6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljScade producția de mașini Ford la Craiova

Scade producția de mașini Ford la Craiova

Anul acesta se produc mult mai puține vehicule Ford B-Max la Craiova decât în 2013
Anul acesta se produc mult mai puține vehicule Ford B-Max la Craiova decât în 2013

Din cauza scăderii cererii de vehicule în Europa, producția de Ford B-Max s-a diminuat considerabil în 2014 față de anul trecut. GdS a efectuat un calcul estimativ al producției realizate în fabrica Ford din Craiova anul acesta, care ar putea fi cu o cincime mai mică decât cea din 2013.

Ford Craiova a fabricat anul trecut 69.000 de vehicule B-Max și circa 180.000 de motoare, portivit datelor furnizate de companie. Dar cererea de B-Max pe piața europeană în 2014 a fost în declin, lucru care s-a reflectat și în producția de vehicule din uzina de la Craiova, evidențiată prin numărul de zile de șomaj tehnic acordat angajaților uzinei care se ocupă de asamblarea de vehicule și de motoare Ford.

În octombrie s-au fabricat doar 2.590 de mașini

Pe primele zece luni ale anului, după calculele GdS, s-au produs în Craiova aproximativ 50.000 de vehicule B-Max. Din zece luni calendaristice, o lună a fost oprită toată fabrica pentru concedii de odihnă, respectiv ceea ce ei numesc remont general, iar în octombrie s-a lucrat cel mai puțin. Acest lucru înseamnă că s-a lucrat opt luni din zece. Dar și în acele luni au existat opriri temporare de producție, în proporții variabile. Cel mai mic număr de mașini s-a fabricat în octombrie. Atunci, Ford Craiova a lucrat doar șapte zile din întreaga lună, iar dacă luăm în calcul faptul că într-o zi se fabrică 370 de mașini B-Max, ajungem la un total de doar 2.590 de vehicule care au ieșit pe poarta fabricii în luna respectivă.
Pentru luna noiembrie s-au anunțat 11 zile fără producție la Secția de Vehicule a Ford, ceea ce înseamnă că se vor lucra doar nouă zile, adică se vor produce circa 3.330 de vehicule (dacă nu se schimbă cadența zilnică de producție), care se vor adăuga celor asamblate până acum, respectiv aproximativ 50.000.
Din experiența anilor trecuți, în decembrie, Ford lucrează foarte puține zile, iar numărul de zile de șomaj tehnic este combinat cu Sărbătorile legale, ceea ce face ca producția să fie minimă, să zicem de 2.000 de unități. Deci, conform estimărilor noastre, în 2014 se vor produce aproximativ 55.000 de vehicule B-Max, în cel mai bun scenariu, comparativ cu 69.000 de vehicule fabricate anul trecut în uzina craioveană. Ceea ce reprezintă o producție cu aproximativ 20% mai puțin decât anul trecut.

Și producția de motoare a scăzut

Și producția de motoare scade vertiginos anul acesta. Dacă în 2013 s-au fabricat circa 180.000 de motoare la Craiova, în 2014 producția ajunge abia la aproximativ 150.000 de unități, pe un fond de fluctuații mai mari în ceea ce privește cadența de producție. În noiembrie, Secția de Motoare are anunțate zece zile fără producție.

Afaceri în scădere pentru Ford și exporturi mai mici

La un volum al producției de 69.000 de mașini și de 180.000 de motoare în 2013, Ford România a realizat o cifră de afaceri netă de 4,84 miliarde de lei. Anul acesta, odată cu reducerea producției scade și cifra de afaceri a companiei. Fiind cel mai mare exportator din Dolj, scăderea producției Ford va afecta și exporturile, acestea reducându-se proporțional cu volumul de producție al companiei.
Pentru 2015, datele sunt incerte, iar estimările de producție nu pot fi decât în jos pentru vehiculul fabricat la Craiova. Nu a fost anunțat un program de opriri temporare de producție în uzina craioveană, astfel că nu se poate estima de pe acum câte mașini se vor fabrica anul viitor. Totuși, unele surse din fabrica din Bănie spun că producția pe 2015 ar putea scădea sau cel mult ar rămâne aceeași ca în 2014, dar în nici un caz nu va crește, pentru că nu sunt semne că s-ar revigora piața auto pe plan extern. „Producția de B-Max ar putea să scadă anul viitor, pentru că nu văd nici un motiv pentru care ar crește cererea de B-Max la anul pe piața europeană. În cel mai optimist scenariu, Ford România ar putea fabrica în Bănie același număr de vehicule ca și în 2014. O eventuală creștere a cererii de vehicule în Europa cu 1-25 ar fi aproape imperceptibilă în ceea ce privește producția de B-Max. Noi așteptăm un nou model la Craiova“, spun surse din cadrul fabricii craiovene.
Un nou model este așteptat și de către conducerea Ford România, dar compania nu dă detalii despre ce ar fi vorba sau despre momentul în care acesta ar putea intra în fabricație la Craiova, după cum a precizat președintele companiei, Jan Gijsen, luna trecută, la o întâlnire cu ziariștii din mass-media locale și centrale.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS