12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljIndaeltrac - afacerea care a pariat pe Austria

Indaeltrac – afacerea care a pariat pe Austria

Managerul general al Indaeltrac, Dan Neagu, a precizat că în perioada următoare speră să încheie un contract cu o firmă din Marea Britanie. Compania locală lucrează deja sub licența unor producători consacrați din Austria și Polonia. (Foto: Lucian Anghel)
Managerul general al Indaeltrac, Dan Neagu, a precizat că în perioada următoare speră să încheie un contract cu o firmă din Marea Britanie. Compania locală lucrează deja sub licența unor producători consacrați din Austria și Polonia. (Foto: Lucian Anghel)

Dacă mergeți cu trenul sau cu metroul prin Austria, Germania, Elveția sau chiar prin Dubai, să vă gândiți că echipamentele de aer condiționat care utilează respectivele vehicule feroviare sunt produse la Craiova, chiar dacă pe ele scrie Siemens sau Vossloh Kiepe. Iată povestea firmei craiovene Indaeltrac.

La început, producea echipamente pentru industria minieră și pentru termocentrale. Apoi, capacitatea de producție s-a dezvoltat. În prezent, Indaeltrac produce echipamente industriale electronice de putere. Concret, „producem echipamente de încălzire și aer condiționat pentru vehicule feroviare ușoare, sub licența unei firme austriece, Vossloh Kiepe“, a declarat managerul general al Indaeltrac, Dan Neagu, în cadrul emisiunii „Economia Sudului“, de la Alege TV.
Peste 70% din producția de astfel de echipamente realizate la Craiova se livrează în Austria, iar de acolo merg către beneficiarii finali, care sunt unii dintre marii coloși industriali: Siemens, Bombardier și alții. Practic, din spusele managerului general al Indaeltrac, Dan Neagu, echipamentele industriale de aer condiționat și de încălzire produse la Craiova ajung să echipeze tramvaie, trenuri sau rame de metrou din Austria, Germania, Elveția, Polonia, și mai nou, din Dubai și Africa de Sud.
„Firma Vossloh Kiepe a crescut concentrarea pe Craiova. A fost posibil acest lucru prin faptul că ei au câștigat încredere în noi și echipamentele noastre nu au avut probleme în exploatare, dar și prin faptul că noi am reușit să menținem un preț mai mic față de competitorii noștri, care sunt parteneri de producție cu Vossloh Kiepe. Prețul doar le-a atras atenția, dar principalul motiv pentru care cei din Austria au extins producția cu noi este legat de calitatea produselor“, a mai spus Dan Neagu. Specialiști în control al calității de la Siemens și de la austrieci vin și verifică riguros producția din Craiova, pentru a observa dacă respectă standardele înalte de calitate impuse de marii industriași sub licența cărora lucrează compania autohtonă. Indaeltrac a învățat de la firma austriacă ce înseamnă să îți respecți întocmai promisiunile privind producția și ce înseamnă să existe o ordine desăvârșită în fluxul de producție, cât și în documentele ce însoțesc acest flux.
La început, s-au întâmplat și defecte pe partea electrică, asumate de firma din Craiova, dar, ulterior, Indaeltrac a învățat să respecte standardele înalte ale firmelor occidentale.
Dintre cei 55 de angajați ai firmei Indaeltrac, circa 40 lucrează pentru producția realizată sub licența companiei austriece.

Contract nou cu Polonia

În ultima perioadă, Indaeltrac și-a extins activitate de export și într-o altă țară europeană, Polonia, unde lucrează pentru o firmă, producând echipamente pentru tramvaie. Până acum, societatea craioveană a produs sute de echipamente de putere pentru firma poloneză.
În perioada următoare, Indaeltrac vrea să încheie contracte cu o firmă din Marea Britanie, drept care reprezentantul firmei craiovene se va deplasa acolo luna viitoare.

Prototip de echipament de metrou, în testări în București

Firma autohtonă a realizat, printr-un proiect cu fonduri europene în valoare de un milion de euro, un prototip pentru un tramvai.
„Este vorba despre un sistem de acționare pentru tramvai, sistem de acționare care este cu motor asincron și invertor. Este, să zicem, ultima modă în acest domeniu. Nu este o invenție, ci un lucru cunoscut, dar necesită timp pentru a-l realiza. O inovație este softul de comandă și control.
Față de sistemele clasice de la tramvaiele vechi, un tramvai echipat cu invertor și motor asincron consumă cu 30% mai puțin“, a explicat Dan Neagu. Un prototip al acestui sistem fabricat la Craiova se află montat pe un tramvai care circulă în București. Deja tramvaiul respectiv dotat cu echipamentul „Made in Craiova“ a parcurs 25.000 de kilometri fără probleme, spune managerul Indaeltrac.
Emisiunea „Economia Sudului“ poate fi urmărită integral pe internet, fie pe site-ul televiziunii alege tv, www.alege.tv, fie pe cel al Gazetei de Sud, www.gds.ro.

„Peste 50% dintr-o afacere privată merge la stat“

Firmele mai mari continuă să plătească TVA la stat la emiterea facturii, chiar dacă nu și-au încasat banii de la partenerul de afaceri. De asemenea, firmele exportatoare care livrează mărfuri în Uniunea Europeană cer rambursarea TVA de la stat. Înainte, statul nu își onora obligațiile la timp, adică în 45 de zile de la depunerea cererii de rambursare. Acum, managerul Indaeltrac susține că TVA-ul este rambursat la termenele stabilite de legislație, după efectuarea controlului prealabil al Fiscului.
Întreprinzătorul privat consideră că firmele private plătesc sume importante către stat. „Peste 50% dintr-o afacere privată merge la stat, cu tot cu impozite și contribuții“, a precizat Dan Neagu. El consideră că statul ar trebui să reducă TVA la nivelul de 19%, să diminueze contribuțiile salariale, iar autoritățile locale ar trebui să acorde facilități investiționale firmelor autohtone, cum ar fi spații în parcuri industriale, pentru ca firmele producătoare să nu mai achite chirie etc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS