7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjÎn Gorj, creşte numărul elevilor care abandonează şcoala

În Gorj, creşte numărul elevilor care abandonează şcoala

Numărul elevilor din Gorj care renunţă dintr-un motiv sau altul la cursuri a crescut semnificativ în ultimii ani.

În anul şcolar 2008-2009, 447 de elevi au abandonat cursurile, iar numărul copiilor şi tinerilor care renunţă la şcoală creşte de la un an la altul. 62% dintre cazurile de abandon şcolar sunt înregistrate în mediul rural, iar 38% –  în mediul urban. „Din totalul elevilor care au abandonat cursurile s-ar putea alcătui clasele necesare înfiinţării unei şcoli. Cam 1% din numărul total de elevi din Gorj au renunţat la şcoală. Motivele pentru care elevii au abandonat şcoala sunt variate. De exemplu, în mediul rural, unii copii aleg să îşi ajute părinţii la muncile câmpului, din cauza sărăciei . Altă cauză este lipsa fondurilor necesare întreţinerii unui elev.“, a spus Camelia Bibere, inspector şcolar adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Gorj.
Cauzele abandonului sunt variate, dar cei mai mulţi elevi nu au mai venit la şcoală din cauza faptului că au rămas repetenţi. Potrivit datelor furnizate de ISJ Gorj, 39 de elevi care provin din familii sărace au abandonat cursurile, 81 de elevi au plecat la muncă în străinătate, acolo unde foarte mulţi dintre ei au şi părinţii. Aproximativ 60 de eleve s-au căsătorit şi nu s-au mai dus la şcoală, rămânând doar absolvente a opt, nouă sau zece clase. De asemenea, prestarea diferitelor activităţi casnice sau aducătoare de venit au împiedicat nouă elevi să mai meargă la şcoală. Distanţa mare faţă de şcoală a făcut ca patru elevi să nu mai frecventeze cursurile şcolare.

Prevenţia abandonului şcolar

Fundaţia SOS Copiii Gorjului, împreună cu Primăria Târgu Jiu, implementează un proiect intitulat „Suntem împreună!“, care se adresează copiilor de etnie romă şi care are ca principal obiectiv prevenirea abandonului şcolar. Beneficiarii proiectului sunt 45 de copii de etnie romă, cu vârste cuprinse între trei şi şase ani. Obiectivul general al proiectului este promovarea oportunităţilor egale pentru incluziune socială prin realizarea de activităţi de educaţie nonformală din domeniul abilităţilor de viaţă pentru copiii preşcolari romi din Târgu Jiu. „S-a constatat că majoritatea copiilor romi din Târgu Jiu au dificultăţi în momentul şcolarizării, confruntându-se cu lipsa unor abilităţi de viaţă, de comunicare şi de adaptare socială. Chiar dacă este integrat într-o formă de învăţământ preşcolar, copilul de etnie romă provine uneori dintr-o familie care are probleme sociale şi financiare, cu carenţe în educaţia elementară, privind comunicarea şi comportamentul social. Lipsa acestora duce la abandon şcolar. Scopul proiectului este prevenţia abandonului şcolar“, a spus Maria Tomescu, psiholog în cadrul SOS Copiii Gorjului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU