Blugi cu zero lei de la Zara, o greșeală de sistem?

Nicușor Calopăreanu ne-a trimis la redacție o fotografie
despre care spune că este de la magazinul Zara din Craiova. În ilustrație se vede scris mare prețul de 0,00 lei,
la o pereche de pantaloni. ()
Nicușor Calopăreanu ne-a trimis la redacție o fotografie despre care spune că este de la magazinul Zara din Craiova. În ilustrație se vede scris mare prețul de 0,00 lei, la o pereche de pantaloni. (Foto: Nicușor Calopăreanu)

Un bărbat a sesizat GdS că în magazinul Zara din Craiova mai multe perechi de blugi aveau afișat un preț de reducere de la 199,90 lei, la 0,00 lei. Aflați în continuare ce spune omul că i s-a întâmplat când a ajuns la casă cu produsul pe care era eticheta de preț cu zero lei și ce spun, în replică, angajații magazinului.

Nicușor Calopăreanu a mers în seara de 3 ianuarie 2015 la magazinul Zara din incinta mall-ului Electroputere Craiova pentru a-și achiziționa o pereche de blugi dintre cei aflați la reducere. „Recent am descopertit o promoție-fantomă la Zara Craiova și oamenii de acolo nu au vrut să o onoreze, au dat vina pe o greșeală de sistem…“, ne-a transmis la redacție craioveanul respectiv. În fotografia pe care ne-a trimis-o la redacție cititorul GdS se vede că pe eticheta portocalie este tăiat prețul vechi al produsului (199,90 lei) și este trecut, cu cifre mai mari, prețul de zero lei. „Nu era doar o pereche de blugi cu prețul de 0,00 lei la reducere, ci erau mai multe perechi din același model cu prețul de 0,00 lei. Am întrebat un angajat al magazinului dacă produsele cu etichetă portocalie sunt la promoție și dacă prețul afișat este cel care se plătește și mi-a spus că așa este. Dar când am ajuns cu produsul la casă, mi-au luat blugii din mână și mi-au spus că nu pot să mi-i vândă la 0,00 lei. I-am rugat să scaneze produsul, ca să vadă prețul real și să îl cumpăr la acel preț, dar nu au vrut să facă lucrul acesta. Dacă era o greșeală, aceasta nu era greșeala mea. Ei trebuia să îmi dea produsul la prețul afișat. S-a întâmplat și la case mai mari… Cei de la eMag au vândut televizoare de 1.800 de lei la prețul de un leu, pentru că acel preț îl afișaseră ei. Tot așa este și în cazul Zara, mai ales că erau mai multe perechi de blugi cu eticheta pe care era tăiat prețul vechi de 199,90 lei și era trecut cel de la reducere, de 0,00 lei“, a declarat Nicușor Calopăreanu. Reclamantul spune că mai cumpărase o pereche de blugi de la același magazin, cu o reducere de 30%, și era dispus ca și în acea seară să plătească la casă prețul real al produsului, dacă ar fi fost redus. Clientul a fost sunat luni, 5 ianuarie, de la magazinul cu pricina și i s-a comunicat că nu se poate să-i fie vândut produsul la prețul de zero lei, pentru că a fost „o eroare de sistem“.

Nicușor Calopăreanu susține că a făcut o reclamație on-line și la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Dolj, dar că până ieri la prânz nu îi răspunsese nimeni.

Directorul de la Protecția Consumatorilor: „Clientul nu a fost păgubit cu nimic!“

Potrivit legislației în vigoare, clientului trebuie să îi fie vândut un produs la prețul afișat în magazin. Directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Dolj, Gheorghe Marinescu, a spus că merge personal să verifice situația de la magazinul Zara. Deși și reclamantul, și reprezentanții magazinului ne-au confirmat că fuseseră mai multe perechi de blugi din același model cu etichetă înșelătoare, cu un preț de zero lei, reprezentantul CJPC Dolj a spus că a verificat personal și că era vorba de o singură pereche de blugi cu eticheta greșită. Gheorghe Marinescu, directorul CJPC Dolj, instituţie care are rolul să protejeze interesele consumatorilor în relația cu comercianții, după o discuție de câteva minute cu reprezentanții magazinului, a declarat: „I-am chemat pe reprezentanții magazinului să vină mâine-dimineață (vineri – n.r.) la noi la sediu cu actele care arată reducerile și să vedem ce s-a întâmplat. Deși legea spune că trebuie vândut clientului produsul la prețul afișat, în cazul de față nu puteau să îi dea produsul chiar gratis. În plus, clientul nu a fost păgubit cu nimic, pentru că el nu a cumpărat nimic, nu are bon fiscal să ne arate… Să vedem la ce concluzie ajungem după ce verificăm actele și să vedem ce ne spun cei de la magazin, cum răspund ei la acea reclamație, că există și la noi acea reclamație“.

Ce spun reprezentanții Zara


Inițial, angajații magazinului Zara ne-au explicat cum de au ajuns anumite produse să fie etichetate cu preț de zero lei. „Dacă un produs este din colecția nouă și este pus la colecția veche, atunci nu apare ca redus, pentru că nu figurează pe lista de produse reduse și apare cu 0,00 pentru că softul nu recunoaște produsul respectiv. Din câte am auzit de la colegii mei, așa au stat lucrurile“, a spus șefa de magazin, care a aflat detaliile de la o altă colegă a sa, ce fusese de serviciu în seara respectivă. Ulterior, ni s-a spus că fusese vorba despre o singură pereche de blugi etichetată greșit cu acel preț de zero lei, la reducere, și că se făcuse o greșeală din partea angajaților care au făcut etichetarea.

Contactați la București, reprezentanții Inditex – grupul din care face parte Zara – nu au putut spune un punct de vedere oficial despre situația din magazinul de la Craiova. „Nu putem să comentăm acest aspect, pentru că situația nu este finalizată și nu avem ce să comentăm“, a precizat reprezentanta companiei, Simina Neacșu, responsabilă cu comunicarea.

Ce spune legea privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților

Comercianții, în general, trebuie să fie foarte atenți cu etichetarea produselor. Legea nr. 363/2007 modificată, privind practicile incorecte ale comercianților, prevede la articolul 5 că „practicile comerciale înșelătoare pot fi acțiuni înșelătoare sau omisiuni înșelătoare“. Art. 6. prevede la alineatul (1): „O practică comercială este considerată ca fiind acțiune înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele elemente: (…) d) prețul sau modul de calcul al prețului ori existența unui avantaj specific al prețului (…)“.

Actul normativ prevede și sancțiuni, atunci când se dovedește că un comerciant a utilizat practici comerciale incorecte. Potrivit articolului 15 din lege, utilizarea de către comercianți a unor practici incorecte, astfel cum au fost definite în actul normativ respectiv, „constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 3.000 de lei la 30.000 de lei“.




Autori

Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de vineri, 9 ianuarie 2015

Actualitate

» Personalitatea săptămânii: Petrache Poenaru
» File de istorie: Tezaurul de la Craiova
» Cartea de weekend: „Iubita locotenentului francez“
» După 50 de ani de activitate publicistică: Criticul şi istoricul literar Marian Barbu renunţă la scris!
» Un nou incident în Franţa: Luare de ostatici în oraşul Montpellier, după o tentativă de jaf
» Dosarul mitei de la Ministerul Agriculturii: Nagy Peter Tamas şi Găman au fost arestaţi preventiv
» UPDATE AFP: Autorii atacului comis la revista Charlie Hebdo şi teroristul de la magazinul din Paris au fost ucişi
» Poliţiştii au dat asaltul asupra clădirii unde presupuşii terorişti de la Charlie Hebdo au luat ostatici
» Viaţă în mizerie şi frig
» Vecinul e de vină pentru frigul din case ?
» MAE: Atenţionare de călătorie în Franţa din cauza atacurilor teroriste
» UPDATE O nouă luare de ostatici în Franța, într-un magazin evreiesc de la marginea Parisului
» Un cleric al Statului Islamic revendică atacul asupra Charlie Hebdo și amenință SUA și Marea Britanie
» Toate cursele de la București cu destinația Paris sunt amânate

Interviu

» Sanda Blagu, medic stomatolog în Elveția: „În România se lucrează superficial“

Local

» Poliţiştii de frontieră marinari muncesc la -15 grade Celsius
» Atlas de 20 de kilograme
» Directorul comercial APAVIL VÂlcea, Ion Ionescu, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile
» Mehedinţi: Cercetați pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice
» Municipalitatea vâlceană vine în sprijinul oamenilor străzii

Dolj

» Craiovenii, din nou față în față cu autoritățile: „Fii vocea cartierului tău!“ continuă în Bariera Vâlcii
» Zeci de mii de câini din Dolj, expuşi turbării
» Elevii vor putea opta pentru școală cu contract de muncă
» Un tronson din Brestei și alte trei drumuri, la licitație pentru modernizare
» Bebeluș la un pas de moarte din cauza asistentelor
» Rodica Iliescu, o mamă aruncată la gunoi
» Ogarcă: Imnul Universității m-a ajutat sa gătesc mai bine
» Bebeluș la un pas de a fi omorât de asistenta medicală
» Excedentele bugetare, la vot în Consiliul Local 
» Câțiva kilometri până la final
» Opera Română Craiova pe scena Teatrul Municipal din Bastia
» Colegiul “Fraţii Buzeşti” din Craiova pe locul 3 în topul celor mai bune licee din ţară
» Dolj: Cetăţean chinez depistat la PTF Calafat cu documentele altei persoane
» Craiova: Veteranul de război Titu Stoicheci a fost sărbătorit de jandarmi la împlinirea vârstei de 104 ani

Gorj

» Război fratricid în PNL
» Accident cu trei victime la Târgu-Jiu
» Gorj: Bărbat strivit de autobuz

Mehedinţi

» Poliţiştii de frontieră îndură frigul

Sport

» Adrian Popescu: Trebuie să avem răbdare cu echipa
» Halep și Bacsinszky luptă pentru trofeul de la Shenzhen
» Milic și Marojevic, față în față cu publicul craiovean
» Handbalistele craiovene, pregătite să înfrunte campioana
» Meciul cu Trentino bate la uşă
» Fotbal – UEFA a anunțat echipa anului 2014
» Tenis de masă (f) – România s-a calificat în sferturile CM de la Dubai
» Tenis – Premii record de 27,5 milioane de euro la Australian Open

Magazin

» Horoscopul săptămânii viitoare
» Ia te uită!
» Bancul zilei
» Telefonul inteligent, imaginat încă din 1950

Top