24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFuncţionarii de ghişeu, ameninţaţi cu vizite incognito

Funcţionarii de ghişeu, ameninţaţi cu vizite incognito

Doljenii care au de ridicat permise, paşapoarte sau caziere judiciare ar putea da peste funcţionari numai miere la ghişee.

Autorităţile de la vârful Instituţiei Prefectului Dolj au convocat miercuri şefii serviciilor deconcentrate care lucrează direct cu cetăţenii pentru a verifica dacă activitatea de relaţii cu publicul a fost îmbunătăţită. Potrivit unui memorandum semnat de primul-ministru Călin Popescu Tăriceanu în primăvară, serviciile publice de eliberare a paşapoartelor, permiselor, certificatelor de înmatriculare şi cazierelor judiciare şi Oficiul Judeţean al Registrului Comerţului sunt obligate să elibereze actele solicitate de cetăţeni într-un timp mai scurt. Tot normele venite de la guvern prevăd faptul că ghişeele ar trebui să fie mai mult decât nişte găuri în spatele cărora se ascunde un funcţionar, spaţii deschise unde cetăţeanul să se simtă confortabil. Potrivit autorităţilor care au dat miercuri socoteală în faţa prefectului Dumitru, la ghişeele menţionate mai sus toate sunt bune şi frumoase, iar oamenii sunt foarte mulţumiţi. Singura problemă, potrivit prefectului, ar mai fi comportamentul angajaţilor de la ghişee, care ar putea da de gol, la un moment dat, „imaginea“ instituţiilor. Dumitru a avertizat miercuri şefii serviciilor prezenţi la întâlnire că persoana care cere insistent nişte acte ar putea fi chiar un funcţionar venit în control de la minister. „S-ar putea să avem surpriza să vină cineva de la Bucureşti în teritoriu în vizite inopinate. Vor încerca să o irite pe fata de la ghişeu, să-i pună întrebări neortodoxe şi ea o să sară din scaun. Avertizaţi-o că, dacă e supărată în ziua aia, dacă nu se simte bine, să stea acasă, nu să strice imaginea instituţiei“, a spus prefectul Dumitru.

RAR, cu un singur funcţionar

O problemă mai specială a fost semnalată de reprezentantul Registrului Auto Român, care a declarat că din cauza sistemului de programare unică telefonică persoanele care vor să se programeze pentru înregistrarea autovehiculelor sunt nevoite să aştepte la telefon foarte mult timp. Situaţia a fost creată, din declaraţiile reprezentantului RAR, din cauză că, deşi instituţia a pus la dispoziţia cetăţenilor mai multe linii telefonice, la telefon răspunde un singur angajat. „Telefonul este tot timpul ocupat şi trebuie să apuci să prinzi operatorul. Avem şi alt dezavantaj cu acest sistem pentru că ne-a scăzut productivitatea din cauza programărilor la telefon“, a precizat reprezentantul RAR.

Dezastru în petiţiile de la prefectură

Situaţia cea mai dificilă în privinţa relaţiei directe cu cetăţenii se înregistrează tocmai la prefectură. Şeful Direcţiei de Verificare a Legalităţii Actelor din instituţie, Eugen Marinescu, a declarat că anual cinci consilieri juridici trebuie să verifice aproximativ 12.000 de petiţii şi să desfăşoare, în paralel, şi alte activităţi, precum verificarea legalităţii actelor emise de primării sau consultanţă. „Împărţite la 50 de săptămâni, fiecărui consilier îi revin zece petiţii de rezolvat pe zi. Suntem sufocaţi de petiţii care nu-şi au răspunsul numai aici, în prefectură, pentru că trebuie să ne documentăm şi în altă parte“, a spus Marinescu. Dacă în alte instituţii lucrurile în ceea ce priveşte relaţia cu cetăţenii s-au mai putut îndrepta pe ici, pe colo, prefectul Dumitru spune însă că în prefectură prea multe nu sunt de făcut. „Dacă în alte zone mai putem îndrepta ceva, aici depindem de foarte mulţi factori, de personal în primul rând. Nu avem ce să facem. E inuman să obligi un om să răspundă la zece petiţii într-o zi pentru că acel răspuns e foarte important, poate fi folosit ca apărare în instanţă“, a spus Dumitru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU