17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljLaboratoarele de informatică nu mai fac față cerințelor din programă

Laboratoarele de informatică nu mai fac față cerințelor din programă

Laborator de informatică de la Colegiul Național Economic „Gheorghe Chițu“ din Craiova
Laborator de informatică de la Colegiul Național Economic „Gheorghe Chițu“ din Craiova

Elevii ar trebui să dobândească aptitudini informatice, dar unitățile de învățământ au laboratoare vechi de zece ani care nu mai fac față cerințelor din programa educațională. În plus, cadrele didactice spun că tehnica este atât de veche încât profesorii întâmpină dificultăți și la organizarea probei de competențe digitale din cadrul bacalaureatului.

Problema dotării laboratoarelor de informatică există inclusiv la liceele cu clase de informatică. Colegiul „Ștefan Odobleja“ din Craiova, cunoscut ca având tradiție în pregătirea elevilor pe acest domeniu, a primit calculatoare ultima dată în anul 2008, prin programul guvernamental derulat la acea vreme. În prezent, calculatoarele nu fac față nici măcar cerințelor minimale pentru examenele naționale.
„Ultimul laborator pe care l-am primit a fost în 2008, de atunci calculatoarele funcționează bine din punct de vedere fizic, dar moral sunt depășite. E o problemă din ce în ce mai dificilă pentru noi, mai ales când susținem examenele pentru bacalaureat, să instalăm noile softuri pe calculatoarele acestea foarte vechi. Termenul de rulaj la un calculator este de doi ani, după care din punct de vedere moral se uzează, nu mai fac față cerințelor“, a declarat Aurora Simon, directoarea liceului.

Mai vechi de zece ani

În Craiova sunt unități școlare în care se folosesc calculatoare și mai vechi de zece ani. Unul dintre cazuri este Colegiul Național Economic „Gheorghe Chițu“. O parte din aparatură nici nu mai poate fi folosită, stă chitită lângă mese. „Aceste calculatoare urmează să fie casate“, a declarat profesorul de informatică. Pe mese se văd calculatoare cu monitoare CRT. „Sunt foarte vechi calculatoarele. Sperăm să atragem ceva prin proiecte, că altfel nu găsim soluții deocamdată“, a declarat Dumitru Iftimov, directorul colegiului.

Programe moderne, fără aparatură

În alte școli, s-a ajuns ca un laborator întreg să nu mai poată fi folosit. „Avem trei laboratoare, dintre care unul este exploatat la maximum, este cel mai nou. Mai este unul dotat de comitetul de părinți pe vremea când părinții mai înțelegeau că trebuie să facă donații pentru școală, iar al treilea este depășit total și ar trebui să investim câte 300-400 de lei pentru fiecare calculator, și nu mai rentează. Mai bine luăm zece calculatoare noi. Așteptăm să vedem cum putem face rost de ele pentru că părinții nu mai vor să participe financiar și nu o să-i obligăm. Avem însă nevoie de înnoirea tehnicii. Calculatoarele sunt folosite la toate disciplinele. Profesorii și-au modernizat stilul de predare și lecțiile se fac pe calculator. La discipinele tehnice, orele în laboratoare se fac în cabinetele de specialitate, la fel și multe din disciplinele care prevăd cunoștințe generale. Acestea se fac pe platforme AEL, dar aparatura este depășită moral. Nu se mai pot rula nici programele pe care le prevăd lecțiile. Și nu că nu vrem noi să facem acest lucru, ci calculatoarele nu mai suportă aceste programe“, a declarat Petre Cauc, directorul Liceului Tehnologic „George Bibescu“ din Craiova.
Sunt însă și situații în care laboratoarele de informatică nu pot prelua nici măcar subiectele la examenele naționale. În Dolj, a fost cazul localităților Pleșoi și Întorsura, unde nu există internet. În aceste situații, profesorii au făcut naveta în localitățile învecinate pentru ca elevii să poată susține evaluarea națională. În rest, acești copii nu au avut posibilitatea ca în cadrul orelor de informatică să poată naviga pe internet. Condițiile actuale din școli arată că nici programele școlare nu pot fi respectate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS