14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjDefileul Jiului, drum pentru şoferi sau pentru turismul de aventură?

Defileul Jiului, drum pentru şoferi sau pentru turismul de aventură?

Compania Naţională de Autostăzi şi Drumuri Naţionale din România va relua din 16 martie programul de modernizare a Drumului Naţional 66, care face legătura între zona de sud şi cea de nord a judeţului Gorj. Este vorba de tronsoanele Rovinari – Bumbeşti-Jiu, precum şi de Defileul Jiului. Potrivit lui Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, lucrările la tronsonul Rovinari – Bumbeşti-Jiu sunt gata în proporţie de aproximativ 80%, iar termenul de finalizare este luna octombrie a acestui an. Conform aceleiaşi surse, drumul va fi predat beneficiarului la termenul prevăzut în documentaţii. Nu acelaşi lucru se poate spune despre Defileul Jiului, unde lucrările au mers greu anul trecut şi nu au atins nivelul dorit de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Autorităţile se pregătesc să instituie din nou restricţii în Defileul Jiului, pentru a se încerca execuţia modernizării drumului, tot până în luna octombrie. Acest lucru este însă puţin probabil, având în vedere că s-a ajuns cu execuţia la mai puţin de 50%.

Drum de coşmar

Dacă pe porţiunea Bumbeşti-Jiu – Mănăstirea Lainici, şoseaua arată cât de cât bine, de la Lainici la Petroşani drumul reprezintă o aventură şi pentru cei mai experimentaţi conducători auto. Sunt porţiuni întregi fără asfalt. De asemenea, pentru a se circula cât de cât pe o suprafaţă plană, anumite zone au fost umplute cu piatră. „Sunt sigur că pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti-Jiu vom face inaugurarea în acest an, în Defileul Jiului vom avea lucrări şi anul viitor. S-a mers foarte greu. S-a lucrat şi pe versanţi, şi la consolidări. Termenul pentru Defileul Jiului este tot octombrie 2015, dar nu cred că va fi gata. Cel puţin aşa arată acum lucrurile. Vom institui restricţii rutiere pentru a se putea lucra mai mult timp pe perioada zilei. Vom comunica din timp intervalele orare când vor fi restricţii în Defileu. Spaniolii de la Copisa sunt asociaţi şi cu firma Coremi. Ştiu că cei de la Coremi au avut probleme. Au mai executat şi alte firme lucrări în Defileu pentru că ei nu au putut. O să fim cu ochii pe constructorii din Defileul Jiului să urgenteze ritmul lucrărilor“, a declarat Ion Tudor. Firma Coremi este controlată de omul de afaceri Nicolae Sarcină, care are probleme financiare de anul trecut. De altfel, Coremi a rămas, tot anul trecut, şi fără contractul de deszăpezire pe care îl avea încheiat cu Drumurile Naţionale. Rămâne de văzut cum se vor descurca în acest an cu lucrările pe care le au de efectuat pe DN 66, în Defileul Jiului, alături de compania spaniolă Copisa, titular de contract.

Vor primi două autofreze şi o autospecială

În ceea ce priveşte dotarea cu utilaje, Secţia Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale va primi în perioada următoare trei utilaje din partea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. „Au fost realizate acele probe la Rânca, unde au fost folosite autofrezele din Italia. S-a luat decizia de a fi achiziţionate. Se comportă foarte bine. Am fost anunţat că Secţia de la Târgu Jiu va primi trei utilaje din lotul total. Este vorba de două autofreze de putere medie şi o autospecială pe şenile care va acţiona pe zăpadă. Este o autospecială performantă, dotată cu un sistem de termodetecţie, pentru a depista rapid persoanele rămase în maşinile înzăpezite. Ne va fi de mare ajutor, ca şi autofrezele, care vor acţiona în Rânca, şi nu numai“, a declarat Ion Tudor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS