13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalE oficial: Ford amână angajările până la anul

E oficial: Ford amână angajările până la anul

Mii de craioveni care şi-au depus CV-uri la Ford au fost sunaţi şi anunţaţi că vor fi chemaţi la interviu abia din ianuarie 2012. Momentan, Ford angajează până la 20 de vopsitori.

La ora la care fabrica auto din Craiova ar fi trebuit să duduie, iar tirurile pline cu maşini “made în Craiova” ar fi trebuit să iasă la fiecare cinci minute pe poarta fabricii, aflăm că până şi angajările masive de personal promise de americani au fost decalate considerabil. Cele 50 de angajări pe săptămână cu care se lăuda Ford în faţa autorităţilor locale craiovene nu vor fi efectuate anul acesta. Compania va începe să facă angajări în uzina craioveană abia de anul viitor. Recrutarea de personal ar fi trebuit să se facă încă de pe acum. Compania nu declară care este numărul de persoane care au depus aplicaţii pentru un loc de muncă la Ford, dar surse din fabrică susţin că ar fi vorba de mii de oameni. Mulţi au fost respinşi telefonic, pentru că nu aveau pregătire de specialitate, pentru ceea ce le trebuie celor de la Ford, însă celor mai mulţi li s-a spus că după 16 august încep interviurile faţă în faţă cu angajatorii.

Iluzia angajărilor la Ford

Dar nu a fost aşa. Cei care şi-au depus CV-uri au început să fie sunaţi de către personalul de la Resurse umane de la Ford abia zilele trecute. Iar vocea de la celălalt capăt al firului le dădea veşti proaste celor care aveau speranţa unui post la Ford: angajările încep abia la anul. „Eu şi cu câţiva prieteni ai mei am fost sunaţi în iulie, iniţial, şi ni s-a spus că de pe 16 august încoace vom fi din nou sunaţi şi invitaţi la interviu la fabrică. Doar că nu ne-a mai sunat nimeni până zilele trecute, când o doamnă m-a informat că a fost selectat CV-ul meu, dar că voi fi chemat la interviu abia din ianuarie 2012. De atunci se fac angajările la Ford. M-au întrebat dacă am lucrat în domeniul vopsitoriei, că asta caută acum“, a spus, sub protecţia anonimatului, un craiovean care a aplicat la Ford. „Caută în special oameni care au făcut mecanică sau electromecanică. Am fost selectat şi eu şi ziceau că ne sună după 16 august să venim la interviu, dar… sufletul! Abia ieri m-au sunat să spună că de la anul ne cheamă, pentru a înfiinţa tura a doua în fabrică. Să vedem ce va fi la anul! Poate ne amână iar…“, a spus alt craiovean care dorea un post la Ford.

Doar… 20 de vopsitori auto

În această perioadă, singurele angajări posibile la producătorul auto din Bănie sunt cele de vopsitori auto, dar şi numărul acestora este derizoriu. Surse din fabrică spun că ar fi vorba despre „circa 20 de vopsitori. Pentru aceştia, procesul de recrutare este aproape de final. Pentru restul nu au început angajările. Se caută electromecanici şi alţi oameni care au legătură cu domeniul de activitate“. Potrivit aceloraşi surse, se va înfiinţa tura a doua în fabrică, dar abia de la anul, pentru că până atunci nu este nevoie de personal. Se vor căuta doar oameni „direct productivi“ şi nu personal TESA sau de întreţinere, ci oameni „care au nevoie de o minimă instruire“.

Ford nu a comentat

Întrebaţi despre programul de recrutări de personal, respectiv despre momentul începerii angajărilor în fabrică, reprezentanţii Ford România au preferat să nu dea detalii. „Politica companiei noastre este aceea de a nu face comentarii cu privire la aceste aspecte. Ford va oferi mai multe detalii la momentul oportun“, au declarat luna trecută pentru GdS, reprezentanţii Ford România.

Fabrica trebuia să aibă 7.000 de angajaţi

Potrivit contractului de privatizare încheiat de statul român şi Ford Motor Company, compania ar fi trebuit să producă anual câte 250.000 de maşini în uzina din Craiova, în termen de patru ani de la preluarea efectivă a companiei. În acelaşi timp, Ford s-a angajat să dubleze numărul de personal, la circa 7.000 de oameni. Însă, numărul de muncitori a scăzut constant, de la 3.700 la puţin peste 3.400 de angajaţi, din cauză că mulţi s-au pensionat şi au plecat din fabrică, iar alţii – puţini la număr – au fost daţi afară pe motiv de furt, respectiv de consum de alcool. Singurele angajări făcute de la venirea Ford la Craiova au fost de 90 de electricieni (deşi iniţial erau programaţi 100), dar şi recrutarea şi angajarea acestora a durat mai mult decât fusese programat iniţial. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

28 COMENTARII