17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCarausii isi cer statiile in instanta

Carausii isi cer statiile in instanta

Sindicatul Soferilor a dat in judecata Consiliul Local Craiova, cerând ca acesta sa fie obligat sa revoce o hotarâre din iulie 2006, prin care au fost desfiintate 16 statii din Banie, unde transportatorii de persoane doljeni aveau dreptul sa opreasca. In paralel, CNSLR Fratia Dolj va cauta luni si alte cai de atac impotriva municipalitatii.


Transportatorii de persoane din Dolj nu predau armele nici dupa ce Consiliul Local Craiova a respins proiectul de hotarâre prin care se propunea infiintarea a 27 de statii de imbarcare-debarcare, in interiorul Craiovei, pentru mijloacele de transport in comun din judet. Initiativa reprezenta o reactie de raspuns la alta decizie a legislativului craiovean, din iulie 2006, prin care fusesera desfiintate 16 puncte de oprire din centrul Baniei. Potrivit presedintelui Sindicatului Soferilor din Dolj, Gheorghe Neagra, organizatia pe care o conduce a chemat deja in instanta municipalitatea pentru a o constrânge sa revoce hotarârea din iulie. „Acel act este ilegal din doua motive: stabileste o taxa de peron, care nu este prevazuta in lege, si o amenda, pe care nu se stie cine o aplica“, a spus Neagra.


Anularea acestei hotarâri ar insemna implicit ca statiile desfiintate vor putea fi din nou utilizate de operatorii doljeni, lucru pe care insa Neagra nu se bazeaza prea tare. „Luni, CNSLR Fratia Dolj va avea o sedinta largita la care vom evalua si posibilitatea altor demersuri. Vom cere, cel mai probabil, si implicarea Prefecturii Dolj in medierea acestui conflict cu Primaria Craiova, fiindca este un abuz ceea ce spun si fac unii consilieri municipali. Solicitarile noastre au plecat de la nevoia oamenilor, nu de la interesul câtorva afaceristi din domeniu, asa cum s-a spus si s-a scris“, a mai aratat Gheorghe Neagra. Sindicalistul tine sa dovedeasca printr-o geanta de documente legalitatea revendicarilor pe care le exprima „in numele a mii de craioveni si a sute de transportatori“, dar incurca lucrurile la capitolul avize, pe care stie ca operatorii sunt obligati sa le aiba, stie ca nu le au, dar spune ca ele exista.


Politia si ARR Dolj, spectatori


Pe marginea legilor si ordinelor ministeriale se pot face multe comentarii, atât la masa negocierilor, cât si in sedintele consiliului local municipal, asa cum s-a intâmplat joi, 28 septembrie. Dincolo de alunecusurile legii, ramâne insa partea de implicare a autoritatilor statului in stabilirea statiilor de imbarcare/debarcare. Liderul soferilor, Gheorghe Neagra, recunoaste ca „ARR este organismul care propune, si inca la modul imperativ, consiliului local aprobarea statiilor, dupa avizul de infiintare/desfiintare al Politiei Rutiere Dolj“.


Municipalitatea a decis in iulie desfiintarea a 16 statii in urma adresei 59.985 a Politiei Rutiere Dolj, iar ARR nu a comunicat pâna in prezent Primariei Craiova vreo solicitare de infiintare de statii. Ca urmare, singura masura justificata legal, din punct de vedere al avizelor, este hotarârea din iulie a consiliului local municipal, atacata in instanta de Sindicatul Soferilor. Nici o alta cerere nu este indreptatita, potrivit legii, sa fie investita cu titlu de act normativ local. Gheorghe Neagra spune insa ca „Politia ne-a sustinut, ca si ARR, de altfel“.


Directorul ARR Dolj, Iancu Craciunoiu, il contrazice, afirmând ca nu a transmis nici o depesa administratiei locale. „Nici nu aveau de ce sa vina la mine (transportatorii – n.r.), fiindca stiu ca legea nu-mi da voie sa avizez astfel de statii in centrul orasului. Când vine vorba de ARR, stiu ca ne pot pacali altfel: opresc unde vor ei, isi iau si isi lasa calatori, sar, daca ne recunosc masinile, nu opresc deloc. Si, in definitiv, când s-au stabilit cele 11 statii, pe care le pot utiliza in prezent, au fost de fata si reprezentantii transportatorilor. Ei stiu foarte bine care e legea, asa ca pe noi ne ocolesc“, a declarat directorul ARR Dolj.


Politia Rutiera a confirmat ca nu a inregistrat nici o solicitare din partea operatorilor si ca, in 2005, când acestia detineau drept de folosinta pentru 27 de statii, a aplicat peste 70 de amenzi, intre 2,5 si 4 milioane de lei, pentru opriri de imbarcare/debarcare in locuri nepermise.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS