11.4 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjAcreditarea Spitalului Judeţean costă un milion de lei

Acreditarea Spitalului Judeţean costă un milion de lei

Tiberiu Tătaru, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu (Foto: Eugen Măruţă)
Tiberiu Tătaru, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu (Foto: Eugen Măruţă)

Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu are nevoie de peste un milion de lei pentru a realiza toate lucrările de infrastructură necesare primirii acreditării. Unitatea a obţinut o amânare a vizitei Comisiei de acreditare, care ar fi trebuit să verifice spitalul în toamnă. Şefii unităţii spitaliceşti şi-au dat seama că nu mai au timp să îndeplinească toate condiţiile cerute de legislaţie şi, astfel, în septembrie, ar fi putut fi puşi în faţa faptului împlinit, adică să nu primească acreditarea. Doar dacă instituţia este acreditată să ofere servicii medicale poate beneficia de decontarea acestora din partea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj. Potrivit legii, Casa de Asigurări de Sănătate nu poate deconta serviciile medicale spitalelor care nu au acreditare dată de comisia de specialitate din Ministerul Sănătăţii.

Au nevoie de lucrări de un milion de lei

Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu are nevoie urgentă de lucrări de amenajare şi recompartimentare la clădirea din strada Progresului, întrucât actualele circuite pentru medici şi pacienţi nu mai corespund normelor. Este nevoie de un milion de lei pentru realizarea modificărilor respective pe toate secţiile care se află în clădirea de cinci etaje din strada Progresului. În acest sens a şi fost scos la licitaţie serviciul de proiectare, astfel încât o firmă de specialitate să realizeze recompartimentările potrivit noilor cerinţe ale legislaţiei care reglementează organizarea şi funcţionarea spitalelor judeţene. „Am obţinut o amânare a vizitei Comisiei de acreditare, care va sosi la Târgu Jiu în trimestrul I din anul 2016. Noi doream o amânare şi mai mare. Nu ştiu ce să spun. Lucrurile sunt cât se poate de serioase. Sper să obţinem această acreditare. Nici nu vreau să mă gândesc că se va întâmpla altfel. Nu mai avem foarte mult timp. Am găsit şi o anumită stare de fapt când am venit la spital. Medicii nici nu ştiau ce presupune obţinerea acreditării respective. Nu le-a spus nimeni nimic de-a lungul anilor. Pentru realizarea circuitelor pentru personal şi pacienţi trebuie executate anumite lucrări. Sunt clădiri construite în anii 1960-1970, la anumite standarde. Trebuie să realizăm lucrări de peste un milion de lei. Sperăm să obţinem banii de la consiliul judeţean. Deocamdată s-a primit finanţare pentru acoperişul de la clădirea din strada Tudor Vladimirescu. Este vorba de 500.000 de lei“, a declarat Tiberiu Tătaru, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu, care va achiziţiona prin licitaţie şi aparatură medicală în valoare de 600.000 de lei. Vor fi cumpărate: două aparate de anestezie cu monitor, un gastrocolonoscop, un defibrilator, două aparate terapie combinată, un monitor funcţii vitale şi un videobronhoscop cu accesorii.

Vor să construiască o clădire nouă

Întrucât Spitalul Judeţean de Urgenţă este împărţit între trei clădiri şi nu toate secţiile se află în acelaşi loc, managerul Tiberiu Tătaru doreşte construirea încă unei clădiri pe strada Progresului. Aceasta va fi legată printr-o pasarelă de clădirea Spitalului „700“, cum este cunoscut de toată lumea. Fondurile ar urma să fie asigurate prin Compania Naţională de Investiţii, iar în prezent se doreşte comandarea unui studiu care să prezinte indicatorii investiţiei şi costurile estimative. „Este foarte importantă această clădire, dacă vrem să facem medicină la un anumit nivel. Secţiile sunt împărţite între trei clădiri acum şi vrem să aducem totul în acelaşi loc. Este vorba de construirea de la fundaţie a unui nou imobil care să fie legat printr-o pasarelă de clădirea veche din strada Progresului. Nu vom mai avea acel fenomen al plimbării pacientului cu ambulanţa de la un spital la altul, de la o secţie la alta. Nu vom mai folosi ambulanţa şi vom scădea costurile“, a spus Tiberiu Tătaru. În privinţa resursei umane şi asigurarea posturilor deficitare, până în prezent au fost angajaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă 15 medici, iar în perioada următoare vor mai fi scoase la concurs alte zece posturi similare. De asemenea, au fost ocupate prin concurs şase posturi de şef de secţie, iar în prezent sunt scoase la concurs alte opt. Până la sfârşitul acestui an, vor fi ocupate prin concurs şi restul de 19 posturi de medic şef de secţie. Toţi vor avea mandate pe trei ani şi vor răspunde de bugetul primit pe secţie şi de activitatea personalului.  Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu are 1.100 de salariaţi şi tratează anual 40.000 de pacienţi, fiind principala unitate medicală din Gorj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS