17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăEducatieFenomenul "fake news", studiat la școală

Fenomenul „fake news”, studiat la școală

Elevii de gimnaziu și de liceu ar putea avea, de anul viitor, o nouă disciplină obligatorie: Educație și cultură media. Astfel, tinerii vor ști să se descurce mai bine prin hățișul știrilor false din mediul online. În timp ce părinții cred că noua materie le-ar putea ușura munca, experții în educație spun că soluția este doar una de cosmetizare a unui sistem cu multe lipsuri.

Confuzi, prea puțin informați și captivi în avalanșa de știri care se rostogolește în mediul online, mulți tineri nu știu cum să discearnă corect.

Unii își dau seama de pericol,  alții sunt convinși că nu pot fi manipulați.

Studii recente arată că 9 din 10 liceeni cred că știrile false sunt o problemă pentru România, dar aproape tot atâția consideră că nu sunt o problemă și pentru ei, deoarece au capacitatea să le identifice ușor.

Cu toate astea, aproape jumătate dintre ei admit că au distribuit cel puțin o dată o știre falsă.

Pentru ca fenomenul știrilor false să fie ținut sub control, un parlamentar liberal propune introducerea unei noi discipline pentru elevii de clasa a VI-a și cei de a IX-a: Educație și cultură media.

Experții în educație atrag, însă, atenția că o materie anume nu e suficientă pentru a forma gândirea critică.

Părinții și bunicii spun că o asemenea disciplină e binevenită.

Disciplina ar urma să fie predată de profesorii de Limba română, Istorie, Cultură civică sau Filosofie, prevede propunerea legislativă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS