13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCum distrug tirurile pasajul subteran din Craiova

Cum distrug tirurile pasajul subteran din Craiova

http://www.youtube.com/watch?v=d7EN3i3qYvE

\n

Un tir care transporta capace de bere din Grecia și se îndrepta către fabrica de bere din Craiova a distrus ieri la prânz cel mai nou limitator de înălțime de la pasajul subteran din oraș. Cei doi șoferi din Giurgiu s-au contrazis în declarații. Unul a spus că GPS-ul pe care și-l cumpărase acum câteva luni l-a dus în centrul Craiovei, celălalt a declarat că a urmat indicatoarele către Filiași și că a sperat că tirul va trece pe sub pasaj. După închiderea străzii Râului pentru modernizare, mai multe tiruri au greșit drumul și au ajuns în oraș, unde au făcut prăpăd la pasaj.

Circulația la intrarea în pasajul subteran din Craiova a fost închisă ieri în jurul prânzului după ce un un tir cu o înălțime de peste patru metri a lovit limitatorul de înălțime din dreptul Casei Studenților. În urma impactului, limitatorul, montat cu doar o zi în urmă, a fost smuls din asfalt. Tirul venea din Grecia și transporta capace de bere pe care trebuia să le livreze fabricii de bere din oraș.
„Ce făcuși, domn’e? Aseară doar ce am montat limitatorul! Am stat până la trei dimineața“, se căinau angajații Regiei de Administrare a Domeniului Public din subordinea Primăriei Craiova.
„Pe aici m-a dus GPS-ul. Uitați, acum trei luni l-am cumpărat, are hărți din 2014. Ce vină am eu că am ajuns aici? Am crezut că pot trece pe sub limitator. Gândiți-vă că vin tocmai din Grecia. Pe drum sunt și alte pasaje, la vamă nu ne-ar lăsa să trecem dacă nu am avea înălțimea corespunzătoare. Când am intrat în oraș, i-am întrebat și pe ceilalți șoferi pe unde s-o iau și uite unde am ajuns“, a declarat unul dintre șoferi. Celălalt șofer a dat vina pe indicatoarele montate de primărie.
„E deviată centura. Credeți că eram nebun să o iau pe aici? Știam că tirul nu are loc, dar nu am avut ce face. Inițial, trebuia să treacă pe sub ea (limitator – n.r.), dar a fost făcută exact la patru metri. Pe cine am întrebat ne-a zis să ținem semnele de Filiași și ieșim direct la fabrică“, a explicat el. Polițiștii prezenți la fața locului au precizat că indicatoarele de ocolire a străzii Râului sunt montate corect și că tirul nu avea cum să ajungă în centru. „Sunt sute de tiruri care urmează aceste indicatoare. El cum de nu le-a văzut și a ajuns aici?“, au spus polițiștii.
Măsurătorile de la fața locului au arătat că tirul avea o înălțime de 4,2 metri, cu 20 de centimetri mai mult decât limitatorul. Chiar dacă ar fi trecut de limitator, tirul nu ar fi putut intra în pasajul subteran, care are aceeași înălțime: patru metri. „Aceasta este înălțimea pasajelor din oraș. Rolul acestui limitator este de a-i împiedica pe astfel de șoferi să intre în pasaj. Au mai intrat și alții și au făcut pagube“, a spus unul dintre muncitorii RAADPFL. Potrivit polițiștilor, șoferul va fi amendat cu 580 de lei și va trebui să suporte costurile lucrării de refacere.

Martie, luna tirurilor rătăcite în pasaj

Cele mai multe incidente cu tiruri la pasajul subteran au avut loc în luna martie. Pe 3, 27 și 30 martie, trei tiruri au lovit limitatoarele de înălțime. Și atunci, șoferii spuneau că nu s-au putut orienta din cauza lipsei semnelor de circulație. Poliția spunea atunci că a amendat firma care lucrează la modernizarea străzii Râului pentru lipsa semnelor de circulație care să indice trase ul corect. Între timp, situația s-a remediat. Șoferii care vin dinspre Calafat și merg către Timișoara trebuie să aleagă următorul traseu: strada Prelungirea Bechetului – strada Potelu – strada Caracal – bulevardul Decebal – strada Calea Bucureşti – Centura de Nord. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS