12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljRadarele nu sunt infailibile

Radarele nu sunt infailibile

O vie disputa s-a iscat in ultima vreme in mass-media pe tema aparatelor radar folosite de Politia Rutiera. Politistii sustin ca aparatele lor sunt infailibile, in timp ce soferii se apara, aratând normele metrologice pe care trebuie sa le indeplineasca radarele.


„Din pacate, tot mai des constatam ca aceia care trebuie sa aplice legea nu o cunosc, ba, mai mult, o incalca in mod frecvent, manifestând rea-credinta“, a sustinut Dumitru, un cititor al Gazetei de Sud, intr-un comentariu postat pe site-ul ziarului nostru. Barbatul considera ca politistii ar trebui sa mai lectureze norma de metrologie legala NML 021-05 privind aparatele pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometre) si mai cu seama situatiile in care masuratorile nu constituie probe. Acestea sunt, potrivit normei mentionate, urmatoarele:


– daca masurarile au fost efectuate in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna;


– daca cinemometrul este destinat numai utilizarii in regim stationar, iar masurarile au fost efectuate cu cinemometrul in miscare;


– daca, in momentul masurarii, in raza de masurare a aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar in evidenta.


Diferendele ajung in instanta


Reprezentantii politiei sustin insa ca ei respecta aceste norme. „Masurarile facute pe ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna nu pot fi probe nu pentru ca n-ar merge aparatul, ci pentru ca nu poate fi observat numarul de inmatriculare al masinii vizate. Pe de alta parte, radarele reglate pentru utilizare stationara nici nu pot fi folosite in miscare, asa ca nu putem incalca norma metrologica“, a spus subinspectorul Elvis Sutu, din cadrul Serviciului Politiei Rutiere Dolj.


In ceea ce priveste depistarea dintr-un grup de vehicule a celui care a depasit viteza legala, ofiterul de politie sustine ca se poate face foarte simplu, urmarind inregistrarea video a camerei atasate aparatului radar. „Spre exemplu, un sofer care merge cu viteza si frâneaza când vede radarul poate fi depistat dupa scaderea vitezei, care este inregistrata de radar la masina lui. In general, se observa pe imaginile filmate de camera care este masina din grup care a depasit viteza“, a mentionat subinspectorul Sutu.


Diferentele de pareri intre politisti si soferii sanctionati ajung pâna la urma in instanta, judecatorii fiind chemati sa stabileasca cine are dreptate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU