Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Sondaj:

Cine credeţi că va câştiga fotoliul de primar la următoarele alegeri?

Olguţa Vasilescu
Antonie Solomon

Comentarii »
Sondaje vechi »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro



Consumul de legume şi fructe, un pas spre combaterea cancerului

Versiunea pentru tiparire
Trimite prin e-mail

Marimea textului:


« Alte articole din categoria Life & Style

Alimentaţia poate preveni apariţia cancerului mamar

Life & Style - Oana Olaru
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Riscul unei femei de a se îmbolnăvi de cancer la sân creşte semnificativ după vârsta de 30 de ani, însă apariţia bolii poate fi prevenită prin adoptarea unui stil de viaţă sănătos, în care alimentaţia joacă rolul cel mai important.

Statisticile spun că majoritatea cazurilor de cancer mamar apar după vârsta de 50 de ani, însă prevenirea acestei boli necruţătoare poate începe din timp, înainte de atingerea acestui prag. Odată trecute de 30 de ani, toate femeile ar trebui să înceapă să se protejeze, mai ales pentru că există o serie de factori declanşatori ai bolii care nu pot fi controlaţi, printre aceştia numărându-se „dosarul“ medical al familiei, înaintarea în vârstă şi chiar simplul fapt de a fi femeie. Tocmai de aceea, doamnelor şi domnişoarelor le este recomandată să îşi ajusteze din timp stilul de viaţă, în scopul prevenirii apariţiei cancerului la sân, iar primii paşi ce trebuie făcuţi în această direcţie sunt menţinerea siluetei şi alegerea cu atenţie a alimentelor şi băuturilor consumate zilnic. Iată ce puteţi face pentru a vă creşte şansele de a fi sănătoasă cât mai mult timp posibil.

Consumaţi grăsimi cu moderaţie

Un studiu clinic experimental, efectuat pe un grup de femei aflate la menopauză, bolnave de cancer mamar în stadiu incipient, a scos la iveală faptul că în cazul pacientelor care adoptau un regim alimentar cu conţinut mic de grăsimi, riscul de recurenţă a bolii era mult mai mic. În plus, după primul an al studiului clinic, respectivele paciente slăbiseră în medie 1,8 kilograme, în timp ce femeile care consumau mai multe grăsimi se îngrăşaseră în medie cu o jumătate de kilogram. Pentru că procesul de îngrăşare este asociat cu recurenţa cancerului mamar şi cu rate mai mici de supravieţuire, cel mai probabil beneficiul-cheie pe care îl aduce dieta săracă în grăsimi este chiar procesul de slăbire pe care îl încurajează. Prin urmare, supravegherea aportului de grăsimi poate preveni îngrăşarea, ceea ce reprezintă o strategie importantă în lupta împotriva cancerului la sân.

Optaţi pentru produsele pe bază de soia

În ţări asiatice, precum China şi Japonia, unde alimentele pe bază de soia se consumă în mod obişnuit, rata îmbolnăvirii de cancer la sân este printre cele mai scăzute din lume. În urma analizării în detaliu a 18 studii individuale, s-a constatat că alimentele din soia, ca de exemplu tofu şi granulele de soia, reduc riscul apariţiei cancerului. În schimb, nu este cazul să vă lăsaţi tentate de suplimentele alimentare pe bază de soia. Nutriţioniştii avertizează că dozele mari de fitoestrogen de soia, o substanţă care se găseşte în aceste suplimente alimentare, pot avea acelaşi efect ca estrogenul, prin urmare pot genera modificări care ar putea declanşa cancerul.

Nu neglijaţi fructele şi legumele

Rezultatele experimentelor făcute pentru a descoperi dacă fructele şi legumele combat cancerul au fost dezamăgitoare, însă se ştie că o dietă bogată în fructe şi legume contribuie la menţinerea siluetei, fapt care, în lumina celor spuse anterior, contribuie indirect la prevenirea cancerului la sân. În urma diverselor studii şi experimente s-a constatat că femeile care mănâncă zilnic cinci porţii de fructe şi legume reduc la jumătate riscul de a se îmbolnăvi. Prin urmare, fructele şi legumele nu fac deloc rău şi pot fi chiar de ajutor în combaterea bolii.

Beţi cât mai puţin alcool

Medicii şi nutriţioniştii ţin să avertizeze că şi un singur pahar de alcool băut pe zi creşte riscul de apariţie a cancerului la sân. Deşi se ştie că alcoolul consumat cu moderaţie poate aduce beneficii sănătăţii inimii (un lucru destul de important, ţinând cont de faptul că bolile cardiace sunt cauza mai multor decese decât cancerul), e bine să reevaluaţi ideea de a bea alcool, mai ales dacă în cazul dumneavoastră există şi alţi factori de risc în ceea ce priveşte cancerul. Limitaţi-vă la un pahar de alcool, pentru că mai mult ar dăuna sănătăţii în general, iar dacă în familie au existat cazuri de cancer mamar, ar fi bine să renunţaţi la alcool.

Menţineţi-vă silueta şi faceţi mişcare
Potrivit specialiştilor, dacă reuşiţi să nu vă îngrăşaţi excesiv se poate spune că aţi luat deja una dintre cele mai importante măsuri pentru a reduce semnificativ riscul de apariţie a cancerului la sân. Menţinerea unei greutăţi normale presupune echilibrarea unei alimentaţii sănătoase cu un program regulat de exerciţii fizice. Rezultatele unui studiu efectuat pe un eşantion de 100.000 de femei au arătat că femeile care fac sport sau urmează exerciţii fizice sunt mai puţin expuse riscului de a se îmbolnăvi de cancer mamar, comparativ cu cele sedentare. Explicaţia ştiinţifică pentru recomandarea de a face mişcare este că exerciţiile fizice pot reduce nivelul hormonilor responsabili pentru declanşarea bolii.



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.44/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.4 din 9 voturi




Comentarii
Scrie recenzii despre firme si evenimente pe Craiova.ro

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai jos. Comentariile care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de GRASU:
    china si japonia nu folosesc atitia aditivi alimentari.in romania se folosesc foarte multi conservanti [ fosfati,nitriti,arom e identic naturale,gume de guaran] pentru a mari termenul de valabilitate si sa-l faca atragator la privire.daca vreti sa mancati sanatos in locul mezelurilor mancati carne de pasare gatita de voi .evitati condimentele care au acel malai in compozitie si cumparati verdeata de la piata si sa vedeti atunci aroma la mancare.
    2009-10-17, 11:04:53 (86.126.42.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: -9°C.
La noapte: -7°C.
Mâine: -3°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.3529 lei
USD: Tendinta 3.2831 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: