Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Eveniment

„Nemuritorii“, lăsaţi la vatră

Eveniment


Plecarea pensionarilor din învăţămânr poate fi o problemă, mai ales în mediul rural

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Au fost numiţi „nemuritori“ sau „dinozauri“. Sunt pensionarii care încă muncesc la stat. Ei va trebui să se mulţumească fie cu pensia, fie cu salariul. Dacă aleg pensia, rămân în urma lor zeci de catedre în şcolile din satele doljene pe care tineretul nu le vrea, posturi de medici în spitale şi în conducerea Poliţiei Comunitare.

Celebra ordonanţă de urgenţă dată de guvernul Boc, la sfârşitul anului trecut, prin care s-au modificat unele acte normative în domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat şi al celor de serviciu nu va face nici prea multe victime şi nici prea multe economii. Pe pensionarii care au catedre sau ore în şcolile şi facultăţile doljene nu îi aşteaptă vremuri mai bune. Şi ei va trebui să renunţe la banii pe care îi primeau din munca la catedră. Dacă în alte judeţe numărul pensionarilor care lucrează în învăţământ este foarte mare, în Dolj, doar câteva zeci de cadre didactice pensionare activează în şcoli şi facultăţi. Din cele aproximativ 8.500 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar doljean, numai 54 sunt pensionari. „Avem 17 cadre didactice pensionare cu normă întreagă, 21 cu peste jumătate de normă, 14 la plata cu ora şi doar doi titulari, care sunt foste cadre militare până în 60 de ani ce s-au titularizat după pensionare. Cei care vor să-şi păstreze pensiile va trebui să renunţe la posturi“, a explicat Diana Buşoi, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

Plecarea pensionarilor din învăţământ poate fi o problemă mai ales în şcolile din mediul rural, acolo unde catedrele nu sunt dorite de nimeni. „Am prezentat situaţia acestor posturi la Ministerul Educaţiei şi aşteptăm să vedem dacă se va găsi o soluţie pentru sistemul de învăţământ. În oraş se mai pot acoperi, dar în şcolile de la ţară vor ajunge persoane necalificate, pensionarii fiind singurii care au acceptat anumite posturi şi ore“, a precizat Diana Buşoi.

 

Victime - profesorii, artiştii şi medicii

 

Sindicaliştii din învăţământul doljean consideră că această măsură guvernamentală loveşte în principal în categoriile care au pensiile cele mai mici, profesorii şi artiştii. „Dă în cei mai săraci, profesorii şi artiştii, care au pensii de mizerie. Sunt oameni cu calificare care vor fi înlocuiţi de tineri fără experienţă sau elevii nu vor mai avea profesori pentru că în mediul rural sunt şcoli unde nu se duce nimeni“, a menţionat Constantin Lungulescu, vicepreşedintele Sindicatului Învăţământului Preuniversitar Dolj, filiala „Spiru Haret“.

Plecarea pensionarilor din învăţământul universitar nu afectează prea mult procesul de învăţământ din facultăţile doljene. „În Universitatea din Craiova sunt 22 de cadre didactice pensionare cu contract de titular şi 17 profesori plătiţi cu ora. Pentru noi nu este o problemă, pentru că aceştia pot fi înlocuiţi de celelalte cadre didactice“, a declarat Dan Popescu, prorectorul Universităţii din Craiova.

La Spitalul de Urgenţă Craiova sunt şapte medici, profesori universitari care au fost pensionaţi de Universitatea de Medicină şi Farmacie, dar conform legii aveau voie să lucreze în spital până la 70 de ani. „Aceşti medici va trebui să aleagă între pensie şi locul de muncă din spital. Dacă renunţă, vor rămâne libere două posturi de pediatru, două de chirurg şi câte unul de radiolog, oftalmolog şi neonatolog“, a spus dr. Bogdan Fănuţă, directorul medical al Spitalului de Urgenţă Craiova. Potrivit acestuia, posturile din spital care vor rămâne vacante nu vor mai putea fi scoase la concurs în 2009. Situaţii asemănătoare sunt şi la unele unităţi medicale din judeţ, cum ar fi Spitalul Băileşti, unde medicii pensionari nu pot fi înlocuiţi. „La Băileşti avem un pediatru pensionar angajat cu jumătate de normă, care în mod sigur va renunţa la post pentru pensie. Postul respectiv va rămâne descoperit pentru că nu există candidaţi. L-am scos de mai multe ori la concurs, dar nu s-a prezentat nimeni. Sistemul public va fi astfel lipsit de oameni cu experienţă, care vor merge în mediul privat ca să nu îşi piardă pensia“, a declarat prof. dr. Dan Gabriel Mogoş, directorul executiv al Autorităţii de Sănătate Publică Dolj.

 

Foştii miliţieni, poliţişti comunitari

 

Cea mai mare vâlvă au stârnit-o direcţiile şi instituţiile publice cu atribuţii militare subordonate Primăriei Craiova sau Consiliului Judeţean Dolj. Poliţia Comunitară din municipiu are 16 posturi ocupate de pensionari proveniţi din structurile Ministerului de Interne. Majoritatea acestora deţin funcţii de conducere în cadrul structurii menţionate şi vor fi nevoiţi să opteze în mai puţin de două săptămâni pentru pensie sau pentru salariul de comunitar. Dacă vor opta pentru pensii, atunci posturile ocupate se vor vacanta şi, conform ordonanţei de urgenţă care a provocat tevatura, ele vor fi blocate. Nu este întotdeauna aşa, pentru că orice act normativ are şi portiţe prin care se strecoară excepţiile. „Poliţia Comunitară este o instituţie cu personalitate juridică care se subordonează primarului. Am încercat şi eu să descurc iţele ordonanţei pentru că şi în cadrul primăriei avem trei sau patru cazuri care se încadrează în prevederile actului normativ. Teoretic, posturile vacantate se blochează, dar, în realitate, dacă posturile vacantate sunt cu atribuţii unice, iar posturile de conducere aşa sunt, atunci ele se scot la concurs“, a spus Ioan Acrivopol, şef Serviciu resurse umane din Primăria Craiova.

Aceeaşi procedură se va aplica şi ofiţerilor pensionari care ocupă posturi în structura Direcţiei judeţene pentru pază şi servicii publice. Inspectoratul Judeţean de Poliţie Dolj va scăpa de aplicarea ordonanţei deoarece nici un pensionar nu lucrează aici.

 

Nevăzătorii şi invalizii, buni de muncă

 

De lege vor scăpa anumite categorii sociale care este posibil să nu fi lucrat niciodată - nevăzătorii şi pensionarii de invaliditate de gradul III. „Doar beneficiarii pensiei de urmaş pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională. Un lucru este cert: pensionarii trebuie să se decidă dacă vor să trăiască din pensie sau se întorc în câmpul muncii, ambele variante nemaifiind posibile. În cazul în care nu se respectă legea, plata pensiei pentru limita de vârstă se suspendă“, a explicat Ileana Ciutan, directoarea Casei Judeţene de Pensii.



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 4.83/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.8 din 23 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de mihai:
    Keloo in mare parte ai dreptate, stau tinerii cu facultati absolvite in te miri ce servicii ingrate iar bosorogii ragaie si bes in scaune cu functie, foarte bine a facut Boc este laudabila actiunea dar ar trebui incluse niste amendamente.
    2009-01-07, 08:26:24 (79.117.194.*)
  2. de Legea-i dura, dar e lege:
    Mai, fratilor, pai ori te-ai pensionat, ori ai ramas la serviciu ? Ori alba, ori neagra ? Sau ce facem ? Amestecam lucrurile ? Ne pensionam, dar mai mergem si la slujba. Lucrurile acestea doua se bat cap in cap. Pensia cu slujba. Si are perfecta dreptate Boc cand cere ca un pensionar sa nu mai aiba drept de a lucra la stat. Sa lucreze in domeniul privat. Acolo au voie, nu e adevarat ca le-a luat dreptul de a munci. Mai ales ca pensiile din ziua de azi sunt chiar mai mari decat salariile.
    2009-01-07, 08:54:30 (89.120.253.*)
  3. de bach:
    Dimpotriva. Sincer sa fiu, ma enerveaza cand vad cat de simplist interpretati aceasta aberatie legislativa. In primul rand, ordonanta il pune pe un cetatean sa aleaga intre doua drepturi ce nu ii pot fi refuzate: dreptul la munca (Constitutia, CEDO, etc.) si dreptul la pensie, pe care l-a castigat muncind un numar de ani si platind asigurari sociale. Prostia guvernantilor este strigatoare la cer. In al doilea rand, pensiile, ca si salariile celor mai multi dintre bugetari sunt absolut derizorii, o bataie de joc. Tocmai de aceea, chiar daca au obtinut dreptul la pensie, multi bugetari incearca sa mai munceasca acolo unde pot si unde este nevoie de ei, ca sa nu moara de foame. In al treilea rand, guvernul cauta sa restrictioneze cheltuielile bugetare exact acolo unde nu este cazul sa umble. Mai bine ar fi procedat la o restrangere a cheltuielilor structurilor ministeriale, ca prin toate ministerele e plin de "secretari" care nu fac nimic. Ordonanta asta este prost facuta. Pentru a lovi in anumite cazuri care trebuie intr-adevar corectate (insa anchetate si sanctionate individual), guvernul Boc face o nedreptate generala. Imi aduce aminte de acea idee nazista "mai bine 10 nevinovati in lagar decat un vinovat in libertate". Si nu e bine deloc...
    2009-01-07, 08:54:50 (79.117.199.*)
  4. de bach:
    pt comentariul nr. 3: Legea e lege, dar e proasta. Mi-ar fi placut sa subliniez putin si ideea de discriminare din cuprinsul ordonantei lui Boc, dar nu am timp acum. Iar pensia si slujba nu se bat cap in cap. Pensia e un drept castigat, iar slujba e un drept garantat. Guvernul Boc a comis o gafa. Masura se vrea una cu priza la public, "vedeti, luam bani de la pricopsiti, ca sa punem la buget." Dar iau banii de unde nu trebuie - pe langa faptul ca ordonanta nu va aduce vreo suma importanta la buget. Mai bine ar lua masuri urgente impotriva coruptiei din justitie, pentru ca asta ar trebui sa fie o prioritate a guvernului. Nu l-am simpatizat niciodata pe Tariceanu (nici acum nu o fac), dar are dreptate cu acel comentariu care a facut ieri valva in presa.
    2009-01-07, 09:05:28 (79.117.199.*)
  5. de interes:
    A mai fost o discutie acum 2 ani cand medicii de familie au iesit in strada cand dorea ministrul sanatatii sa rezilieze contractele acestora cu CAS pt cei aflati la varsta pensionarii. Au scos medici de familie pe banda, multi tineri nu au unde lucra, iar altii in varsta tin cu dintii de posturi desi trebuia sa se pensioneze de ceva timp. Motivul, mai ales la tara, este ca pot cara in continuare plase cu oua, lapte, carne, etc. Un alt motiv este ca au ajuns (la 1000 pacienti) sa ia cu rectificari trimestriale si 300 mil lei... de asta ce ziceti??
    2009-01-07, 09:25:22 (217.156.65.*)
  6. de bach:
    Problema medicilor tineri tine de coruptia care domneste si in sistemul sanitar. Cunosc exemple de medici tineri si foarte competenti, care sunt in pericol sa isi piarda locul de munca, dar nu din cauza pensionarilor, ci din cauza ca sunt promovati toti macelarii cu pile.
    2009-01-07, 09:53:55 (81.196.57.*)
  7. de Con Spiratoru:
    Excelente masurile luate pana acum de guvernul Boc ! Se vede clar ca vrea sa faca ceva in tara asta. Nu este de mirare ca cei cu musca pe caciula au inceput deja sa maraie. Nu le convine imbuibatilor ca l-i sa mai taiat putin din cascaval. Stati acasa mai dinozaurilor si lasati tinerii sa construiasca capitalismul pentru ca ei chiar se pricep. Si atunci cand spun tineri, nu ma refer in niciun caz la progeniturile voastre fara educatie si cultura.
    2009-01-07, 10:20:16 (194.102.245.*)
  8. de RADU:
    foarte bine a facut acest guvern ca a dat si tinerilor o sansa . REFERITOR LA DREPTUL LA MUNCA AL PENSIONARILOR .ACESTIA AU INTERDICTIE DAR IN SISTEMUL BUGETAR NU SI LA PRIVAT. ACOLO ESTE MAI GREU PT. CA CISTIGA CEL MAI BUN POSTUL. ESTE MAI GREU CU PILELE SAU CU FAPTUL CARE ESTE INVOCAT MEREU DE PENSIONARI ''AVEM IN DOMENIU X ANI,,
    2009-01-07, 10:37:38 (86.126.94.*)
  9. de catel comunitar:
    sunt pensionar mi 5 (grad de general )cu doar:D46mil lei pensie si de saracie am tras 2 sfori si de 2 ani latru (mai usor ca am ragusit in mi)in cainaria comunitara ca un sefut mic si cu salariu tot din banii vostri ...saracilor de doar 31 mil lei . Si pt cultura voasta am luat la pensionare 20 salarii compensatorii x47mil lei--impozit(m-au saracit}, asa ca o sa-mi fac dupa legea asta bolsevica o firma de paza,......hau-hauuu . sal*tare lume
    2009-01-07, 10:43:05 (79.117.159.*)
  10. de rotweiller:
    sincer, desi am doar 37 ani , experienta este un lucru care isi va spune cuvantul ! Sunt de acord sa li se acorde tinerilor acestei tari o sansa , pt.ca o merita din pplin ! Dar , nu uitati ca toti acesti batrani au ceva in plus fata de acesti tineri : experienta . Deci , daca guvernul le combina pe amandoua , iasa ceva foarte bun , si anume : pensionarii sa poata lucra in continuare cu juma'de norma , dar numai sa impartaseasca experienta si cunostintele acumulate celor tineri ...astfel , dupa 1,2-3 ani cei in varsta se pot retrage , lasand in urma cale libera unor tineri competenti , cu un cumul de cunostinte satisfacator si " putere de munca " ...fiindca sincer sa fiu , daca ar fi sa aleg , sa zicem , sa fiu operat de un doctor de 70 ani sau de un nou venit in bransa ( pana in 30 ani ) , fiti sigur ca as opta pt. cel de 70 ani , datorita experientei si cunostintelor ....O zi buna !
    2009-01-07, 12:09:56 (195.158.114.*)
  11. de rumanu prost:
    "nemuritori"... aiurea, filosofia lor este sa-l pacaleasca pe dumnezeu de ani si statul de bani, Ati auzit de asta? nu sa-a omorat niciodata cu munca, cu ata mai putin dupa ce au "iesit" la pensie. Nu fac decat sa blocheze artificial drumul noilor generatii... experienta lor ... e buna la inselat asteptarile concetatenilor. L a Pensie trebuie sa insemne la pensie, la plimbat nepotii prin parc, pensia e mica pentru toti nu numai pentru ei! darpensia trebuie sa aiba noblete - lasati noile generatii sa-si asume viitorul, voi insemnati trecutul! Bastonu l si la plimbare! Altfel inseamna ca va-ti retras dar nu tocmai. Ce mai e si asta? Pe cine mai vreti sa pacaliti pe linga Dumnezeu si Stat?
    2009-01-07, 14:24:18 (79.117.132.*)
  12. de NERO:
    LASATI TINERII SA LUCREZE....DOMNILOR PENSIONARI VA MULTUMIM PENTRU CONTRIBUTIA ADUSA LA HAOSUL DIN ACEASTA TARA......MAI STATI ACASA....NU MAI VAITATI ACTORII ,MEDICII SI PROFESORII CA AU FURAT DESTUL DIN ACEST SISTEM CORUPT
    2009-01-07, 14:51:25 (86.126.70.*)
  13. de Dan Rota-riu:
    Asa le trebuie! Pentru ca fara televiziunea construita de comunisti nu deveneau nemuritori, fara bugetele alocate filmelor romanesti tot de catre comunisti erau doar actori buni fara notorietate, fara noile localuri ridicate pentru teatrele care impanzesc tara facute tot de comunisti erau angajati la hranit vacile, fara salariile decente si onorurile date tot de comunisti toti acesti actori ar fi fost la fel de buni in arta teatrala, dar fara notorietatea de acum. Dupa Involutia din 1989 toti au facut filme in 1990 pe banii alocati tot de comunisti in 1989 (Involutia din 1989 a venit la sf de an deci banii alocati existau deja in conturi) in care au criticat socialismul si pe comunisti, astfel au muscat mana care i-a facut oameni mari. Concluzia e ca merita cu prisosinta ce li se intampla! Si apoi ... e vremea ca tinerii sa prinda un loc de munca unde sa joace, sa faca vechime ca sa poata sa aiba de unde lua pensie. Toti mamutii teatrelor ocupa locul de munca a tinerilor si nu le dau voie astfel tinerilor sa aiba o viata decenta. Pe de alta parte ... pensia lui Rebengiuc si a lui Caramitru (fosti parlamentari) nu poate fi de cateva sute ... ci de cateva mii de lei ... deci sa manace si sa-si plateasca intretinerea vilelor lor au bani, sa nu se planga pentru ca sunt destui someri care au iesit din plata si care inca nu au pensie. Si apoi Sunt pensionari sau au loc de munca? E ca si cum ai fi mort dar mai misti, poate nu e fericita comparatia, dar e o demonstratie cu reducere la absurd. Eu cred ca nu actorii trebuie sa se planga pentru ca au venituri ilicite (sume pe care le baga direct in buzunar fara nici o impozitare). am vazut pe Popescu Stela si pe Arsinel cum se plangeau. Pai cat castiga dumnealor la o nunta si cat platesc impozite. Deci salariul, locul de munca trebuie lasat celor tineri care vin din urma, ca sa aiba si tinerii dreptul la o pensie, la un trai decent. Iar marii actori sa-si faca Teatre particulare, ca acum au posibilitatea teoretica. In fond cred ca mai de plans sunt somerii care nu au pensie decat acesti pensionari cu posibilitati de castig si fara salariu. Cat despre medici ... aiai batrani care la 70 de ani opereaza sunt oricand in pericol sa pateasca ce a patit Ciomu, in timpul operatiei sa aiba o tulburare si sa gafeze. Cred ca medicii la 45-55 de ani ating apogeul carierei, aceasta fiind zona in care experienta si cunostintele acumulate formeaza un cumul de apogeu, pe urma desi medicul e in varsta si are un trecut glorios ... el decade, imbatraneste si nu mai e nici mental, nici fizic ce a fost odata. Deci nu mai trebuie sa li se dea voie pensionarilor sa aiba serviciu la stat, daca vor ... sa-si faca firme, policlinici (dar fara sa lucreze la stat nu mai pot sa canalizeaze pacientii catre cabinetul particular unde ciugulesc ilegal pacientii pentru ca acei pacienti au fost racolati din policlinica sau de pe patul de spital de la stat unde medicul nu mai e interesat sa-si faca datoria la stat ca sa taie chitanta, daca o
    2009-01-07, 15:12:30 (79.117.200.*)
  14. de coco:
    bravos nero asa zic si eu sunt atatia oameni tineri care nu au unde munci pensionarii au gasit in legislatie o portita extrem de buna pt ei uite ca nu se mai poate tineri ar fi destui care sa munceasca unde sa se mai duca saracii? locurile de munca la stat sunt ocupate de bolsevici distrusi are dreptate boc serios asta e vrajeala cu competenta lor ei au adus tara la dezastru generatia lor daca vor,sa munceasca la privati nu-i tine nimeni inseamna ca nu sunt competenti e mai simplu sa iei bani fara sa faci nimic
    2009-01-07, 15:17:18 (79.117.157.*)
  15. de Radical:
    Dragilor, citesc si ma minunezde cat sunt unii de obtuzi in gandire. Exista o lege care spune ca dupa o anumita varsta ai dreptul sa te pensionezi. Este dreptul tau dupa ani de munca si chin. Care este problema daca unii dupa ce isi revendica dreptul de a primi pensia mai au chef sa munceasca in sectorul privat ? Nu ma refer la cei care muncesc la stat. Pentru cei care nu stiu ce inseamna pensia : este o asigurare pe care are un termen limita prin care ai dreptul ca la expirarea termenului sa primesti o suma de bani viagera in functie de contributia ta la fondul de pensii (fondul in care ai depus banii). Nu are nimic comun cu activitatea ta de dupa pensionare. Poate unii vor sa faca parapanta sau scufundari la mare adancime. Poate unii mai au chef sa munceasca. Dragilor, toti o sa ajungem pensionari. Sa va vad atunci cum acceptati legea asta. Spune DDR ca "Pentru ca fara televiziunea construita de comunisti nu deveneau nemuritori" - poate asa e domnule DDR, poate emigrau in America si deveneau ca Robert deNiro, sau ca Anthony Hopkins, sau ca Al Pacino. Ne scuzati ca nu ne-am dat seama ca fara comunism nu s-ar fi stiut de televiziune si de teatre. America abia acum experimenteaza cinematografia si precis a importat-o din Romania Comunista. Actorii de care vorbiti, mai mutl ca sigur s-ar fi dus cu caprele la pascut daca n-ar fi fost cinematografia comunista, dar ar fi facut-o jucand vreun rol de pastor care a trait in perioada antebelica, in nici un caz din alte motive si in nici un caz evocand activitati contemporane lor.
    2009-01-07, 16:36:50 (79.117.132.*)
  16. de Remus:
    Bai Coco, esti dus complet. mergi la ţară şi o să vezi că posturile de profesori sau de învăâători din şcoli nu sunt ocupate nici de tineri, nici de bolşevici. Pur şi simplu, uneori mai sunt ocupate de profesori pensionari. Boc este un imbecil, iar prin ordonanţa lui la fel de imbecilă o să scoată din şcoli nişte oameni iar în locul lor nu o să vină nimeni. Este la fel de adevărat că treaba asta oricum nu interesează pe nimeni, lumea este ocupată să stea la oraş şi să se minuneze cât de deştept e guvernul. Puah !
    2009-01-07, 16:39:32 (82.77.175.*)
  17. de Dan Rota-riu:
    Iar Radical rastalmaceste. Fara buget ioc filme. Stiti cate filme au fost facute in 1989? Si cate in 2008? Cu buget se fac filmele nu cu intentii. Am eu o ruda Ion Colomet, marele actor care a jucat in doua filme de Sergiu Nicolaescu dar avea salariu la tetru si a simtit ca nu se putea realiza in Romania Socialista si a juns in SUA unde zugravea case, din pacate nu a putut lua locul lui Al PAcino. Deci notorietatea lor e obtinuta datorita bugetelor fimului si tetrului roamnesc alocat de comunisti, cae era imens fata de acum. Deci sa lucreze la ce firme vor si sa lase locul salarizat la stat celor tineri in care exista deasemenea talent.
    2009-01-07, 16:59:44 (79.117.200.*)
  18. de gateway:
    "Şi ei va trebui să renunţe"? Nu cumva e corect "Şi ei vor trebui să renunţe"? Nu corecteaza nimeni aberatiile astea?
    2009-01-07, 17:55:12 (128.101.102.*)
  19. de Radical:
    Am vorbit despre firme private ! Nu am vorbit despre posturi la stat. Nu am rastalmacit nimic. Domnul Ion Colomet a ajuns sa zugraveasca pentru ca nici in romania nu a jucat in roluri principale. Pai daca era rezerva aici cum sa fie titular in USA ?! Spre exemplu toate rudele mele care au avut o profesie in Romania, au aceeasi profesie in USA, Canada, Germania si sunt chiar mai buni acolo. Chiar imi pare rau de cei ca dl. Ion Colomet. Teatrul este de stat, filmele in care sunt colaboratori actorii, sunt private. Nu stiu cati actori de 30 de ani ar fi in stare sa joace in rol de mosneag cum a jucat Ion Besoiu in "Lumini si umbre" . Stiti ce ar putea spune unul ca Radu Beligan (monument de cultura) ? Ar putea spune "ce sunteti voi astazi, am fost eu ieri / Ce sunt eu azi, o sa ajungeti voi maine" - cu toate ca eu ma indoiesc !
    2009-01-07, 19:30:33 (79.117.132.*)
  20. de Cititor:
    Noi nu vom ajunge pensionari, adica bosorogi, dinozauri, fosile, carcase ambulante, s.a.m.d.? Aveti parinti? Dar bunici? Ei cum sunt? Cred ca lovind in pensionarii de azi, dam in viitorul nostru, a tuturor.
    2009-01-07, 19:54:17 (86.126.94.*)
  21. de craioveanu:
    Duceti-va la pensie .! Ce vreti sa muriti la locul de munca ? Va vaitati ca aveti pensile mici ,dar salariatii tineri care nu au un loc de munca ce fac ?ei nu trebuie sa-si faca o familie. In Germania nu exista pensionari cu contract de munca la stat dar nici in sectorul privat. Ar trebui sa se generalizeze si in Romania ,pentru ca istoria a dovedit ca nu e nimeni de neinlocuit.
    2009-01-07, 21:13:44 (79.117.198.*)
  22. de Radical:
    craioveanule, ce calificare ai, ca te angajez eu ... tinere ! Dar vreau sa iti cunosti bine meseria, si iti spun de acum ca vei inlocui pe unul de 65 de ani. O sa fii in stare ?
    2009-01-07, 21:43:50 (79.117.132.*)
  23. de sudistu':
    Din pacate, din dorinta de a "lovi" in nucleul dur al pensionarilor de lux, guvernul ajunge in final sa deranjeze pensionarul modest si nevoias care incearca sa mai castige cateva milioane in plus...Pensionarii actuali, parintii nostri in multe cazuri, au dat destul statului roman...Acesti pensionari obisnuiti, cu pensii ridicole, trebuie lasati sa munceasca in continuare daca se mai simt in stare, acolo unde este nevoie de ei...Pensionarii de lux, astia sunt problema Romaniei...Cine sunt pensionarii de lux?...Cam toata lumea stie: jegurile comunisto-securiste, acei vesnici "saraci si cinstiti" care au fost uneltele sistemului in ultimii 60 de ani, APV-istii, securistii, militienii, etc... Multi dintre acestia au pensii exorbitante si job-uri platite gras, in acelasi timp...Cum guvernul/statul a plafonat indemnizatia pt. tinerele mame, de ce nu se plafoneaza si pensiile, de exemplu?...Pensia maxima sa fie de vreo 20 mil, sa simta si fosta sluga a regimurilor trecute ce inseamna sa fi un pensionar obisnuit...
    2009-01-07, 21:50:42 (86.34.178.*)
  24. de taranu':
    1. Dle Bach nu le ia nimeni dreptul la munca! o pot face linistiti in sectorul privat. 2. De ce au cerut sa iese la pensie? Ca sa se intoarca in sectorul de stat ptr. inca niste bani? 3. Daca esti atat de competent ca medic sau ca actor inseamna ca ai coada la usa ta de angajatori! 4. Daca cei tineri nu sunt pregatiti a cui e vina dle profesor? CINE TREBUIA SA II PREGATEASCA? Nu cumva ai luat bani ptr. pregatirea lor dupa ce ai iesit la pensie? Dixit!
    2009-01-07, 22:04:20 (79.117.137.*)
  25. de sudistu' pt. Radical:
    D-le Radical, cu tot respectul, s-ar putea sa fie nevoie, la un moment dat, sa angajati tineri pe care sa-i formati chiar dvs. ...Din pacate, tinerii de azi nu mai au cum/de la cine sa invete vreo meserie...Actuala organizare a invatamantului romanesc educa tinerii "uman", "real", mai deloc "industrial"...Mar e problema!...Inca ceva: chiar si acum vreo 20 si ceva de ani, "meseria" nu se invata in facultate/liceu, ci "in productie"...Greses c?
    2009-01-07, 22:11:35 (86.34.178.*)
  26. de Radical:
    Pentru handicapatul de la nr. 26. Un om de 65 de ani nu poate fi numit basinos. Tu poti fi numit basinos la creier, daca gandesti asa. Eu, daca angajez pe cineva, nu il angajez dupa criterii de varsta, ci dupa criterii de competenta. Nu ma intereseaza fustele scurte, decat daca se dau repede jos si se suie in pat. Nu maintereseaza la servici. Ai parinti ? Ei sunt basinosi ? Oricum, idiotii de guvernanti au facut derogare pentru medici si profesori ... dar ideea este ca numai profesorii universitari mai lucreaza si dupa pensionare (adica cei bogati si spagari), iar medicii au fel si fel de afaceri si cabinete particulare si mai predau si la universitati - halal guvern. I-a aranjat iarasi pe cei bogati. Ideea este ca legea trebuie facuta pentru toti la fel. La mai mare .
    2009-01-07, 22:18:35 (79.117.132.*)
  27. de Radical:
    Domnule sudistu, in momentul in care faci angajari iti stabilesti prioritatile si angajezi omul de care ai nevoie. Daca ai nevoie de un om cu experienta, angajezi un om cu experienta si il platesti ca atare. Daca ai nevoie de debutanti, angajezi debutanti, dar pregatirea lor prezinta riscul ca ei sa plece in momentul in care au reusit sa se califice si sa completeze CV-ul. Daca, totusi, prezinta interes pentru firma acel angajat calificat in firma, atunci trebuie gasita solutia sa fie motivat. Nu ma intereseaza varsta, ma intereseaza ce imi trebuie. A fost o vreme cand am fost angajat la firma privata. Aveam impresia ca angajatorii ma iubesc, imi satisfaceau orice moft, iar eu eram mai mult decat loial. Erau a doua mea familie. Fals ! Ma motivau pana si cu concedii platite in statiuni romanesti (munte si mare) . Stii care era ideea ? Ii durea undeva de mine, ii interesa munca mea. asta ma intereseaza si pe mine. Munca angajatilor mei. La stat este altceva, am lucrat si acolo. Totul este politica, dar asta e alta discutie.
    2009-01-07, 22:32:46 (79.117.132.*)
  28. de pt Radical:
    "... in momentul in care faci angajari iti stabilesti prioritatile si angajezi omul de care ai nevoie. Daca ai nevoie de un om cu experienta, angajezi un om cu experienta si il platesti ca atare .... " Despre ce tara vorbesti ? In ce tara traiesti ?
    2009-01-07, 22:35:18 (79.117.210.*)
  29. de Laly:
    Este o problema spinoasa si pentru pensionari si pentru tinerii absolventi. Problema ar fi fost echitabila daca guvernul ar fi echilibrat pensiile inumane pe care le au oamenii dupa peste 35 de ani de activitate. Majorarea pensiilor se putea face daca luau din pensiile umflate ale onor parlamentarilor si guvernantilor, din pensiile babane ale celor din armata si SRI si daca ar fi instituit un sistem sanatos de pensii private la care omul sa cotizeze benevol. In strainatate exista o pensie sociala pe care orice om o primeste chiar daca nu a lucrat nici macar o zi. Pensia aia sociala nu-i asigura un trai imbelsugat, este o suma modica. La aceasta pensie sociala se adauga pensia cuvenita in urma contributiilor platite de angajat la fondul de pensii (privat sau de stat). Pensia occidentalilor nu depinde de diploma absolvita, de cate ore de noapte a facut sau care a fost salariul de manager sau profesor universitar ci depinde de cat a cotizat angajatul la fondul de pensii. Deci, mai bine ar inlocui sistemul inechitabil al pensiilor din Romania cu unul corect si ar crea cadrul legal si onest al fondului privat de pensii. Vrea omul sa traiasca bine la pensie, cotizeaza mai mult in timpul activitatii. Problema absolventilor nu este nici pe departe rezolvata. Este un cerc vicios: nu pot sa-si faca experienta in munca pentru ca nu-si gasesc loc de munca din varii motive (a pensionarilor care lucreaza peste limita de varsta sau din cauza angajatorilor care ii prefera pe cei cu experienta). Si totusi, sa-mi fie iertat, dupa 65 de ani, este timpul retragerii din activitate. In caz contrar, daca s-a constatat dorinta fierbinte a populatiei de a lucra o mai mare perioada de timp, atunci este mai bine sa se modifice varsta de pensionare la 70 de ani obligatoriu, fara alte prelungiri. Oare la 100 de ani se mai poate lucra? Intreb si eu...
    2009-01-08, 01:45:17 (99.250.14.*)
  30. de ADN:
    MAMA e profesor pensioner si lucreaza si in mediul privat. Asa ca pe langa pensie mai castiga si alti bani dar nu de la stat. Cinste ei ca reuseste prin propriul efort. Majoritatea bosorogilor care lucreaza la stat nu fac nimic. asa ca iau venituri necuvenite. AFARA cu bosorogii de la stat!
    2009-01-09, 08:19:15 (92.80.64.*)
  31. de matahari:
    cei, tineri vorbesc pt. ca nu stiu, in tara noastra sunt 5 sisteme de pensii, pt. cei multi si prosti , unul in care cei mai multi pensionari nu-si pot plati nici intretinerea si care v-a tinu pe voi cei tineri in scoli, pt.ca scoala a fost gratuita, daca nu ma insel, nu-i asa, de unde credeti?mai este o lege pt. magistrati, care au 85% din ultimul salariu( adica in jur de 50-60 de milioane) ei sunt unii dintre pensionarii care lucreaza la stat cu salarii de 80 de milioane, urmeaza judecatorii,apoi legea de pensionare pt. ministerul de interne, legea profesorilor si a armatei, ei ce ziceti, se incadreaza toti la aceeasi lege? eu va spun ca nu, asa ca nu va mai luati de cei multi si cu pensii mici, mai documentati-va si dupa aceea, bagatii pe toti in aceeasi oala daca merita , daca nu numai pe cei cu pensii exorbitaante.
    2009-02-02, 14:27:45 (89.43.122.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 16°C.
La noapte: 9°C.
Mâine: 17°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: