21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024

Stiri IT&C

Apple isi combina iPod-ul cu pantofii Nike


iPod nano, cel mai bun prieten al atletilor? Apple se asociaza cu Nike pentru a crea Nike+iPod, un mic accesoriu care se instaleaza in pantofi pentru a ne indica viteza si distanta parcursa. Când Nike mizeaza pe tehnica, Apple isi diversifica tinta.


Este combinatia a doua marci cunoscute pe plan mondial care au toate atuurile sa se inteleaga perfect. Saptamâna aceasta, la un mare show organizat la New York in prezenta septuplului campion al Turului Frantei, Lance Armstrong, si a detinatoarei recordului mondial la maraton, Paula Radcliff, Nike si Apple au dezvaluit un parteneriat prin care combina pantofii sport de la Nike cu MP3-ul de la Apple. De aici se naste Nike+iPod, un mic accesoriu vândut la pretul de 29 de dolari, insa a carui baterie nu este nici reincarcabila, nici nu se poate schimba. Instalat in perechile de pantofi Nike Air Zoom Moiring, vânduti cu 100 de dolari, acest podometru inregistreaza distanta parcursa de atlet, viteza cursei si caloriile arse. Aceste informatii sunt apoi transmise fara fir, prin Wi-Fi, unui iPod nano echipat cu un receptor care le afiseaza pe ecran. In timpul cursei, o voce feminina anunta datele esentiale in casti, in timp ce butonul central al MP3-ului declanseaza „Power Song“, un cântec cu ritm ridicat ales de atlet pentru a-l motiva. In curând, Apple va propune in parteneriat cu Nike compilatii muzicale pentru alergat pe iTunes Music Store. La sfârsitul cursei, atletul se conecteaza pe site-ul Internetnikeplus.com pentru a descarca datele tuturor curselor si pentru a le compara cu cele ale altor navigatori pe internet.


Nike nu este acum la primii sai pasi in muzica. Inainte de a se uni cu Apple, compania a comercializat deja MP3-uri cu Rio, apoi Philips, insa fara prea mare succes. Asadar, de aceasta data Nike se concentreaza pe ceea ce stie sa faca: sportul. Atât pantofi – alte modele vor fi in curând compatibile cu Nike+iPod – cât si accesorii. De asemenea, Nike va propune diverse banderole si tricouri care sa poata gazdui iPod-ul nano. Un raspuns la marele sau rival Adidas, care comercializeaza din 2004 un model de pantofi „inteligenti“ care analizeaza cursa. La rândul sau, Apple nu inceteaza sa-si extinda tinta MP3-ului sau. Dupa ce s-a dezvoltat in masini marcile BMW, Audi sau Volvo cu iPod Hifi, acum incearca sa patrunda in sport, ajungând la concluzia ca trei sferturi dintre atleti asculta muzica in timp ce alearga. Insa unii dintre partenerii sai nu l-au asteptat pentru a-si face hainele compatibile cu iPod. Veste, bluzoane, curele si costume de baie sunt deja „pregatite pentru iPod“. Ultima marca in materie este Levi’s. Aceasta mare marca s-a asociat cu Apple pentru a lansa, in august, RedWire DLX, blugi compatibili cu tehnologia plug and play specifica iPod-ului. Pantalonii vor include chiar si un joystick, prin care purtatorul va putea controla playerul fara sa mai fie necesara scoaterea acestuia din buzunar.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS