6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăEducatieZeci de școli din Dolj au rezultate slabe la evaluarea națională

Zeci de școli din Dolj au rezultate slabe la evaluarea națională

Rezultatele inițiale de la evaluarea națională arată că 67 din 156 de unități școlare au procent de promovare sub 50%. În unele unități de învățământ, mediile peste cinci abia se pot număra pe degetele de la o mână sau nu există. Astfel de situații sunt atât în Craiova, cât și în județ. Managerii spun că la baza acestor rezultate sunt diferite cauze.

Primele rezultate la evaluarea națională au arătat că încă mai sunt școli la care niciun elev nu poate să obțină media cinci. Una din unitățile școlare care apar anual pe lista rezultatelor negative este Școala gimnazială „Anton Pann“ din Craiova. În această sesiune, unitatea a avut 58 de elevi înscriși din care s-au prezentat doar patru, iar restul au fost absenți. Nici cei care s-au prezentat nu au obținut medii peste cinci. Managerul unității școlare, Petrina Radu, spune însă că mulți dintre cei care au apărut în această sesiune au vârste cuprinse între 18 și 50 de ani și urmează cursurile în sistem de „A doua șansă“. „S-a dat mereu vina pe profesori. Nu este deloc așa. 45 din cei 58 de înscriși la evaluarea națională provin de la învățământul cu frecvență redusă, care este un fel de «A doua șansă». Au fost înscriși de drept. Sunt elevi cu vârste între 18 și 50 de ani, care au întrerupt studiile din diverse motive. Acum sunt angajați, au copii și programul lor este foarte încărcat. Eu mă bucur că vin să își continue studiile. Motivația lor este extrinsecă. Vin pentru că le cer la serviciu să aibă minimum opt clase sau pentru că vor să treacă la o altă treaptă de salarizare, ori vor să acceseze diverse programe europene de specializare. Nu au prea mult timp să aloce studiului. Unii se opresc aici. Alții deja au optat să continue la școala profesională sau liceu, tot la frecvență redusă sau seral“, a spus managerul școlii, Petrina Radu. Rezultate negative sunt și la învățământul de zi, dar managerul spune că elevii sunt afectați de fenomenul migrației, în sensul că pleacă în străinătate după familie. „La învățământul de zi, doar 13 copii au promovat clasa a VIII-a. Sunt copii care au părinții plecați în străinătate și care întâmpină probleme psihoemoționale reflectate și în rezultate. Au fost momente în care și ei au plecat să-și vadă familia. În ceea ce privește prezența la evaluarea națională, unii dintre ei au spus că nu vor să susțină acest examen pentru că legea le dă posibilitatea să-și continue studiile și așa. Până în prezent, sunt șapte elevi care au optat pentru o școală profesională, cinci au optat pentru liceu seral. Mai sunt elevi care nu au situația încheiată și care sunt plecați. Și ei vor reveni cu siguranță în țară pentru a-și continua studiile. Încă mai au timp și vă spun acest lucru din experiența anilor trecuți“, a mai spus Petrina Radu, managerul Școlii gimnaziale „Anton Pann“ Craiova. Pentru această unitate școlară, performanța este alta. „Pentru noi, performanțe înseamnă să vină la școală, să învețe să scrie și să meargă mai departe să învețe regulile de conduită în societate“, a mai spus managerul Școlii gimnaziale „Anton Pann“ Craiova. Și nu e singura școală din Bănie cu rezultate slabe. Sunt și licee la care numărul elevilor cu media cinci se numără pe degete. Un exemplu este Liceul Tehnologic de Transporturi Auto. Din șapte elevi înscriși, patru au fost respinși. Managerul Octavian Barbu spune că rezultatele se apropie de cele de anul trecut. „Sunt elevi care provin din familii cu venituri mici, din familii care pleacă în străinătate“, a spus directorul liceului. Și exemplele pot continua.

Vela: Părinții nu au venit nici la ședințe

Și Școala gimnazială „Ilie Murgulescu“ Vela apare anul acesta pe lista unităților de învățământ la care niciun elev nu a promovat. Managerul școlii spune că anul acesta a întâmpinat mari dificultăți în colaborarea cu părinții.
„Încă de la simulare am văzut faptul că vor fi rezultate slabe. Anul acesta am întâmpinat mari dificultăți. Părinții nu au vrut să se implice în niciun fel. I-am chemat la școală pentru a avea o colaborare în ceea ce privește programul de pregătire suplimentară. Au venit doar trei părinți. Avem procese- verbale. Sunt și părinți care au plecat în străinătate și nu au dorit să declare acest lucru. Este și mult dezinteres. Am dus muncă de lămurire cu ei ca să meargă totuși mai departe la o școală profesională pentru a învăța mai mult. Am luptat cu reticența părinților care au început să folosească același clișeu, că degeaba merg copiii la școală că nu vor avea un loc de muncă, ceea ce este fals. Au nevoie de o specializare pentru a putea să se descurce în țară sau în străinătate“, a spus Constantina Lelia Prodea, managerul Școlii gimnaziale „Ilie Murgulescu“ Vela.

Sălcuța: Managerul a refuzat să vorbească despre rezultate

Și Școala Sălcuța a apărut anul acesta pentru prima dată cu niciun elev promovat. Managerul unității de învățământ a refuzat să explice care au fost motivele, găsind diverse scuze. „Nu vreau să discut despre acest subiect. Nu dau interviuri prin telefon“, a spus inițial Ileana Voica. Insistând să aflăm care sunt motivele rezultatelor, managerul a refuzat în continuare să răspundă, găsind alt pretext. „Acum sunt la masă și vreau să mănânc“, a spus managerul școlii. La această unitate de învățământ, anul acesta au fost opt elevi înscriși pentru evaluarea națională. Doi dintre ei nu au participat la examen. Au fost alți doi elevi care au reușit să obțină note peste 6 la limba și literatura română. La matematică, în schimb, notele au fost între 1, 50 și 3,50.

La Călărași și Melinești se așteaptă schimbări după contestații

Și Liceul Tehnologic „Petre Baniță“ din Călărași apare cu patru elevi înscriși și niciunul promovat. Managerul spune însă că rezultate mai bune au fost la structuri și că se așteaptă ca procentul de promovare să crească după contestații. „Cei patru elevi care sunt trecuți la Liceul Tehnologic «Petre Baniță» Călărași sunt din anul anterior. Sunt, de fapt, elevi de liceu care nu au susținut anul trecut evaluarea națională și au dorit să susțină anul acesta. Acum ei sunt deja absolvenți de clasa a IX-a și au trecut în clasa a X-a. Mai avem însă două structuri, Școala nr. 1 Călărași și Școala Sărata, unde sunt și elevi cu medii sub cinci, dar și cu medii peste cinci. Nu sunt rezultatele finale. Sunt nouă contestații înregistrate. Doi elevi au depus cerere pentru reevaluarea lucrărilor și la română, și la matematică. Sperăm ca rezultatele să se îmbunătățească“, a precizat Florian Onete, managerul Liceului Tehnologic „Petre Baniță“ din Călărași.
Și la Liceul „Alexandru Macedonski“ din Melinești se arată faptul că din 22 de elevi, 18 au medii sub cinci. Managerul spune că se adaugă și alți 13 elevi de la structura din Negoiești, printre care sunt și promovați. Și se așteaptă ca să crească procentul de promovare și după contestații. „A fost o promoție cu rezultate mai slabe. Părinții au fost plecați în străinătate și sunt lăsați în grija bunicilor. În aceste condiții, mulți nu își fac temele sau nu se pregătesc pentru ziua următoare și nu țin pasul cu cerințele. De aici și notele mici la examen“, a explicat Valeria Ionescu, managerul liceului. Aceasta a mai precizat că nu din vina profesorilor s-au obținut rezultate slabe. „Sunt și elevi cu rezultate bune. Și pot să fie mai multe astfel de rezultate după contestații. Avem și medii foarte bune. O elevă are medie peste 9.00, ceea ce arată că profesorii se ocupă de ei. Acest copil a fost pregătit exclusiv la școală. Prin urmare, cei care doresc să învețe găsesc sprijin. Profesorii le sunt mereu aproape“, a mai spus managerul Liceului Tehnologic „Alexandru Macedonski“ din Melinești. Rezultatele unităților școlare la evaluare vor fi analizate și la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Dolj. „În afară de cele două școli cu 100% promovare, în rest la toate unitățile școlare din Dolj vom solicita managerilor să argumenteze care au fost motivele rezultatelor de la evaluarea națională. Vom face astfel o analiză și vom interveni pentru a găsi soluții astfel încât în sesiunile următoare să fie note mai bune“, a precizat inspectorul școlar general Monica Sună.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS