« Alte articole din categoria Life & Style
Versiunea pentru tiparire
Marimea textului:

Dacă se spune în general că un măr pe zi Å£ine medicul la distanţă, trebuie să ÅŸtiÅ£i că un morcov consumat zinic vă protejează de arsurile solare atunci când vă duceÅ£i la plajă.
Aceasta este concluzia la care au ajuns profesorii Wolfgang Köpcke ÅŸi Jean Krutmann, din cadrul Centrului medical universitar din Münster ÅŸi al Institutului de cercetări pentru medicină din Düsseldorf (Germania). Rezultatele cercetărilor celor doi au fost publicate recent în revista de specialitate Photochemistry and Photobiology. Cei doi oameni de ÅŸtiinţă au analizat în cadrul unor teste clinice relaÅ£ia care există între consumul de betacaroten, conÅ£inut de morcovi, ÅŸi rezistenÅ£a pielii la razele ultraviolete (UV) emise de soare. Betacarotenul este un pigment natural de culoare portocalie care le permite plantelor să îndeplinească procesul de fotosinteză. Betacarotenul este cel care oferă morcovului, tomatelor ÅŸi mai multor fructe ÅŸi legume culoarea care merge de la roÅŸu la portocaliu. „Am stabilit că un regim bogat în betacaroten, dacă este urmat o perioadă lungă, protejează eficient pielea de arsurile solare“, a explicat profesorul Köpcke. „Este adevărat că nu se poate vorbi despre aceeaÅŸi intensitate de protecÅ£ie anti-UV pe care o oferă imediat cremele solare moderne, însă consumul a cel puÅ£in un morcov pe zi poate oferi o protecÅ£ie de bază ÅŸi, deci, poate veni în completarea protecÅ£iei oferite de o cremă atunci când urmează expunerea pe o perioadă mai lungă la soare“, a mai precizat Wolfgang Köpcke.
Dublu avantaj
„Această formă de protecÅ£ie nutriÅ£ională împotriva razelor ultraviolete prezintă două avantaje importante. Persoanele a căror alimentaÅ£ie este bogată în betacaroten de-a lungul anilor beneficiază în permanenţă de protecÅ£ie, nu doar atunci când se află pe plajă ÅŸi îÅŸi aplică diferite creme împotriva razelor ultraviolete. În plus, consumul de alimente ce conÅ£in betacaroten este benefic pentru menÅ£inerea tinereÅ£ii pielii. Se ÅŸtie că numeroase creme ÅŸi produse cosmetice sunt realizate pe bază de extracte din legume ÅŸi fructe, ce au un conÅ£inut bogat de betacaroten“, a precizat, la rândul său, Krutmann.
Chiar dacă betacarotenul poate fi asimilat în mod natural prin consumul de fructe ÅŸi legume, el poate fi obÅ£inut ÅŸi prin sinteză. Cel sintetic, identic cu cel natural, joacă un rol esenÅ£ial pentru producerea de băuturi ÅŸi alimente cu un conÅ£inut suplimentar de betacaroten, dar ÅŸi atunci când vine vorba despre suplimente nutriÅ£ionale. „Descoperirea făcută de cei doi profesori germani arată importanÅ£a unei alimentaÅ£ii echilibrate ÅŸi bogate în elemente nutriÅ£ionale. Suntem aproape în întregime ceea ce mâncăm ÅŸi o porÅ£ie bogată de betacaroten trebuie să fie fără îndoială înscrisă în meniul nostru zilnic“, a declarat Manfred Eggersdorfer, responsabil al R&D de DSM Nutritional Products, unul dintre liderii mondiali ai producÅ£iei de betacaroten.