3.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalŞinele de pe străzi, spaima şoferilor

Şinele de pe străzi, spaima şoferilor

Şinele de cale ferată industrială care străbat anumite străzi din Craiova sunt o adevărată pacoste pentru şoferi. Deşi sunt folosite ocazional sau au fost acoperite de bălării, ele au rămas înfipte în asfalt, îngreunând circulaţia. Un cititor ne-a sesizat pe [email protected] dificultățile pe care le întâmpină în trafic din cauza lor. Şi ca el, mulţi alţii.

Nu este şofer care circulă prin Craiova să nu înjure printre dinţi atunci când trece pe strada Caracal, prin dreptul unităţii militare. O cale ferată prevăzută cu barieră ștrangulează circulaţia şi îi obligă pe şoferi să încetinească aproape de oprire pentru a nu-şi distruge maşinile. Mulţi au învăţat lecţia şi, atunci când ajung în dreptul căii ferate, trec pe prima bandă, acolo unde denivelările sunt mai puţin pronunţate. „Trec aproape zilnic pe această stradă şi sunt nevoit să opresc, ca toţi şoferii, şi să traversez cu grijă şina. Nu îi văd rostul, de ce mai este aici. O singură dată a coborât bariera pentru că trecea un tren cu vagoane, dar asta se întâmpla acum câţiva ani. De atunci, eu o văd nefolosită şi inutilă“, a spus Dan Constantin, un şofer care lucrează la o firmă din zonă.  
Cale ferată care intersectează strada este şi la rampa militară din zona Frigorifer, acolo unde fierul a fost acoperit de plante şi unde zac mormane de gunoaie, sau lângă fabrica Pan Group. GdS i-a întrebat pe cei responsabili care va fi soarta acestor căi ferate şi ce se poate face pentru fluidizarea traficului în acele zone.
Într-un răspuns trimis GdS, Primăria Craiova a precizat că refacerea trecerii de cale ferată de pe strada Caracal nu a fost prinsă în proiectul de reabilitare a străzii şi că o decizie se va lua la momentul oportun. „Reabilitarea străzii Caracal este o componentă a proiectului «Reabilitarea infrastructurii rutiere pe relaţia Nord-Sud-Est  a Polului de Creştere Craiova, în vederea fluidizării traficului în Zona Metropolitană Craiova, POR, Axa 1, DMI 1.1.», proiect cu finanţare europeană nerambursabilă, aflat la această dată în etapa de contractare.
Refacerea trecerii de cale ferată de pe strada Caracal nu a fost prinsă în proiect, reprezentând cheltuială neeligibilă. Linia de cale ferată ce traversează strada Caracal este linia 113A Jiu Nou-Joi Vechi, aflată în patrimoniul CN CF CFR SA – Sucursala Regionala CF Craiova, este linie funcţională la această dată.
În consecinţă, la momentul demarării lucrărilor de reabilitare a străzii Caracal, pentru asigurarea fluenţei în trafic se va decide asupra modalităţii de realizare a lucrărilor de intervenţie în zona căii ferate“, se arată în răspunsul primăriei.
În ceea priveşte calea ferată din zona Frigorifer, primăria a precizat că acolo s-au făcut reparaţii. „În anul 2009 s-au făcut reparaţii la strada Gîrleşti, perioadă în care s-a intervenit şi cu dale şi pavaje la nivelul căii ferate care traversează respectiva stradă. Trecerea de cale ferată de pe strada Sărarilor este în atenţia autorităţii publice locale, urmând să facem tot ceea ce ne revine ca administrator al drumului în colaborare cu administratorul căii ferate, în vederea asigurării fluenţei în trafic în zona respectivă“, mai spune primăria.
Reprezentanţii Regionalei de Căi Ferate Craiova au recunoscut că respectivele linii de cale ferată sunt foarte puţin folosite, dar că decizia dezafectării lor nu ţine de ei. „Pe strada Caracal mai circulă convoaiele de manevră care deservesc Electroputere. Ei au rămas cam singurii beneficiari. Acea cale ferată va rămâne. Toate contractele externe pentru repararea transformatoarelor pe aici circulă. Legal, la căile de intersecţie cu calea ferată, primul care desfăşoară lucrări este şi cel care le reabilitează. Vom cădea de acord cu primăria atunci când vor începe modernizarea străzii. În privinţa rampei militare din zona Frigorifer, acolo liniile nu sunt folosite mai deloc, dar ele sunt menţinute de Ministerul Apărării Naţionale care descărca tehnică militară. Pentru a le desfiinţa, nouă ne trebuie aprobarea lor. Dacă proprietarii liniilor industriale nu solicită dezafectarea, noi nu putem face acest lucru, nici primăria nu poate“, a spus directorul Regionalei  CFR Craiova, Victor Frăsinoi. Referitor la calea ferată de lângă fabrica Pan Group, Frăsinoi a precizat că ea este proprietatea societăţii şi că, în general, este interesul unei firme să dezafecteze un bun pe care nu îl mai foloseşte, deoarece îl are prins în contablitate ca mijloc fix pentru care plăteşte impozit.
Directorul de marketing al Pan Group, Florin Busuioc, a declarat pentru GdS că intenţionează să desfiinţeze acea cale ferată. „Nu o mai folosim momentan. Cred că o s-o dezasamblăm şi o dăm la fier vechi. Noi avem locomotiva noastră şi am folosit calea ferată acum cinci ani, când am adus grâu cu vagoanele. Nici nu ştiu dacă mai este funcţională“, a spus Busuioc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS