10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalŞoferii RAT nu mai vând bilete

Şoferii RAT nu mai vând bilete

Conducerea regiei locale de transport a luat această decizie pentru a nu le mai da ocazia şoferilor să bage în propriile buzunare banii încasaţi de la călători

Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova a decis să renunţe, de la 1 ianuarie 2013, la vânzarea de bilete prin intermediul şoferilor şi vatmanilor. Călătorii trebuie să-şi procure neapărat bilete înainte de a urca în mijloacele de transport.

„Consider că RAT-ul pierde mai mult aşa“

Potrivit site-ului RAT Craiova, tariful unic al unui bilet pentru o călătorie este în continuare de 2,00 lei pentru biletele cumpărate de la tonetele din staţii, respectiv de 2,50 lei pentru biletele achiziţionate din mijloacele de transport în comun. În mijloacele de transport în comun au apărut, însă, zilele trecute, afişe prin care călătorii sunt anunţaţi că, începând cu 1 ianuarie 2013, şoferii nu vor mai comercializa bilete.
Călătorii s-au arătat nemulţumiţi de această decizie.
„Era o soluţie care te mai scotea din impas, în sensul că, dacă nu aveai bilet, puteai să urci în autobuz şi să cumperi de la şofer. Eu circul cu 29 şi cu E1, iar acum, dacă nu mai am de unde să iau, ce fac?“, întreabă, retoric, Nela Pîrvuleţu.
„Eu locuiesc la periferie, unde nu există decât un singur chioşc. Azi-dimineaţă (n.r. – ieri) am vrut să-mi cumpăr bilet de la chioşc şi mi-au zis că nu au, aşa că am călătorit clandestin şi tot aşa voi face şi în continuare, dacă nu voi avea de unde să cumpăr bilet. Consider că RAT-ul pierde mai mult aşa, decât dacă ar fi continuat să vândă bilete prin intermediul şoferilor“, a spus Gheorghiţa Nicolae.

„Această activitate era greu de controlat“

Conducerea RAT Craiova explică faptul că a fost luată această decizie pentru ca şoferii să nu-şi mai bage în propriile buzunare banii achitaţi de călători.
„Această decizie făcea parte din complexul de măsuri destinate închiderii tuturor «găurilor» prin care se scurgeau banii din bugetul acestei regii municipale. Am hotărât să renunţăm la vânzarea de bilete prin intermediul şoferilor pentru că această activitate era greu de controlat. Practic, nu putem să știm niciodată dacă şoferul vinde bilete călătorilor, contra unui comision de 0,50 lei/bilet, sau dă bilete gata compostate şi îşi bagă în propriul buzunar câte 2,50 lei pentru fiecare călătorie“, a declarat directorul general al RAT Craiova, Alin Goga.
Reprezentanţii RAT se gândesc să compenseze această măsură prin oferirea altor soluţii de achiziţionare a biletelor de către călători.
„Nu ne vom limita la scoaterea de la vânzare a acestor bilete de la şoferi, ci măsura va fi completată cu o strategie de extindere a reţelei de vânzare a biletelor prin chioşcurile proprii sau prin intermediul comercianţilor particulari care au deschise magazine în apropierea staţiilor RAT. În plus, dorim să facem şi o reamplasare a automatelor de bilete, pentru că alegerea locaţiilor acestora a fost făcută, în unele situaţii, într-un mod total neinspirat“, a menţionat Alin Goga.

Biletele dispar de tot

Pe site-ul RAT Craiova se menţionează explicit că există bilete pentru o călătorie, cu 2 lei bucata, pentru două călătorii, cu 3,50 lei bucata, şi pentru zece călătorii, cu 15 lei bucata. De câteva luni, însă, au început să dispară biletele cu mai multe călătorii (mai convenabile pentru călători). Mai întâi n-au mai fost de găsit cele de zece călătorii, apoi au dispărut şi biletele cu două călătorii, situaţie care i-a făcut pe mai mulţi craioveni să creadă că a fost o măsură cu caracter economic, dispusă de conducerea RAT Craiova.
Directorul RAT Craiova neagă, însă, această variantă, susţinând că „pur şi simplu, nu mai avem în stoc decât bilete de o singură călătorie“. Pe de altă parte, Alin Goga promite că de anul acesta se va circula cu carduri de călătorie în loc de bilete, măcar pe tramvaie. „Mai avem doar două tramvaie care nu au fost dotate cu cititoare de carduri de călătorie. Probabil chiar din primăvară le vom dota şi pe acestea, urmând să generalizăm circulaţia cu tramvaiul doar pe baza cardurilor de călătorie. Până la sfârşitul anului ne-am dori să instalăm şi pe toate autobuzele aceste cititoare de carduri, generalizând astfel metoda e-ticketing pe toate mijloacele de transport în comun ale RAT. Investiţia totală în acest sens s-ar ridica la circa 180.000 de euro“, a declarat Alin Goga, directorul general al RAT Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS