11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalÎncurcături la pasaj

Încurcături la pasaj

Reţeaua de utilităţi dă bătăi de cap constructorului, care e luat prin surprindere de ţevi
şi cabluri care apar pe unde nu ar trebui să fie

Viceprimarul Craiovei, Teodor Sas, a mers vineri pe şantierul pasajului suprateran din centrul oraşului, pentru a se asigura că au început lucrările pentru devierea reţelelor de utilităţi. Cablurile şi conductele vor fi scoase de pe mijlocul actualei Căi Bucureşti, unde vor fi picioarele pasajului, fiind mutate sub trotuare. Deocamdată, între kilometrul 0 şi intersecţia cu strada Romul a început devierea canalului colector.

Probleme tehnice

Problemele tehnice nu au lipsit, constructorul având de a face cu clasica dificultate generată de lipsa unei hărţi a reţelelor de utilităţi – apă, gaze, canalizare, electricitate.
„Lucrările au întârziat câteva zile, întrucât au fost necesare câteva dispoziţii ale proiectantului. Conductele nu au avut exact acelaşi amplasament la care ne aşteptăm. Astfel de probleme presupunem că vor mai apăre în derularea acestui pasaj, dar toate se vor rezolva“, a recunoscut viceprimarul.
Teodor Sas a menţionat că, de fapt, apa a fost oprită joi în aproape tot oraşul tocmai pentru montarea a nouă vane enorme, care să izoleze întreaga zonă a şantierului: „Dacă nu am fi montat aceste nouă vane, apa ar fi fost oprită de nenumărate ori în zona adiacentă construcţiei acestui pasaj, dar acum nu trebuie să mai fie probleme pentru locuitorii de aici“.

Păcăleală de 1 aprilie

Chiar pe 1 aprilie, de Ziua Păcălelilor, a apărut un zvon potrivit căruia lucrările la pasaj s-au oprit din cauza unei descoperiri arheologice.
„Nu a fost nici o descoperire arheologică. A fost descoperit doar un cablu părăsit în urmă cu 20-30 de ani şi care avea o fundaţie de beton ce trebuia spartă. Mersul lucrărilor nu a fost însă influenţat de acea problemă“, susţine viceprimarul.
Cea mai mare parte a liniei de tramvai din zona pasajului a fost deja scoasă de constructor, întrucât tramvaiul va trece pe viitorul pasaj. În perioada următoare, lucrările vor consta în principal în forarea celor 160 de gropi în care vor fi montaţi pilonii pasajului, dar şi la devierea reţelelor de utilităţi.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

14 COMENTARII