10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLiceenii şi-au testat cunoştinţele de calculator

Liceenii şi-au testat cunoştinţele de calculator

Prima zi a simulării probei de competenţe digitale s-a desfăşurat ieri în Dolj. Având în vedere numărul insuficient de computere din şcolile doljene, examenul se va susţine şi în zilele următoare, pentru a oferi o şansă elevilor care vor să-şi verifice cunoştinţele de operare pe calculator.

Cei 6.864 de elevi de clasa a XII-a din judeţul Dolj, care au dorit să se acomodeze cu condiţiile şi cerinţele de examen, au avut şansa să participe ieri la simularea examenului de bacalaureat privind evaluarea competenţelor digitale. Elevii au avut de susţinut o probă de calculator timp de 30 de minute, timp în care le-au fost verificate cunoştinţele dobândite la orele de tehnologia informaţiei din clasele a IX-a şi a X-a.
„În prima parte a examenului, elevilor le-au fost verificate competenţele de utilizare a internetului: modurile de căutare pe internet, concepte de bază privind sistemul de calcul şi organizarea fişierelor, sisteme de operare, procesoare de text, baze de date. Pentru partea a doua a examenului, elevii s-au deconectat automat de la internet şi au trecut la proba practică, care s-a desfăşurat pe parcursul a 60 de minute. Elevii au primit câte un fişier în Word, Excel, Power Point, Acces şi un fişier HTML, în care să realizeze anumite modificări, conform cerinţelor. Examenul de simulare s-a desfăşurat respectând structura examenului de ECDL“, a precizat Camelia Simeanu, director adjunct la Colegiul Naţional „Carol I“ din Craiova. În CN „Carol I“, dintre cei 280 de elevi de clasele a XII-a, 60 au obţinut deja certificate ECDL, în urma unor cursuri susţinute la Liceul „Ştefan Odobleja“ din Craiova.

Nu există calculatoare suficiente în şcolile doljene

Reprezentanţii CN „Carol I“ au precizat că această simulare este binevenită, însă dotările din unităţile de învăţământ sunt, în general, la pământ.
„Avem 40 de calculatoare funcţionale şi opt laptopuri în toată şcoala. Sunt insuficiente, având în vedere numărul mare de elevi pe care îl avem. Pentru a rezolva problema, ar fi nevoie de 100 de calculatoare funcţionale şi patru laboratoare de informatică. O să vedem cum stăm cu bugetul şi o să cerem dotarea corespunzătoare a laboratoarelor. Dacă bugetul va fi insuficient, vom încerca să achiziţionăm din fonduri proprii calculatoare noi“, a spus Dan Mic, director al CN „Carol I“.
Elevii s-au împărţit în două tabere, însă, când a venit vorba de examenul de simulare: unii au fost de acord să participe, alţii l-au considerat inutil. „Organizarea unei simulări de bacalaureat este o idee foarte bună. În primul rând, ne obişnuim cu examenul. Mulţi dintre noi am hotărât să participăm, însă sunt şi mulţi care consideră că nu au nevoie de emoţii în plus… Din modelele de subiecte pe care le-am rezolvat la clasă, subiectele sunt extrem de accesibile, de nivel mediu“, a spus Radu Bogdan Iordăchescu, elev în clasa a XII-a G din CN „Carol I“.

Simularea se va desfăşura şi în zilele următoare

Reprezentanţii Inspecto-ratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj au menţionat că simularea examenului de verificare a competenţelor digitale s-a desfăşurat în 47 de licee şi grupuri şcolare din judeţ, fără incidente, toate reţelele reuşind să descarce subiectele. „Avem 2.020 de calculatoare în unităţile de învăţământ doljene. Testul s-a desfăşurat în două etape, în prima etapă participând 2.020 de candidaţi doljeni, iar în a doua etapă – 1.747 de elevi. Am avut situaţii când numărul de candidaţi l-a depăşit pe cel al calculatoarelor şi tocmai de aceea am stabilit cu directorii să facă un plan local de evaluare pentru zilele următoare. Pentru ca simularea să decurgă în bune condiţii, inspectorii de specialitate din cadrul Inspectoratului Şcolar au fost trimişi în judeţ. Fiecare inspector coordonează activitatea din două unităţi de învăţământ“, a spus Diana Buşoi, inspector general la ISJ Dolj.
Corectarea testărilor pentru verificarea competenţelor digitale se va face până luni, 25 ianuarie, de către profesorul de la clasă şi alt profesor de informatică din şcoala unde se susţine simularea sau de un dascăl de la altă unitate de învăţământ.
În funcţie de punctaj, fiecare elev îşi va afla nivelul de competenţă digitală: începător (0-25 de puncte), mediu (26-50 de puncte), avansat (51-74 de puncte) sau experimentat (75-100 de puncte). Simularea de ieri nu este o încercare doar pentru elevi, ci şi pentru dascăli, fiind prima din seria examenelor din bacalaureatul „de tip nou“.

Calculatoare folosite la simulare 

La Grupul Şcolar Dăbuleni au fost folosite 44 de calculatoare pentru examenul de simulare, la Calafat – 40, iar la Grupul Şcolar „Dimitrie Filişanu“, din Filiaşi – 48 de computere.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU