Canalizarea și infrastructura, marile probleme din Bariera Vâlcii

Cei mai mulți dintre oameni, întrebați care sunt problemele în Bariera Vâlcii, vorbesc despre infrastructură. În imagine este strada Bariera Vâlcii, unde se desfășoară de anul trecut lucrări de reabilitare a carosabilului, dar și a canalizării. (Foto: Traian Mitrache)
Cei mai mulți dintre oameni, întrebați care sunt problemele în Bariera Vâlcii, vorbesc despre infrastructură. În imagine este strada Bariera Vâlcii, unde se desfășoară de anul trecut lucrări de reabilitare a carosabilului, dar și a canalizării. (Foto: Traian Mitrache)

Canalizarea, circulația rutieră și pietonală, noroaiele și inundațiile. Acestea sunt cele mai mari probleme ale cetățenilor care locuiesc în cartierul Bariera Vâlcii și care miercuri, 21 ianuarie, începând cu ora 17.00, se vor întâlni cu primarul și cu autoritățile locale la Școala „Ion Țuculescu“, în cadrul proiectului „Fii vocea cartierului tău!“, organizat de Gazeta de Sud în parteneriat cu Primăria Craiova.

Cele mai mari probleme ale craiovenilor din Bariera Vâlcii se învârt în jurul lucrărilor de canalizare și al reabilitării străzii principale. Aceștia vor putea să discute despre ele cu primarul Craiovei, dar și cu reprezentanții direcțiilor și regiilor subordonate primăriei, în cadrul întâlnirii „Fii vocea cartierului tău!“, ce va avea loc miercuri, 21 ianuarie, de la ora 17.00, la Școala „Ion Țuculescu“.

„Traficul este cea mai mare problemă“

De când a intrat în reabilitare, strada Bariera Vâlcii ridică multe probleme cetățenilor. GdS a mers la fața locului pentru a vorbi cu oamenii înainte de întâlnirea pe care aceștia o vor avea cu autoritățile. „Traficul este cea mai mare problemă. Circulația s-a oprit definitiv aici și trebuie ocolit foarte mult. Ajungi cu nămoalele până la genunchi acasă“, povestește Cristi. „Este nămolul până la gleznă. Această firmă care a lucrat a spart țevile de apă, de canalizare. Am rămas fără apă, iar canalizarea a fost spartă și am plătit bani din buzunar ca să o refacă. Firma a participat doar cu manopera. Mai e ceva: cablurile aeriene ar fi trebuit băgate în subteran. Sunt prea mulți stâlpi, eu așa văd situația“, consideră Marin Șoacă. GdS a relatat în mai multe rânduri despre lucrările la strada principală, realizate de firma Imob Lux Construct. Firma s-a confruntat cu probleme legate de conducte vechi, care s-au spart atunci când s-a intervenit în subteran.

Termocentrala și inundațiile

Alți cetățeni consideră o problemă termocentrala aflată în zonă. „Se vede clar. Avem termocentrala lângă noi, iar atunci când plouă, curge condensul acela pe noi. Este zgomot, cenușă și sunt noroaie“, spune Ilie. Pe de altă parte, nici inundațiile nu îi ocolesc pe cei din Bariera Vâlcii. Ele au apărut mai ales după începerea lucrărilor pe masterplanul de apă și canalizare. „Toată apa de pe stradă vine în curți. Aici trebuia să se facă un cămin, o pompă. Văd că au săpat anul trecut, au astupat și au plecat. Acum au zis că încep iar prin februarie-martie. Probleme sunt multe, trebuia să bage măcar piatră pe aici“, explică Marian Geangu, care locuiește pe una dintre multele străzi ce au această problemă. Alt exemplu vine de pe strada Murelor. „Problema drumului este cea mai mare. Duc fata la școală în cizme. Cea mai mare problemă au făcut-o când au ridicat prea mult nivelul străzii. Intră apa în curte, în garaje. Au venit, au pus niște piatră… E vai de mamă de om drumul!“, spune domnul Giuroiu.


Mari lipsuri la transportul în comun

Altă craioveancă atrage atenția și asupra transportului în comun. „În primul rând, drumul este cum este și nu prea avem microbuze și autobuze cu care să putem merge. Eu merg pe jos până la gară. Într-adevăr, sunt două autobuze la dezbenzinare, dar nu poți să le iei de acolo. Este unul la 7.00, altul la 12.00 și încă unul seara la 17.00, ceea ce e inadmisibil pentru că nu poți pleca la serviciu, spre exemplu, la ora 6.00. Sper să fie mai bine, fiindcă e foarte greu“, spune Geta Crăcea.

Stâlpii, tot pe mijlocul trotuarului

Problemele oamenilor din acest cartier mai sunt legate și de câțiva stâlpi de pe trotuarele străzii Bariera Vâlcii, care au rămas în mijlocul drumului. GdS a relatat această problemă în urmă cu câteva luni, însă constructorul explicase că era vorba despre o situație deosebită, stâlpii fiind situați lângă o benzinărie. „Stâlpii trebuie așezați la cel puțin zece metri față de linia de gaz. Este vorba doar despre câțiva. Acolo vom face o alveolă în spate, ca trotuarul să rămână de 1,2 metri“, spunea, la acea vreme, reprezentatul Imob Lux Construct. Totodată, mai mulți comercianți se plâng că afacerile le-au fost închise odată cu deschiderea șantierului de pe strada Bariera Vâlcii, iar alți locatari consideră că este o problemă și la capitolul salubritate, unele coșuri de gunoi nefiind golite de câteva luni. Nu în ultimul rând, pe strada Viilor, localnicii se plâng de un miros foarte urât de la un canal care se umple cu apă și cu gunoaie.




Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 19 ianuarie 2015

Actualitate

» Procurorii DNA cer pedepse peste media prevăzută de lege în dosarul lui Dan Adamescu
» Craiovenii cu repartitoare se încălzesc la aragaz
» Doctorul şi artistul Horia Pârvănescu, la o nouă expoziţie
» Manifestaţie împotriva islamului violent la Copenhaga la apelul mişcării Pegida
» Primele date, la un an de la accidentul din Apuseni: Motoarele aeronavei nu aveau anomalii tehnice
» Mehedinţi: Dosarul baronului PSD, Adrian Duicu, reîntors la DNA
» Prognoza meteo pe următoarele două săptămâni în Oltenia şi la munte
» Nou maxim pentru francul elveţian: 4,47 lei
» Sindicatele dau în judecată Guvernul pentru desfiinţarea Inspecţiei Muncii

Interviu

» Vasile Ciurchea: „Doar 50 de oameni se ocupă de control şi anti-fraudă“

Local

» Polițist acuzat de viol
» Şoferii mehedinţeni, sancţionaţi cu amenzi de peste 62.000 de lei
» Zilele municipiului Slatina
» Un bărbat a fost găsit mort într-un pârâu dintr-o comună vâlceană

Dolj

» Elevii pot contesta notele, iar managerii pot fi schimbaţi de profesori
» CAS Dolj începe astăzi eliberarea cardului de sănătate
» Mafia imobiliară din Craiova, pe masa DNA
» Ford scade producția de mașini la Craiova
» Ce rate plătim pentru credite în franci elvețieni, euro, dolari sau lei
» Studentul acuzat că a furat un pistol, sub control judiciar
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Waterpark-ul e 80% gata
» Elevii pot contesta notele primite la clasă
» Craiova începe să își revină
» Craiova: O femeie a fost accidentată pe trecerea de pietoni, pe strada Caracal
» 746 de locuri de muncă vacante în Oltenia
» Cetăţeană din Afganistan depistată la PTF Calafat cu documentele altei persoane

Gorj

» Locatarii ANL preferă chiria în locul actului de proprietate
» Deszăpezirea pe decembrie a costat 450.000 de lei
» Anunţuri de închidere a unor magazine Succes
» Bilanţul ITM arată că angajatorii nu au renunţat la munca „la negru“
» Aproximativ o mie de câini fără stăpân umblă liberi pe străzi
» Gorj: Elev judecat în stare de arest pentru proxenetism

Mehedinţi

» Singurul tomograf al Spitalului Judeţean din Severin funcţionează în sistem de avarie

Sport

» CSM Vâlcea a intrat în regim de cantonament în Zăvoi
» Costel Bârsan a descoperit meseria de antrenor în Kuweit
» Drum liber spre semifinale pentru Halep
» Energia are meci greu în Kazakhstan
» Craiova a dat lovitura cu Boltic
» Fotbal – Costin Lazăr a semnat cu Panaitolikos
» Egal în primul amical
» SCM Craiova, învinsă pe teren propriu
» Baschet (m): Arbitrii partidei CSU Sibiu – Energia Târgu Jiu, suspendați câte șase etape
» Fotbal – Briceag: M-am adaptat perfect, parcă aş fi de-o viaţă la CS Universitatea
» Fotbal – Îi așteaptă o săptămână grea pe jucătorii de la CSU Craiova

Bani & Afaceri

» Francul elveţian, menţinut la valoarea de 3,8 lei la Volksbank, timp de trei luni

Educatie

» Ministrul Educației: Elevii de clasa I vor avea abecedare noi în prima zi de școală din semestrul al II-lea

Magazin

» Horoscop
» Bancul zilei
» “AFERIM!” în regia lui Radu Jude în competiţia oficială la Berlinale 2015

Top