10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalTaxa de inmatriculare, mai scumpa decât masina

Taxa de inmatriculare, mai scumpa decât masina

Ministerul Finantelor vrea sa inlocuiasca, incepând de anul viitor, acciza la masini cu o taxa de inmatriculare. Noul bir va taia elanul celor care aveau de gând sa-si cumpere masina veche dintr-o tara membra UE, dar si societatilor care vând masini second hand aduse din strainatate.


Doljenii care abia asteptau sa-si schimbe Daciile vechi de-o viata cu automobile de import la preturi de 2.000 – 3.000 de euro trebuie sa-si faca alte calcule, pentru ca de la anul se va introduce taxa speciala pentru prima inmatriculare. Aceasta se va aplica unui autovehicul in România, nou sau rulat, atât de provenienta autohtona, cât si din import. Masura va fi valabila din 2007, când presupusa aderare la UE elimina restrictiile vamale la import, accizele si conditia ca masinile sa nu fie mai vechi de opt ani. Sub incidenta taxei speciale vor intra autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pâna la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autovehiculul si de capacitatea cilindrica, iar pentru masinile rulate se ia in considerare si vârsta autoturismului. Taxele platite pâna acum in vama erau de ordinul sutelor de euro, in conditiile in care preturile masinilor coboara in Germania chiar si sub 1.000 de euro.


Sistemul de taxare propus de Ministerul Finantelor avantajeaza importurile de masini noi. Practic, in functie de capacitatea cilindrica a acestora, taxa de inmatriculare o sa varieze intre 108 si 945 de euro pentru modelele Euro 4, in timp ce nivelul accizelor actuale, calculate ca procent din valoarea in vama, era mult mai mare, ajungând si la 1.600 de euro.


De partea cealalta, sunt defavorizati cei care vor sa-si cumpere o masina second hand, taxele in cazul lor sarind chiar peste 10.000 de euro, in functie de vechime si capacitatea cilindrica. Frica de taxele mari ii face pe craioveni sa apeleze la imprumuturi pentru achizitionarea unei masini straine second hand. „Am inteles ca noile taxe vor fi astronomice. Eu strângeam bani ca sa imi iau o masina din Germania, dar acum am sa ma imprumut, numai sa nu ma apuce 2007 si sa mai dau câteva mii de euro pentru masina“, a spus George T., din Craiova.


Scumpiri peste scumpiri


Cele mai semnificative majorari de preturi se vor simti la automobilele second hand, straine sau autohtone. Cei care vor sa cumpere, de exemplu, un Logan folosit mai mult de sase luni, dar cu o vechime pâna in doi ani, vor scoate din buzunar peste 938 de euro pentru cea mai mica motorizare, pentru simplul motiv ca pâna in prezent Logan indeplineste normele Euro 3. Pentru varianta de 1,6 litri, nivelul taxei va depasi 1.078 de euro. Pentru un Matiz a carui vârsta nu depaseste doi ani, noul client va plati in plus 540 de euro. Pentru generatia care a precedat Clio 3, taxa se ridica in cazul unui model de 1,5 litri vechi de trei ani la 1.143 de euro. Pentru un Opel Astra de 1,8 litri cu Euro 3, cu vârsta intre doi – patru ani, clientul va trebui sa scoata din buzunar inca 1.685 de euro daca autoturismul este la prima inmatriculare in România. Masinile considerate de lux vor avea parte de taxe pe masura. Un BMW seria 3, cu o cilindree de 2.979 de centimetri cubi si a carui vârsta e de sase ani va aduce plata unei taxe de inmatriculare in România in valoare de 6.792 de euro. Pentru un S-Klasse 500 second hand, din 1996, deci cu norme Euro 1, cumparatorul va plusa 12.791 de euro, cam cât costa o masina noua.


Sistemul leasing, in ceata


Vestea introducerii taxei speciale sperie si clientii care opteaza pentru achizitionarea unui autoturism in rate, pentru ca inmatricularea propriu-zisa a masinii se face abia dupa ce aceasta este achitata, adica atunci când trece din proprietatea firmei de leasing in cea a cumparatorului. Problema este ca atunci automobilul este considerat vechi, iar taxa de inmatriculare, dupa noile reglementari, va fi pe masura. Nici reprezentantii societatilor de leasing nu sunt prea lamuriti cum se va calcula taxa de prima inmatriculare pentru automobilele achizitionate in acest sistem. Doar Adrian Marasescu, directorul de vânzari Plus Auto, a putut oferi un raspuns. „Conform actualelor reglementari, inmatricularea propriu-zisa se face in momentul când automobilul isi schimba proprietarul, adica atunci când trece in proprietatea clientului. Pentru sistemul leasing nu cred ca se va percepe taxa de prima inmatriculare pentru ca respectivele automobile sunt deja inmatriculate in România, chiar daca temporar“, a declarat Marasescu.


Parcul national, non-Euro


Conform unor studii realizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, din totalul de 3,5 milioane de automobile care sunt inmatriculate in România, 71 la suta fac parte din categoria non-Euro, adica sunt masini de import mai vechi de anul 1990 ori sunt Dacii 1300 si Oltcituri. Pe de alta parte, doar 200.000 de români din 22 de milioane au declarat ca isi permit sa-si cumpere o masina noua.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII