6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLiber la circulaţia prin pasajul subteran

Liber la circulaţia prin pasajul subteran

http://www.youtube.com/watch?v=arjinD1OCTA

Cea de-a doua mare investiţie cu fonduri europene în infrastructura rutieră a Craiovei, pasajul subteran din centrul oraşului, va deveni funcţională într-o săptămână. De pe 9 septembrie se va putea circula şi prin pasaj, după ce traficul pe bretele s-a reluat în luna mai.

Craiova va avea într-o săptămână şi un pasaj subteran funcţional. Cea de-a doua mare investiţie în infrastructura rutieră a oraşului (după pasajul suprateran), făcută cu fonduri europene, va intra în circuit de pe data de 9 septembrie. După ce traficul pe bretele a fost deschis din mai, constructorul a anunţat că lunea viitoare va face recepţia lucrărilor, prilej cu care circulaţia va intra în normal în centrul oraşului. „Lucrările sunt în proporţie de 99% finalizate. Mai avem doar partea de rampe pentru realizarea peretelui-cortină, ultima lucrare care mai este de executat, şi ne pregătim pentru recepţie. De pe data de 9 septembrie se va da drumul la circulaţie prin pasajul subteran“, a precizat inginerul Marian Turluc, manager de proiect în cadrul MITLIV pentru construcţia pasajului subteran.
„A fost o lucrare destul de grea şi din cauza amplasamentului în centrul oraşului şi a relocării tuturor reţelelor de utilităţi pe care le-am găsit de-a lungul execuţiei. Noi am reuşit totuşi să lucrăm într-un ritm rapid, pentru a crea un disconfort cât mai mic cetăţenilor Craiovei“, a adăugat inginer Marian Turluc. Execuţia proiectului privind realizarea pasajului subteran de la Universitate, pe sub intersecţia străzii Arieş cu A.I. Cuza, respectiv Împăratul Traian, cu scopul de a prelua traficul auto de pe bulevardul Carol I, a demarat pe 16 mai 2012, cu demolarea celor două imobile din vecinătate (cel de pe strada Eugeniu Carada, nr. 15, şi cel de pe strada Arieş, nr. 8) şi se va finaliza cu două luni şi zece zile mai devreme decât data prevăzută în contract. „Vom preda lucrarea în avans şi ne bucurăm de această reuşită, pentru că este una dintre cele mai mari lucrări ale Craiovei pe care le-am putut realiza în echipa MITLIV“, a conchis managerul de proiect.  

Camere de luat vederi şi panouri de monitorizare a traficului
 
Vineri, la pasajul subteran se muncea la sistemul cortină al pereţilor şi mai era puţin de lucru şi la amenajarea peisagistică. „O să mai fie apoi mici retuşuri de făcut până lunea viitoare, când vom da liber la circulaţie. Iluminatul în interior şi pe perete este gata şi există şi o zonă unde s-a montat un generator electric. În situaţiile în care, nu ştiu din ce motive, se va întrerupe iluminatul public, acest grup intră automat în funcţiune şi asigură iluminatul de urgenţă în pasaj“, a explicat inginer Marian Turluc.
La intrările în pasaj s-au montat panouri electrice de monitorizare şi de informare a traficului, care anunţă conducătorii auto despre condiţiile în care se circulă în interior. Intrarea se face pe o bandă, iar ieşirea pe două benzi, fiecare având 3,90 metri. Pasajul mai dispune şi de două trotuare laterale tehnologice de 0,5 m, pentru întreţinerea lucrării. Un element important în traficul din pasaj îl reprezintă camerele de luat vederi, montate la intrare, la ieşire şi în interior. „Aceste camere vor transmite la dispeceratul central al siguranţei circulaţiei din Craiova informaţii cu privire la traficul care se desfăşoară în interiorul pasajului“, a precizat managerul de proiect.   
Investiţia a avut un cost estimat de 66 de milioane de lei, însă, în urma licitaţiei, s-a ajuns la suma de 35,6 milioane de lei (8,2 milioane de euro), fără TVA, preţ oferit de asocierea firmelor MITLIV Craiova şi HABAU Austria. Finanţarea a fost asigurată în proporţie de 98% din fonduri europene nerambursabile, iar restul de la bugetul local.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS