17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalCeartă pentru trotuarele de pe strada Fulger

Ceartă pentru trotuarele de pe strada Fulger

Craiovenii care locuiesc pe strada Fulger sunt nemulţumiţi de modul în care constructorul efectuează lucrările de modernizare şi aduc ca argument lăţimea trotuarelor, care pe unele porţiuni este mai mare decât a carosabilului

Reabilitarea străzii Fulger din Craiova, proiect demarat prin luna septembrie a anului trecut, oprit brusc pentru finalizarea licitaţiei şi început oficial la 15 martie, a devenit deja subiect de ceartă între localnici şi constructor. După ce ani de zile au sperat la un strat de asfalt pe strada pe care au crescut, locuitorii din zonă au început să regrete modernizarea acum, când lucrările au trecut de jumătate.
Asocierea SC Delta ACM ‘93 SRL – SC Drum Concept SRL, care s-a oferit să ducă la bun sfârşit asfaltarea străzii şi realizarea canalizării pluviale în 75 de zile lucrătoare, pentru circa 2,8 milioane de lei (plătiţi din bugetul primăriei), a garantat „o lucrare de calitate“, după cum declara şeful de şantier Costin Tonciu (de la Delta ACM) la predarea amplasamentului. Numai că localnicii nu sunt deloc mulţumiţi de modul în care arată în prezent strada lor, după ce au observat că, pe anumite porţiuni, carosabilul începe să se îngusteze, iar trotuarele să se mărească.
Nu au înţeles motivul şi au cerut explicaţii constructorului, dar răspunsul muncitorilor a fost mereu acelaşi: „noi doar respectăm proiectul“. „S-a lucrat pe aici, dar degeaba, că tot ne intră apa în curţi când plouă. Nu ştiu cum au făcut, cum era proiectul, dar nu ne-a ajutat prea mult, cu toată asfaltarea lor. Şi uitaţi-vă cum au făcut trotuarele. Le-au mărit de nu încap două maşini pe stradă. Abia trec una pe lângă alta. Nici nu ai loc să întorci. Ce facem noi cu aşa trotuare, la ce ne folosesc?“, se întreabă Elena Văduva, care locuieşte pe strada Fulger, la numărul 112.  

„Proiectul este o bătaie de joc“

Alt craiovean care stă pe această stradă spune că a măsurat drumul, iar trotuarele, cumulat, sunt mai mari decât artera de circulaţie. „Ce au făcut ei aici e bătaie de joc. Au lăsat trotuarele mari şi strada mică. În campanie au venit pe aici şi fostul, şi actualul primar, care ne-au promis că vor rezolva problema, dar după alegeri nu a mai trecut nimeni pe la noi. Oamenii lucrează, dar ei spun că nu au nici o vină, urmează proiectul. Din gard în gard sunt 12 metri, strada are 5,5 metri şi trotuarele adunate 6,5 metri. Nu au lăsat nici măcar un loc pentru spaţiu verde, pentru un pom, ceva. Au turnat beton peste tot. Vara ne coacem de la betoanele astea, când plouă, apa tot intră în curte. Ce proiect mai e şi ăsta?“, se miră şi Gheorghe N., care ne spune că a copilărit pe strada Fulger.  
De la Primăria Craiova, cea care a comandat lucrarea, răspunsul este ferm: lucrarea respectă proiectul, iar acesta s-a adaptat în funcţie de ce s-a găsit în teren. „Pe strada Fulger, zona către Poligon, carosabilul are lăţimea cuprinsă între 4 şi 6,5 metri, fără trotuare, cu specificarea că acolo unde lăţimea e de patru metri este practic o alee care se înfundă, dar şi aşa au loc două maşini. Pe restul străzii sunt două benzi de circulaţie de 2,75 metri fiecare, cu trotuare cu dimensiuni variabile, în funcţie de proprietăţile din teren“, au precizat reprezentanţii primăriei.

Lăţimea carosabilului respectă normele în vigoare

Lăţimea minimă acceptată de Poliţia Rutieră pentru o bandă de circulaţie în oraş este de 2,75 metri, adică exact cât ar avea strada Fulger, unde se circulă pe câte o bandă pe sens. „O bandă de circulaţie în mediul urban trebuie să aibă minimum 2,75 metri. La strada Fulger constructorii au acordul nostru de începere a lucrărilor, avizul s-a dat cu respectarea normelor tehnice în vigoare, dar nu văd de ce s-ar scădea sub 2,75 metri. La recepţie se va vedea dacă s-a respectat proiectul, dacă nu, va trebui să se găsească o soluţie. Dar nu văd de ce să măreşti trotuarele şi nu strada, acolo unde se poate“, a afirmat inspectorul de poliţie Alin Apostol, care este şi reprezentantul Poliţiei Rutiere Municipale în Comisia de Sistematizare a Circulaţiei Rutiere şi Pietonale de pe lângă Primăria Craiova.
„Standardul pentru un drum rutier urban este de 3,5 metri pentru fiecare bandă de circulaţie şi minimum un metru pentru trotuare. Ar mai fi şi o jumătate de metru în plus pentru plantat pomi, dar depinde de cum este făcut proiectul, dacă acolo s-a lucrat după un proiect şi nu după ochi“, a spus şi arhitectul Emilian Ştefârţă, consilier local. Unii localnici au şi altă versiune: mai ieftin este să faci un trotuar decât să asfaltezi o stradă, de aceea s-ar fi mărit trotuarele şi micşorat partea carosabilă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS