17.3 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAutobuze închiriate, în loc de tramvaie

Autobuze închiriate, în loc de tramvaie

Pe perioada lucrărilor de reabilitare a căii de rulare, RAT Craiova vrea să înlocuiască tramvaiele cu autobuze închiriate de la RATB

Tramvaiele vor mai circula în Craiova până săptămâna viitoare. Vor fi retrase apoi la depou pentru doi ani, în vederea reabilitării şinelor, lucrare finanţată din fonduri europene. În locul lor, vor circula autobuze, fie din parcul auto propriu al RAT Craiova, fie închiriate de la RATB.

Şase autobuze de la Podul Electroputere la Ford

Primăria Craiova a emis ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a liniei de tramvai începând cu 6 martie. Constructorul, SCT Bucureşti, va începe însă efectiv lucrările în jurul datei de 18 martie, până atunci urmând să fie aprobat managementul de trafic de către Primăria Craiova şi Poliţia Municipală. Ca atare, de pe 18 martie va fi oprită circulaţia tramvaielor în Craiova, pe sectorul cuprins între Podul Electroputere şi Uzina Ford. Potrivit directorului general al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova, tramvaiele vor fi suplinite pe această porţiune de autobuze de mare capacitate. Vor circula cel mult şase autobuze pe acest traseu la orele de vârf, dar nu mai puţin de două în perioada de circulaţie redusă.
„În momentul de faţă, parcul propriu ne permite să suplinim tramvaiele cu autobuze pe acest tronson. Calculele privind necesarul de mijloace de transport au fost făcute după ce ne-am consultat cu reprezentanţii Ford, ca să nu afectăm în vreun fel transportul celor care lucrează la această uzină. Muncitorii acestei uzine vor avea, aşadar, posibilitatea de a veni cu tramvaiul până la Electroputere, iar de acolo vor fi transbordaţi în autobuze, care îi vor duce până la Ford. O să avem şi un minidispecerat în zonă, care să monitorizeze situaţia şi să ceară o suplimentare a mijloacelor de transport pe sectorul menţionat, în cazul în care creşte numărul de călători. Abonamentele existente pe linia de tramvai vor fi valabile pe cele şase autobuze“, a declarat directorul general al RAT Craiova, Marcel Tănăsescu.

Încă 20 de autobuze din Craioviţa la Electroputere

După 1 aprilie vor începe lucrările de reabilitare a liniei de tramvai şi pe sectorul cuprins între Peco Severinului şi Podul Electroputere. Pe această porţiune, linia va fi reabilitată de firma bucureşteană Marivila.
„Pentru cel de-al doilea tronson vom avea nevoie de circa 20 de autobuze, pe care însă nu le mai putem asigura din parcul propriu, ceea ce ar putea fi o problemă. Dar asta doar dacă nu se concretizează închirierea unor autobuze. În acest sens, suntem, însă, în discuţii avansate cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), cu privire la închirierea a 25 de autobuze. Am apelat la ei, pentru că au un parc foarte mare. Nu vă pot spune, însă, care vor fi condiţiile financiare ale acestui împrumut“, a explicat directorul Tănăsescu.
„Trebuie să împrumutăm aceste 25 de autobuze, pentru că nu avem timp să facem licitaţia pentru a achiziţiona unele noi. În acest sens, am avut deja o primă discuţie cu conducerea RATB, care ne-a promis ajutorul“, a menţionat şi primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.
Conducerea RAT Craiova precizează că persoanele care au abonamente pe linia de tramvai vor putea circula cu ele pe autobuzele care vor suplini tramvaiul.
Aşadar, de luna viitoare, tramvaiele vor mai circula doar pe sectorul cuprins între Peco Severinului şi Işalniţa.

„Liniile de tramvai vor fi apropiate una de alta“

Reabilitarea liniilor de tramvai presupune şi o serie de modificări în aşezarea lor. Mai precis, calea de rulare a tramvaiului urmează să ocupe o parte din spaţiul verde aflat pe mijlocul bulevardului Calea Bucureşti, dând astfel posibilitatea Primăriei Craiova să lărgească bulevardul.
„Liniile de tramvai pe Calea Bucureşti vor fi apropiate una de alta, dar va rămâne între ele o distanţă de siguranţă de un metru şi jumătate. O să rămână, aşadar, o porţiune de spaţiu verde, dar mai mică. Se câştigă astfel câte o bandă şi pe un sens, şi pe altul. Asta e important!“, a spus primarul Craiovei.
Primăriţa a menţionat că această distanţă de siguranţă va face posibile şi eventualele intervenţii la magistralele de gaze şi de canalizare ale oraşului, care se află exact pe mijlocul bulevardului Calea Bucureşti.
Ca să se pună în practică această variantă, era necesară o modificare a proiectului, iar asta presupune cheltuieli suplimentare, care cu greu ar putea fi acoperite într-o asemenea investiţie cu fonduri europene.
„Pentru a face asta, s-a schimbat, însă, proiectul. Cel iniţial alesese o variantă care nu se mai foloseşte nici în România de 10-15 ani. Noua variantă va presupune însă cheltuieli suplimentare, dar lucrările în plus, în valoare de circa 600.000 de euro, constructorul Marivila a promis că le va trece în contul său“, a declarat Olguţa Vasilescu.
Facem precizarea că finanţarea europeană acoperă doar reabilitarea liniei de tramvai. Lucrările de infrastructură necesare la nivelul carosabilului vor fi făcute de primărie cu firma Delta ACM, în baza acordului-cadru de reparare a străzilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS