27.3 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalSe reia circulaţia pe A.I. Cuza

Se reia circulaţia pe A.I. Cuza

Constructorul pasajului subteran din centrul Craiovei vrea să dea gata înainte de Paşte atât intersecţia de pe strada A.I. Cuza,
cât şi bretelele pasajului de pe Carol I

Constructorii de la MITLIV avansează vertiginos cu lucrările la pasajul subteran care se va întinde pe străzile Carol I şi Arieş, de la Calea Bucureşti până aproape de Casa Studenţilor. Deşi pasajul nu va fi gata integral, reprezentanţii MITLIV vor să redea deja în circulaţie în următoarele săptămâni o parte din arterele rutiere afectate de aceste lucrări.

„Intersecţia va fi redată circulaţiei cam în trei săptămâni“

„Sperăm că am scăpat de temperaturile negative şi mai ales de ploi, care ne-au paralizat activitatea în cursul săptămânii trecute. Pentru că vremea ne-a permis în ultimele zile, am executat hidroizolaţia pe porţiunea de pasaj care se va afla sub intersecţia de pe strada A.I. Cuza. Ieri (miercuri – n.r.) am turnat şi şapa de protecţie a hidroizolaţiei şi urmează să aşternem deasupra straturile rutiere, inclusiv cele trei straturi de asfalt, din care noi vom turna două înainte de a da drumul circulaţiei prin intersecţie. În momentul în care se vor face ultimele finisaje, înainte de inaugurarea oficială a pasajului, vom turna şi stratul al treilea, cel de uzură“, a explicat Marian Turluc, manager de proiect în cadrul MITLIV.
În aceste condiţii, constructorii încearcă să-şi ţină promisiunea de a reda circulaţiei în cel mai scurt timp intersecţia de pe strada A.I. Cuza, de la Universitate.
„Cred că intersecţia va fi redată circulaţiei cam în trei săptămâni. Nu putem mai devreme, pentru că suntem condiţionaţi de timpul care este necesar pentru a căpăta rezistenţă şapa turnată în această săptămână, astfel încât să nu se strice când vom intra cu utilajele peste ea“, a menţionat inginerul Turluc.

Şapte benzi, în loc de patru

În paralel, constructorii urmează să rezolve în cel mai scurt timp şi problema canalului termic, prin care trece o magistrală de termoficare aparţinând Complexului Energetic Oltenia. Întregul canal termic, cu tot cu conducta de termoficare, trebuie coborât cu 50 cm, lucrare care nu s-a putut realiza până acum, mai întâi pentru că nu se putea opri căldura în perioada iernii, apoi pentru că nu se căzuse de acord cu proprietarul – Complexul Energetic – în privinţa variantei constructive.
„Noi deja suntem pregătiţi să desfacem acel canal şi să coborâm cota lui potrivit proiectului. Plăcile prefabricate care ar urma să fie aşezate deasupra acestui canal, în noua sa poziţie, deja le-am executat. Urmează să le montăm, iar apoi să putem finaliza bretelele de lângă pasaj, pentru a racorda din nou Calea Bucureşti la A.I. Cuza“, a precizat reprezentantul MITLIV.
Potrivit proiectului, pe porţiunea dintre A.I. Cuza şi Calea Bucureşti, bretelele vor avea câte două benzi pe fiecare parte a pasajului – două de urcare către A.I. Cuza şi două de coborâre către Calea Bucureşti. Dacă mai punem şi cele trei benzi din pasaj (una pe sensul de intrare şi două pe sensul de ieşire), înseamnă că strada Carol I (porţiunea din dreptul Universităţii din Craiova) urmează să aibă şapte benzi în zona intersecţiei de la Calea Bucureşti, nu patru, ca până la debutul construirii pasajul subteran. Şi asta n-ar fi tot! În faţa blocurilor de pe această porţiune de stradă – blocuri unde locuiesc persoane importante din urbe, başca barurile de fiţe din vecinătate – primăria a cerut să fie proiectate şi amenajate câteva locuri de parcare. Cum strada s-a lăţit de la patru la şapte benzi şi trebuie lăsat un spaţiu de minimum un metru lăţime ca să se facă şi un trotuar, singura soluţie va fi amenajarea unor parcări în locul zonelor verzi de la intrarea în blocuri, ba chiar şi în locul unor terase de pe domeniul public.

Bretelele, blocate de primărie

Lucrările pentru realizarea bretelelor se desfăşoară însă cu mare dificultate în acest moment, din cauza faptului că proprietarii reţelelor de comunicaţii din zonă nu şi-au mutat aceste reţele. Se pare că aceia care au montat acolo stâlpii şi cablurile de comunicaţii de pe aceştia sunt Luxten, Teleconstrucţia, RCS-RDS şi… Serviciul de Telecomunicaţii Speciale! Nici unul dintre cei menţionaţi nu s-ar fi obosit până în prezent să-şi mute cablurile şi stâlpii, împiedicând astfel pregătirea şi compactarea terenului, în vederea turnării asfaltului pe bretele. Constructorul nu a dorit să comenteze în vreun fel această situaţie. Însă, potrivit unor surse apropiate municipalităţii, vinovaţii pentru amintita problemă, care îi dă bătăi de cap constructorului, ar fi tocmai nişte… funcţionari din Primăria Craiova! Chiar şi reprezentantul Luxten susţine că stâlpii de iluminat public care stau tocmai pe mijlocul viitoarelor bretele ale pasajului subteran au fost puşi de ei, dar predaţi Primăriei Craiova. Drept urmare, municipalitatea este cea care ar trebui să dispună relocarea sau desfiinţarea stâlpilor respectivi.
„Noi am montat stâlpii şi reţeaua de iluminat public, dar le-am predat primăriei, aşa că nu sunt ale noastre. Dacă Primăria Craiova ne va solicita să îndepărtăm respectiva reţea de iluminat public, în vederea construirii bretelelor pasajului, cu siguranţă că vom proceda la demontarea şi eventual relocarea acesteia. Până în prezent, Primăria Craiova nu ne-a făcut o asemenea solicitare“, a declarat George Mănăsia, directorul Luxten Craiova. În ciuda problemelor, constructorii speră ca, dacă vremea ţine cu ei, să termine aceste bretele şi să le redea circulaţiei înainte de Paşte, cel mai probabil luna viitoare.

Ce culoare vrea Olguţa?

Pe partea exterioară a pasajului, angajaţii MITLIV continuă cu realizarea hidroizolaţiei şi turnarea peste aceasta a şapei de protecţie, în vederea realizării sistemului rutier de deasupra tunelului. Amintim că la intersecţia străzii Arieş cu Împăratul Traian se va realiza şi un mare sens giratoriu, gândit pentru fluidizarea circulaţiei. Lucrările avansează şi în interiorul pasajului. S-a încheiat turnarea radierului (fundaţiei) pe care va fi amenajată calea de rulare din tunel, iar ieri a început turnarea altui tronson al radierului, în zona descoperită a pasajului, mai precis la intrarea dinspre Calea Bucureşti. S-a început totodată şi realizarea finisajelor interioare ale pasajului. În privinţa tavanului, problema e mai simplă, în sensul că acesta doar se finisează şi se vopseşte. Totuşi, Primăria Craiova nu s-a decis în privinţa culorii. Pe de altă parte, mai rămâne de rezolvat problema pereţilor-cortină ce vor îmbrăca lateralele interioare ale tunelului. Şi aici, municipalitatea trebuie să aleagă materialul peretului-cortină. Constructorii lucrează în prezent la iluminatul interior din pasaj, dar şi la cel exterior, montând deja stâlpii de iluminat. Aidoma situaţiei de la pasajul suprateran, municipalitatea trebuie să pună la dispoziţia constructorilor un proiect pentru iluminatul de pe bretelele pasajului, proiect pe care trebuie să-l facă într-un timp cât mai scurt, pentru că iluminatul bretelelor n-a fost prins nici în cazul acestei investiţii.

„Nu ne vom întinde cu lucrările până la 18 noiembrie“

Ieri se lucra şi la canalizarea pluvială a pasajului, care trebuie racordată tocmai în conducta aflată la intersecţia cu strada Caracal. Amplasarea la mare adâncime a imensei conducte de canalizare s-a realizat deja pe strada Alexandru Macedonski, iar acum se continuă săpăturile pe strada Arieş, apropiindu-se metru cu metru de gura pasajului dinspre Casa Studenţilor.
„Credem că până la Paşte vom finaliza şi această lucrare, pentru a repara carosabilul şi a reda circulaţiei străzile Macedonski şi Arieş pe porţiunea afectată în prezent de săpăturile pentru canalizare“, a menţionat inginerul Turluc.
Când sunt puşi să aproximeze când va fi gata întregul pasaj, constructorii se codesc să avanseze vreun termen. „Ce pot spune cu siguranţă este că nu ne vom întinde cu lucrările până la data-limită din contract, care este 18 noiembrie 2013“, declară managerul de proiect din cadrul MITLIV. Atunci când discută între ei pe tema acestei investiţii, constructorii vorbesc însă că pasajul va fi gata integral în luna iunie, iulie cel târziu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS