16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalPiata elimina Tico si Matiz de pe taxi

Piata elimina Tico si Matiz de pe taxi

Sunt autoturismele Tico si Matiz suficient de sigure pentru activitatea de taximetrie sau ar trebui inlocuite cu modele recente mai sigure pentru pasageri? Parerile sunt impartite. Cert este ca parcul auto de taxiuri din Craiova este in schimbare.


Zvonuri cum ca pasagerii ar avea de suferit la un impact puternic din spate au facut autoturismele Tico de pe taxi faimoase, si nu in sens pozitiv, generând totodata polemici in privinta sigurantei pe care o prezinta aceste masini.


Legea nr. 38/2003 nu impune ca automobilele care sunt implicate in acest domeniu de activitate sa respecte un anumit standard de siguranta sub care nu se pot incadra ca eligibile pentru taximetrie. Nici Registrul Auto Român nu impune norme specifice pentru taxiuri. „Nu exista standarde aparte pentru masinile de pe taxi, cu exceptia celor din Legea taximetriei: culoarea prestabilita, banda tip sah pe caroserie, lampa de taxi, statia de emisie-receptie, aparatele de marcat electronice fiscale“, a precizat Marcel Marcea, directorul RAR Dolj.


Masina mica tine tariful jos


Daca ar trebui sau nu scoase de pe taxi, opiniile difera. „Eu as zice sa nu le scoata, sunt usor de condus, te strecori imediat când este aglomeratie in oras. Cât despre accidente, daca e sa se intâmple, nu prea conteaza ce masina este“, este de parere Aurel Tutunel, sofer pe Matiz. Alti oameni sustin ca ar trebui sa urmam modelul tarilor Uniunii Europene. „Ar trebui sa tina cont si de ceea ce este in partea cealalta. Trebuie o masina care sa fie mai sigura pentru calatori“, a spus proprietarul unui Renault Clio care a dorit sa ramâna anonim. In ceea ce priveste calitatea si confortul taxiurilor, Dorin Lica, proprietarul unui Mercedes Benz E 220, care si-a „bagat“ masina pe taxi, a rezumat, nu fara o nota de mândrie, ca „cine stie ce inseamna o masina se urca la mine“.


George Tomescu, vicepresedintele Camerei Taximetristilor, filiala Dolj, estimeaza ca, in viitor, modele precum Tico si Matiz vor fi inlaturate de masini de generatii mai noi, desi in lege nu s-a modificat nimic, iar orice automobil omologat pentru circulatia pe drumurile publice poate fi folosit in activitatea de taxi. „Piata este in schimbare, Tico si Matiz sunt inlocuite de masini mai performante, mai confortabile si mai sigure. Numai concurenta poate scoate modelele acestea de pe taxi, dar sa ne amintim ca datoram acestor masini tarifele mai mici decât cele din alte orase“, a spus Tomescu.


Teste de siguranta


La testele Euroncap, Matizul a obtinut trei stele pentru siguranta pasagerilor si doua stele pentru pietoni. A fost notat cu sase puncte (38%) la impactul frontal, 13 puncte (72%) la impactul lateral, deci un scor total de 19 puncte (56%). Valeriu Gârlea, purtatorul de cuvânt al Daewoo Automobile România, a declarat ca nu stie sa se fi facut teste Euroncap si la Tico.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII