu pe perioada de șomaj tehnic, unii angajați se bucură de perioadele de opriri ale producției, pentru că își fac și alte treburi sau se relaxează. În același timp, altor angajați afectați de perioadele de șomaj tehnic nu le convine situația pentru că pierd destul de mult la salariu (bonusuri și altele), în condițiile în care au rate la bănci și familii de întreținut.

Ford a produs puține vehicule anul acesta

Din cauza opririlor temporare de producție și a reducerii cadenței zilnice de fabricație de la 375 la 270 de mașini pe zi, producția cumulată pe primele cinci luni ale anului este mai mică decât cea realizată pe primele cinci luni din 2014. După calculele GdS, scăzând zilele în care producția a fost oprită, pe primele cinci luni ale anului 2015 au fost fabricate aproximativ 22.000 de mașini la Craiova, față de aproximativ 37.000 de vehicule produse anul trecut în aceeași perioadă. Deci, anul acesta s-au fabricat cu aproximativ 15.000 de mașini mai puțin decât în ianuarie-mai 2014. Scăderea producției de B-Max este semnificativă în 2015 față de aceeași perioadă analizată din 2014, dat fiind faptul că fabrica produce doar în funcție de cerere (deci nu pe stoc), iar cererea pentru B-mx a fost în continuă scădere în Europa.

Motoare se produc intens

Ford stă mai bine la producția de motoare, astfel că secția respectivă a avut mai puține zile fără producție decât cea de vehicule. Având în vedere că se fabrică 700 de motoare EcoBoost pe zi, după estimările GdS, s-au produs 61.000 de motoare în 2015, mai puțin decât anul trecut, în același interval. În prezent, se mai produce doar motorul de 1.0 litri EcoBoost la Craiova, care echipează foarte multe modele Ford. Anul trecut se producea la Craiova și motorul de 1,5 litri, pe benzină, dar producția acelui motor s-a mutat la uzina Ford din Bridgent, Marea Britanie. Anul trecut se produceau circa 1.000 de motoare pe zi în uzina Ford de la Craiova, deci pe primele cinci luni s-au fabricat în jur de 80.000-85.000 de motoare, față de numai 61.000 anul acesta.

Ce se întâmplă cu Ford?

Ford comunică de fiecare dată, la solicitarea GdS, că volumele de producție din uzina de la Craiova sunt adaptate la cerințele pieței.
O soluție pentru rentabilizarea fabricii Ford din Craiova ar fi introducerea unui nou model de autovehicul în fabricație. Lunile trecute se vehiculase ideea că un nou model Ford ar putea intra în fabricație la Craiova abia din a doua parte a anului 2017. Ar fi vorba despre SUV-ul EcoSport, care se fabrică în prezent la uzinele Ford din India și care a intrat de anul acesta la vânzare pe piața europeană. În funcție de succesul acestuia pe piața europeană, Ford va decide dacă va utiliza capacitatea de producție de la Craiova pentru a fabrica respectivul model. La nivel oficial, Ford nu a anunțat încă intenția de a produce EcoSport în România din 2017.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS