11.2 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFunctionarii publici, inghesuiti in birouri

Functionarii publici, inghesuiti in birouri

Zeci de calculatoare care functioneaza nonstop, teancuri de hârtii si dosare intre care vezi functionari publici din Prefectura si Consililul Judetean (CJ) Dolj toropiti de caldura. Acesta este imaginea pe care o ofera birourile din Palatul Prefecturii, unde aproximativ 200 de salariati se inghesuie in 44 de birouri, din care 12 sunt ocupate de conducerea celor doua institutii.


Lipsa spatiului pentru functionari este una dintre problemele cu care se confrunta administratia doljeana, in cele mai importante institutii ale judetului, functionarii publici stând zilnic inghesuiti câte cinci-sase intr-un birou printre calculatoare si hârtii. Cei 52 de angajati ai prefecturii stau in noua birouri, patru dintre ele fiind ocupate de prefect, cei doi subprefecti si de directorul Directiei de Verificare a Legalitatii Actelor. Prefectul de Dolj, Nicolae Giugea, declara mai demult ca este nevoie urgenta de spatiu pentru angajatii prefecturii, in conditiile in care 14 camere din Palatul Administrativ sunt ocupate de alte institutii. „Avem nevoie de spatiu pentru angajatii nostri. 14 camere din Palatul Administrativ sunt ocupate de alte institutii, iar angajatii prefecturii stau inghesuiti in birouri si asta este o problema grava cu care ne confruntam“, a explicat Giugea.


Functionarul CJ Dolj are calculator, telefon, dar nu si spatiu


Si functionarii publici din CJ Dolj stau inghesuiti ca sardelele in birouri de 18-20 metri patrati, conducerea institutiei recunoscând ca lipsa spatiului este o problema cu care se confrunta cei 142 de angajati. Acestia ocupa 27 din cele 35 de birouri de pe parte stânga a Palatului Administrativ, celelalte opt fiind „rezervate“ personalului din conducere. „Avem nevoie de spatiu, dar aceasta problema nu se va rezolva curând. Fiecare funtionar are calculator si telefon pe birou, dar nu si spatiu destul in jurul lui. Daca problema calculatoarelor am rezolvat-o si putem spune ca ne apropiem de nivelul european omul si calculatorul, problema spatiului nu se va rezolva decât atunci când Agentia de Dezvoltare Regionala (ADR) Sud-Vest Oltenia se va muta in noul sediu pe care i-l vom construi. Noua ne trebuie spatiu atât pentru angajati, cât si pentru consilierii judeteni care nu au cabinete aici in CJ Dolj“, a precizat Constantin Dascalu, vicepresedintele CJ Dolj.


Functionarii publici au nevoie de zece metri cubi de aer


Pe lânga faptul ca stau inghesuiti printre calculatoare si dosare, functionarii publici din administratia judeteana suporta cu greu temperaturile ridicate ale zilelor de vara, deoarece majoritatea birourilor nu au aer conditionat. In Prefectura Dolj, doar patru birouri au fost dotate cu aer conditionat, de acesta bucurându-se doar conducerea, iar in CJ Dolj functionarii publici din 25 de camere se racoresc la instalatiile de aer conditionat, restul se bucura de aer rece doar când afara bate vântul sau ploua.


„Sunt compartimente foarte aglomerate, in unele birouri nu e nici macar aer conditionat, functionarii stau printre hârtii, dosare si calculatoare si nu este prea placut. Suprafata care ramâne libera nu bate cu normele de protectie a muncii din Normele Generale de Protectie a Muncii, editia 2002, cap. IV, art. 206, care prevede ca in jurul unui functionar public trebuie sa fie zece metri cubi de aer“, a explicat Dumitru Cernatescu, arhitectul judetului Dolj. Cum functionarii publici nu vor beneficia prea curând de birouri mai mari si mai multe si nici de aparate de aer conditionat, acestora nu le ramâne decât sa astepte venirea iernii, când birourile lor mici si aglomerate sunt foarte calduroase.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII