10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljUnii dintre reprezentanții proprietarilor în asociații țin cu dinții de scaun

Unii dintre reprezentanții proprietarilor în asociații țin cu dinții de scaun

Câțiva dintre proprietarii din blocul 67A1 spun că cei de la asociație se cred de neînlocuit
Câțiva dintre proprietarii din blocul 67A1 spun că cei de la asociație se cred de neînlocuit

Mulți dintre reprezen-tanții proprietarilor în asociațiile craiovene se lasă cu greu îndepărtați din funcții, după ce locatarii nu-i mai aleg. Fie că este vorba de președinte, comitet executiv și angajați, aceștia țin cu dinții de locurile călduțe de la asociație. Ei refuză să plece, deși proprietarii nu-i mai vor.

Proprietarii din Asociația 67A1 Craiovița Nouă sunt nemulțumiți de reprezentanții și angajații de la asociație și au reușit, după mai multe încercări, să-i schimbe. Unii dintre proprietari spun că fostul președinte, administratorul și casierul încearcă acum să le pună piedici, în sensul că nu permit accesul comitetului la sediul asociației și că se împotrivesc schimbării sediului asociației dintr-o locație unde plătesc chirie în alta. „Noi suntem o asociație pe bloc. Am încercat să vedem ce este cu spălătoriile și uscătoriile din bloc pentru a muta sediul asociației aici. Nu are rost să plătim 300 de lei chirie într-un apartament, unde mai sunt alte asociații și care este proprietatea Eugeniei Glavă, casiera de la asociație. Numai că fostul președinte Constantin Dudu ține cheile la el și nu ne permite să intrăm, deși este un spațiu comun. Pe mine m-a strâns de gât. A venit poliția…“, spune Mihai Barbu, proprietar în blocul 67 A1.
Locatarii susțin că vor să știe ce se întâmplă în asociația lor și, mai ales, vor să știe unde sunt banii care provin din închirierea terasei blocului. De 13 ani, de când „fosta gașcă“ ține cu dinții de asociație, proprietarii spun că nu au avut loc Adunările Generale și nu li s-a dat nici o explicație.
„Fostul președinte nu a ținut o Adunare Generală timp de 13 ani. Nu ne dădea lămuriri, nu știam cine face parte din comitet. Când am făcut Adunare, am aflat și noi cine sunt reprezentanții noștri. Oamenii respectivi habar nu aveau. Acum vrem să angajăm alt administrator pentru că nu ne putem înțelege cu cei de acum. În plus, avem bani care vin de la antene, dar noi nu știm unde se duc acești bani. Am încercat amiabil să discutăm. Am mers cu președintele, cu comitetul, cu cenzorul să vedem uscătoriile, dacă se pretează pentru sediu de asociație, dar familia Dudu a început scandalul“, explică Marilena Rădoi, proprietară în blocul 67A1.

Ce trebuie făcut pentru a scăpa de foștii reprezentanți ai asociației de proprietari

Juristul Ion Pătrulescu, președintele Uniunii Asociațiilor de Proprietari 2012 Craiova, explică pașii care trebuie urmați pentru a scăpa de foștii reprezentanți și angajați ai asociației de proprietari. Aceste etape pot fi aplicate în cazul oricărei asociații aflate într-o astfel de situație.
„După ce au ținut Adunarea Generală, au ales președintele și Comitetul Executiv, reprezentanții proprietarilor trebuie să urmeze obligatoriu următorii pași, pentru a scăpa de vechea conducere și pentru bunul mers al asociației. În primul rând, președintele trebuie să preia ștampila, registrul de procese-verbale întocmite cu ocazia Adunărilor Generale, registrul de procese-verbale ale Comitetului Executiv și registrul de decizii al comitetului. După preluarea acestor documente, comitetul se întrunește într-o sedință în care sunt invitați și salariații asociației, în care discută despre problemele care sunt la acel moment în asociație. Cel mai indicat este să ceară un audit, pentru a vedea ce au preluat și să nu aibă surpriza ca pe parcursul activității să descopere nereguli. Auditul poate fi cerut măcar pe un an în urmă. Se pot face restructurări de personal pentru eficientizarea activității asociației. Dacă asociația vrea să-și schimbe sediul, poate face acest lucru. Înțeleg că în cazul acestei asociații vor să mute sediul pentru a scăpa de cheltuielile cu chiria. Este nevoie de acordul a 2/3 dintre proprietari pentru a aduce sediul asociației într-un spațiu din blocul respectiv. Acești pași trebuie făcuți urgent. Nu trebuie uitat că, la momentul preluării atribuțiilor, președintele împreună cu cenzorul pot verifica încasările“, a precizat Ion Pătrulescu. Acesta a adăugat: „Dacă ne referim strict la o asociație care are venituri din închirierea spațiilor comune, cum este cazul celei de față, iar fostul președinte era împuternicit să ridice sumele de bani din chirie, noii reprezentanți merg cu o copie după procesul-verbal, prin care atestă că au fost aleși, și depun alt specimen de semnătură la bancă, pe care îl atașează contractului inițial, iar din acel moment doar persoana împuternicită poate ridica banii din acel cont pentru asociație“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS