10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljInspecţia Socială, instituţie-fantomă

Inspecţia Socială, instituţie-fantomă

Deşi a fost înfiinţată încă de acum o jumătate de an pentru a verifica activitatea instituţiilor care oferă protecţie socială, Inspecţia Socială funcţionează doar pe hârtie.

Guvernul a aprobat joi regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Sociale. Instituţia, aflată în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse (MMFES), va avea de 350 de angajaţi, dintre care 288 la cele opt inspectorate regionale, iar 62 în aparatul central. Din personalul angajat aici vor face parte inspectori sociali, funcţionari publici sau persoane încadrate cu contract individual de muncă, prevede regulamentul de funcţionare a instituţiei.

Inspecţia Socială coordonează, îndrumă metodologic şi controlează activitatea inspectoratelor sociale regionale şi acţionează pentru prevenirea şi înlăturarea efectelor oricăror fapte care încalcă principiile şi normele în domeniul asistenţei sociale stabilite prin convenţiile internaţionale la care România este parte sau prin reglementările Uniunii Europene.

Atribuţii

Toate bune şi frumoase, numai că Inspecţia Socială există de ceva vreme. Înfiinţată cu mai bine de şase luni în urmă, ea s-a dorit a fi un organism care să apere drepturile persoanelor care beneficiază de servicii sociale, mai exact să verifice modul în care furnizorii de servicii sociale (persoane cu handicap, beneficiari ai ajutorului social etc.) îşi fac datoria faţă de clienţii lor. Instituţia se va ocupa, de asemenea, de verificarea modului de utilizare a fondurilor alocate pentru plata prestaţiilor. În cazul în care constată săvârşirea unor fapte care încalcă prevederile legale din domeniul asistenţei sociale, Inspecţia Socială trebuie să propună instituţiilor competente aplicarea măsurilor legale pentru stabilirea răspunderii juridice a persoanelor vinovate şi, după caz, să sesizeze organele de urmărire penală competente.

Compartimentul are sediu, dar duce lipsă de angajaţi

Până acum însă, activitatea Inspecţiei Sociale s-a desfăşurat doar pe hârtie. Potrivit directorului executiv al Direcţiei pentru Dialog, Familie şi Solidaritate Socială (DDFSS) Dolj, Florian Vlăescu, în Dolj ar fi trebuit să funcţioneze un compartiment cu cinci – şase angajaţi, însă, din cauza lipsei de fonduri, compartimentul s-a ales doar cu un sediu la DDFSS Dolj. „În Dolj nu funcţionează decât pe hârtie, neavând finanţare. În alte judeţe, a fost preluat din personalul direcţiilor de muncă, bineînţeles acolo unde angajaţii şi-au exprimat opţiunea. La noi nu a fost cazul. Nici un angajat al direcţiei muncii nu a vrut să fie transferat în cadrul compartimentului“, a mai spus Vlăescu.

Directorul DDFSS Dolj susţine că Inspecţia Socială va putea să funcţioneze abia de anul viitor, când va exista, probabil, şi o prevedere bugetară pentru această activitate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS