10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAdi Mărăşescu, director de vânzări la Plusauto: "Clienții se interesează, în principal, de siguranța unei mașini"

Adi Mărăşescu, director de vânzări la Plusauto: „Clienții se interesează, în principal, de siguranța unei mașini”

Directorul de vânzări al Plusauto, Adi Mărășescu, a spus că piața auto a început să își revină în 2014, iar în Oltenia ritmul de creștere a vânzărilor auto este mai mic decât cel de la nivel național
Directorul de vânzări al Plusauto, Adi Mărășescu, a spus că piața auto a început să își revină în 2014, iar în Oltenia ritmul de creștere a vânzărilor auto este mai mic decât cel de la nivel național

Reprezentantul dealerului auto a menționat că s-a schimbat interesul celor care achiziționează un autovehicul nou. Înainte, ei întrebau ce consum are, ce dotări și ce preț, iar acum prima întrebare a clienților este legată de siguranța mașinii și de cât de ușor se întreține. În orașul în care se produce modelul Ford B-Max, dealerul auto spune că a vândut doar două autovehicule. Aflați din articol ce invocă dealerul Ford în legătură cu cererea foarte scăzută de B-Max pe piața locală.

Dincolo de dotările unui autovehicul, de gadgeturi și de confort, cei care își cumpără o mașină se uită, în primul rând, la siguranța acelui vehicul. Acest lucru a fost precizat de Adi Mărășescu, directorul de vânzări al Plusauto SRL din Craiova, dealer autorizat Ford în această regiune a țării, care a precizat în cadrul emisiunii „Economia Sudului“, de la alege tv: „Este clar că în acest moment, siguranța este pe primul loc. Dacă înainte ne întrebau în show-room despre consumul mașinii, acum, prima întrebare este cât de sigură este. Clienții întreabă câte airbaguri are mașina respectivă, iar următoarea întrebare este despre întreținerea acesteia. Nu mai contează doar prețul de achiziție al acesteia. În prezent, atunci când se ia decizia de cumpărare a unei mașini noi, trebuie să ne uităm la prețul de achiziție, perioada pe care ne gândim să ținem mașina, dar și un eventual preț de revânzare, inclusiv la mentenanța mașinii“. După ce află toate aceste aspecte urmează întrebările cumpărătorilor despre dotările autovehiculului, unii dorind chiar mașini personalizate.
Adi Mărășescu a mai spus că, deși în zonă oamenii au o putere mică de cumpărare, există un nucleu de clienți care achiziționează autovehicule noi, fiind vorba despre cei care lucrează în sectorul IT și care au venituri cu mult peste media craiovenilor, și chiar peste media națională.

Vânzările second-hand, mai mult de o treime din totalul vânzărilor

Piața auto din România a înregistrat un avans de 25% față de anul trecut. La nivel local, revigorarea pieței auto se face mult prea lent. În regiunea Oltenia, avansul vânzărilor în sectorul auto este sub media pe țară, atingând abia 17-18%. Totuși, este îmbucurător faptul că anul acesta a început să își revină acest sector de activitate, dar aceste creșteri s-au înregistrat pe segmentul mașinilor „low-cost“, adică „mașinile cele mai ieftine posibil, în timp ce brandurile de import au avut doar ușoare creșteri sau chiar stagnări. În Ardeal, situația a fost exact invers: au crescut vânzările la mașinile mai scumpe, la brandurile cu prețuri peste media națională“, a spus Mărășescu.
Din cauza puterii de cumpărare scăzute din regiunea Oltenia, Plusauto și-a dezvoltat o divizie de vânzare a mașinilor uzate, care a prins bine populației autohtone. Directorul de vânzări al companiei a explicat că din 170 de vehicule vândute anul acesta, mai mult de o treime reprezintă mașinile rulate, iar restul sunt noi. O mașină second-hand bine întreținută poate fi achiziționată la o treime din prețul uneia noi, în funcție de anul de fabricație și de starea autovehiculului.

În Craiova s-au cumpărat doar două mașini B-Max

Deși dealerul Ford activează aproape de ușa fabricii unde se produc exclusiv mașinile B-Max, modelul fabricat de Ford la Craiova nu a corespuns dorințelor doljenilor în materie de autovehicule și nici chiar ale oltenilor, în general. „Am vândut doar două B-Max anul acesta la Craiova, în orașul în care se produce acest model. De ce? Pentru că românului nu-i place acest gen de mașină. Segmentul de acest gen de mașină și cu invenția inginerilor de la Ford care este acea ușă culisantă și fără stâlpul central nu a plăcut românilor. Românii, și în special oltenii, au fost tot timpul consecvenți în ceea ce privește achiziția de mașini“, a explicat managerul Plusauto SRL. El a precizat că opțiunea de cumpărare a doljenilor nu are legătură cu prețul mașinii fabricate în fabrica Ford din Craiova. Pe piața externă, B-Max costă aproximativ 15.000 de euro, iar pe piața românească pornește de la prețuri ceva mai mici.

Programul „Prima Mașină“… nu există

Programul „Rabla“ chiar a avut rezultatele scontate. Adi Mărășescu a precizat că au existat multe persoane fizice și juridice care și-au dus mașinile vechi la casat și au cumpărat altele noi, cu ajutorul tichetelor date prin programul „Rabla“. În schimb, noul program „Prima Mașină“, prin care ar fi trebuit să fie sprijiniți tinerii care doresc să își cumpere pentru prima dată un autovehicul, nu este operațional, în sensul că nu se înghesuie băncile să intre în program, pentru a-i finanța pe cei care au nevoie de un credit. „Nu este operațional programul. Cauza principală este aceea că Ministerul Finanțelor nu s-a consultat cu băncile. (…) Până acum, nici o bancă nu a intrat în program“, a spus Adi Mărășescu, în cadrul emisiunii „Economia Sudului“. El a mai spus că, probabil, băncile nu doresc să finanțeze tinerii prin „Prima Mașină“ pentru că sumele sunt mult mai mici decât cele prin programul „Prima Casă“. În plus, banca nu ar avea prea mult de câștigat pentru că dobânda impusă prin program este cu 2,5% mai mică decât cea standard. De asemenea, nici pentru cei care se împrumută pentru a-și cumpăra o mașină nu sunt prea multe avantaje pentru cei care ar aplica prin acest program, față de cei care se împrumută în sistem clasic pentru a-și cumpăra un autovehicul. În ambele cazuri, cei care iau credit trebuie să aibă venituri suficiente pentru plata ratelor care diferă cu câteva zeci de lei de la „Prima Mașină“ la un credit normal. În plus, cine decide să achite un avans de 5% prin „Prima Mașină“ va avea rata lunară mai mare decât la un credit normal (la un credit obișnuit, avansul este mult mai mare), deci ar trebui să aibă suficiente venituri pentru plata ratelor.

Cum a evoluat Plusauto

Înființată în 1992, Plusauto s-a apucat de comerț cu autovehicule în urmă cu 15 ani, respectiv s-a ocupat și de service auto. Anul trecut, firma a avut 77 de angajați. În 2014, echipa de vânzări a crescut, dar s-au făcut angajări inclusiv la service-ul companiei, a explicat Adi Mărășescu. Plusauto a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 24 de milioane de lei și o pierdere de 369.000 de lei. Mărășescu a spus că pe 2014 firma a crescut în vânzări, egalând deja la mijlocul lunii noiembrie cifra de afaceri de anul trecut. El estimează că exercițiul financiar actual va fi încheiat cu rezultate mult mai bune decât anul trecut, inclusiv cu o pierdere diminuată semnificativ.
Emisiunea integrală poate fi urmărită pe internet, pe site-ul Gazetei de Sud, www.gds.ro și pe site-ul televiziunii alege tv, www.alege.tv.

Eveniment inedit: lansarea unui model nou în același timp în toată țara

Dealerul Ford, Plusauto, a organizat luni un eveniment de lansare a noului Ford Focus, într-un cadru aparte. Evenimentul s-a organizat simultan în toate marile orașe din țară în care există dealeri Ford. Lansarea de la Craiova, de luni serară, s-a bazat pe povestea unui tânăr care a dorit să își achiziționeze o mașină, spun organizatorii evenimentului. „În primul rând, am vrut să facem altceva față de ceea ce se întâmplă și să dăm un semnal pozitiv, că această industrie auto se mișcă. De aceea am creat povestea mai întâi și am implementat-o apoi, pentru că industria auto se bazează foarte mult pe caracterul emoțional. Mașina reprezintă pentru fiecare dintre noi o poveste. Este o emoție. De la această poveste am creat un eveniment: «Cum am cunoscut-o pe ea (mașina – n.r.)»“, a declarat Adi Mărășescu, directorul de vânzări al Plusauto

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS